handdator

Visa fullständig version : Eftersnack - Bankörning 2/7 på Kinnekulle Ring



J.L
2011-06-18, 13:30
Bankörning 2/7 på Kinnekulle Ring

Lördagen den 2/7 är det dags för lite banåka tillsammans med OpelSportClub på den allt jämnt roliga Kinnekulle Ring.

Träffavgiften är 400kr för medlemmar i OpelSportClub och VW GTi Klubben.
Vi kör som vanligt efter SBFs reglemente "Prova på" så det krävs racinglicens för att få köra.
För Er som saknar licens går det att lösa en sk. "Prova Bilsport" licens för 100kr på plats.
Medlemskap i GTI Klubben går att lösa på plats.
Bilarna ska vara skattade och besiktade.

Vill du komma och titta utan att delta i några aktiviteter är det gratis.

Att tänka på:
Var beredd på att som deltagare kommer att du få ställa upp som funktionär/flaggvakt.
Bankörningen kommer att ske i 15-minuterspass med funktionärsbyte varje heltimme.
För att få köra måste man delta på förarmötet så kom i tid!
All körning under dagen sker med hjälm, använd en så lätt hjälm som möjligt.
Körningen sker med heltäckande klädsel (bomullskläder ) och handskar.
Byt bromsvätska! Vi kontrollerar fukthalten med bromsvätskeprovare. Ej godkänd bromsvätska resulterar i utebliven körning.
Inga lösa föremål får finnas i bilen. Detta gäller även baslådor, lösa hatthyllor etc.
Slicks är förbjudet d.v.s. endast gatgodkända däck är tillåtna.
Presenning ska finnas under varje bil som ska köra vid uppställningen i depån, detta för att förhindra att diverse vätskor rinner ut på marken.

Vi fortsätter med att vi ha på förhand utvalda instruktörer som man kan åka med eller be dem snällt (om de vågar...) sitta med i sin egna bil. Vi kommer inte att utse några instruktörer på plats. Observera att vi bara har medåkning med utsedd instruktör.
Är du sugen på att åka med ett par varv men inte har tillgång till en bil eller inte vill rasta pärlan så kan du betala 150:- och åka med utsedd instruktör. (Personförsäkring)

Preliminärt program:
08.00 - 09.00 Insläpp, parkering och besiktning.
Efter 09.00 finns det ingen som tar emot i grinden, utan du får själv söka upp den ansvarige för insläpp.

09.15 - 09.30 Samling och förarmöte (obligatoriskt för att få köra, missas detta = ingen körning).
09.30 - 16.30 Bankörning, som inleds med "Följa John" för att lära känna banan.


Varmt Välkomna!

Har du frågor om helgens aktiviteter, tveka inte att höra av dig till Tonie (OSC) på 070-59 37 887 eller maila på tonie.pettersson@gmail.com
Alternativt Mårten (VWGTi) på 070-2083031 marten.svensson@gtiklubben.nu




http://www.youtube.com/watch?v=z5XeNMuklYg

Lilla_Vargen
2011-06-18, 13:51
Vackert! ;-)

Lillen
2011-06-18, 14:47
JAG siktar på att komma.
Men kan inte säga säkert ännu.

Haugeman
2011-06-18, 16:35
Jag kommer.

Jake
2011-06-19, 19:42
wow ska verkligen bli kul, har inte kört med gtiklubben förut, ska man föranmäla sig någonstans? Vidare har jag funktionärslicens sedan ett par år tillbaka men osäker om jag bet in avg iår..

J.L
2011-06-19, 23:57
wow ska verkligen bli kul, har inte kört med gtiklubben förut, ska man föranmäla sig någonstans?

Välkommen! Både hit till klubben och till träffen!

Säg hej om du känner igen mig från avataren!
Ingen föranmälan krävs, bara att dyka upp!

Vad kör du för något? Du bor ju runt knuten ser jag!

Jake
2011-06-20, 13:31
Tjena! har haft ett par Golf nu, senast inköpt en Röd Golf R, DSG och allt i, rolig liten bil.. ska bli kul att se hur den uppför sig på ringen.
Jo det är ju najs att inte behöva bila så långt för att ta sig till Kinnekulle, åkte upp i fredags, vinst o förlust för att se Ferraris klubbträff, no-show.. det regnade kanske tål de inte vatten ;)

Lilla_Vargen
2011-06-20, 13:54
Trevligt, verkar som att finväder i italien påverkar bilarnas körbarhet ;-)

Trevlig bil du har införskffat och den kommer nog att vara duktigt kvick runt kullen :-)

Falcor
2011-06-20, 13:57
Jag tänkte smyga med den 3:e på Hasslösa..... :-)

J.L
2011-06-20, 15:13
Tjena! har haft ett par Golf nu, senast inköpt en Röd Golf R, DSG och allt i, rolig liten bil.. ska bli kul att se hur den uppför sig på ringen.
Jo det är ju najs att inte behöva bila så långt för att ta sig till Kinnekulle, åkte upp i fredags, vinst o förlust för att se Ferraris klubbträff, no-show.. det regnade kanske tål de inte vatten ;)

Härligt, den lär du ha roligt i på kullen, har du kört bana tidigare?
Om inte så tänk gjärna på att ta det riktigt lugnt i början och känn på det!


Jag tänkte smyga med den 3:e på Hasslösa..... :-)

Dags att ta ut Possen på kullen med tycker jag ;-)

Jake
2011-06-21, 11:14
Härligt, den lär du ha roligt i på kullen, har du kört bana tidigare?
Om inte så tänk gjärna på att ta det riktigt lugnt i början och känn på det!



Dags att ta ut Possen på kullen med tycker jag ;-)


Jo kört med bmwsc och porscheklubben, har en 993 turbo i garaget även, hur är det med träffen 2 Juli, är man välkommen med annat märke än vw om man är medlem i gtiklubben?

Jake
2011-06-21, 11:54
Johan: kommer det köras open pitlane eller grupperas man när vi kommer upp? Satan, blir bara mer sugen på att komma ut på banan.. Har inte kört ngt iår.. Förresten hur många brukar dyka upp när gtiklubben kör.

GranlundMKIV
2011-06-21, 20:48
Jag kommer ner för en tvådagars, bokade boende idag.
Nu MÅSTE det bli bra väder!

J.L
2011-06-22, 00:40
Jo kört med bmwsc och porscheklubben, har en 993 turbo i garaget även, hur är det med träffen 2 Juli, är man välkommen med annat märke än vw om man är medlem i gtiklubben?

Härligt, då är du inkörd ;-)
Det är OSC som står som arrangör, det brukar vara ok,
men vi tar upp frågan med dem.
Bilmärke & Modell?


Johan: kommer det köras open pitlane eller grupperas man när vi kommer upp? Satan, blir bara mer sugen på att komma ut på banan.. Har inte kört ngt iår.. Förresten hur många brukar dyka upp när gtiklubben kör.

Grupperas efter Licens / Prova På, som brukar varvas vartannat beroende på antal
bilar i respektive klass, 15-20 minuters pass ungefär.
Väldigt olika, mycket hänger på vädret, snitt ca 40 skulle jag tro.


Jag kommer ner för en tvådagars, bokade boende idag.
Nu MÅSTE det bli bra väder!

Det hoppas vi garanterat på, kul, då syns vi!!

Glader60
2011-06-22, 19:44
jag fick ju upp peppet efter de tyvärr alldeles för få, me ack så roliga varv på mantorp!

(ber om ursäkt om jag var i vägen, låg i fel spår, tog upp hela banan osv när ni varvade mig om och om igen... ;) )

ska fixa barnvakt. kirrar jag det kommer jag!

SJUKT pepp!


/han med den svarta golf II G60 med vit rand i grillen

Lilla_Vargen
2011-06-22, 21:08
Jag kommer ner för en tvådagars, bokade boende idag.
Nu MÅSTE det bli bra väder!

Självklart det är bokat bra väder ;-)
Förra året var det väl 32-36 grader och sol :-O

J.L
2011-06-27, 12:56
Nu närmar det sig!

Jag är peppad som tusan, antagligen blir detta min sista
körning för året... och måste dessutom åka tidigare, men
ska försöka stanna sålänge som möjligt.

Lillen
2011-06-27, 14:12
Blir inte Kinnekulle för mig tyvärr!

J.L
2011-06-27, 19:20
Blir inte Kinnekulle för mig tyvärr!

Jasså vad tråkigt, var det topplocks-packningen?

Lillen
2011-06-27, 19:37
Jasså vad tråkigt, var det topplocks-packningen?

Mycket troligt.

J.L
2011-06-27, 19:45
Mycket troligt.

Ajfan... inte kul...

Men jag var inte sämre än att jag helgen efter jag bytt den på mk3an
åkte 36 mil ner till Sturup och körde, du har ju iofs lite längre men :-)

Lillen
2011-06-27, 20:49
Ajfan... inte kul...

Men jag var inte sämre än att jag helgen efter jag bytt den på mk3an
åkte 36 mil ner till Sturup och körde, du har ju iofs lite längre men :-)

Tappade orken lite bara =)
Tar nya tag snart , har motorbyte på venton , motorbyte på GTi:n och värmepaketsbyte på jettan innan ...... typ augusti.
Så lite less blev man ju , bruksbilar går före busbilarna så är det ju bara tyvärr.

Glader60
2011-07-01, 11:55
Hur är det med matservering på Kinneulle?

Finns det möjlighet att köpa mat, dryck och dylikt där eller är det kylväska som gäller?

Just nu ser det ut som om det börjar regna lite lätt runt 12-13 tiden. Så en förmiddag med mulet väder runt 20 grader är ju inte fy skam!

J.L
2011-07-01, 12:47
Hur är det med matservering på Kinneulle?

Finns det möjlighet att köpa mat, dryck och dylikt där eller är det kylväska som gäller?

Just nu ser det ut som om det börjar regna lite lätt runt 12-13 tiden. Så en förmiddag med mulet väder runt 20 grader är ju inte fy skam!


Ska dubbelkolla med osc, men matvagnen (burgare,korv,läsk,glass) brukar vara öppen 11-14 typ.

Ja vädret ser bara bättre och bättre ut! Sålänge det är uppehåll är det bra för däcken och tempen i cockpit om det är mulet och lite svalare!
SMHI (http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/fiveDaysForecast.do?geonameid=2700828&redirect=false)
Yr.no (http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Kinne-Kleva/)
Klart.se (http://www.klart.se/väder-kinne-kleva.html)
Vackert Väder (http://www.vackertvader.se/g%C3%B6tene/48h)

Glader60
2011-07-01, 22:03
Miss i planeringen!
Är dubbelbokad denna helg :(

Får ta nästa träff i stället!
Lägg upp lite bilder när ni har avverkat denna träff, så man får se hur det såg ut iaf.

Ha det så dj**la kul!!!

/Rasmus

Mk1
2011-07-01, 23:23
Råkade befinna mig med husvagnen på camping i Stockholm med familjen, och såg i morse att det är träff på Kinnekulle. Vi packade raskt ihop allt och drog till Mariestad, där vi år på capingen nu, så man kommer förbi en sväng och tittar imorgon...

J.L
2011-07-02, 13:46
Hemkommen från Kinnekulle (med bilen i behåll?)!

Lite tidigt, riktigt surt att behöva åka, men men, kommer fler träffar.

Körde 2 pass, det första var Blött!! sista varvet blev det 4-hjulssläpp under
bron i 120-130 km/h...kraftig sladd och sedan en retur, klarade mig med nöd och näppe från gräset!
Lugnade ner mig och gick in i depån för att svälja ner hjärtat från halsen igen!

Andra passet hade det torkat upp, blev det klart roligaste passet på kinnekulle någonsin!
Hade mycket med att tempen låg lagom så däcken hängde med, sen var det ju premiär
för stolen och bussningarna också, vilket gjorde upplevelsen markant högre!!

Satt flaggvakt mellan 11-12, hade tänkt hinna med ett pass till innan hemgång,
men då kom det en skur på 5-10 min och banan var blöt igen :-(

Packade in och begav mig hemåt, men mer körning imorgon på Hasslösa!!

Silverpilen
2011-07-02, 19:23
Blött kan vara kul, speciellt på Kullen :)

Lilla_Vargen
2011-07-02, 20:13
Klurigare blir det ju med lite vått underlag men det ger ju oxå sina fördelar ;-)
Mycket folk hoppas jag fast en liten skur ?!?

Haugeman
2011-07-02, 20:26
Var väl en 22-23 bilar. Såg en med nummer 1000 på rutan, men tror inte det var så många ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jake
2011-07-03, 15:09
Tack för en riktigt rolig dag! Är det någon som kan länka till bilder från dagen?

Haugeman
2011-07-03, 23:43
Tack alla inblandade för en bra helg med både kullen körning och konbana dagen efter.

kom till slut hem efter lite trafik och en dryg 45 minuter i kö efter en olycka strax innan Uddevalla. var dock tur man inte kom från andra hållet där det nog var flera mil med kö. har aldrig sett så mycket glaskross på ett och samma ställe. tur att ingen blev illa skadad.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.667013-150-meter-laskbackar-pa-motorvagen

http://ttela.se/start/regionalanyheter/1.1275553-44-an-avstangd-efter-olycka

J.L
2011-07-06, 09:29
Har kommit upp en del bild och film på OSC!

OSC Bilder och film (http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=74378)
Och även några under eftersnack: (http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=73905&page=4)