handdator

Visa fullständig version : Har GTIklubben rabatt på Racinglicens?



tisu001
2011-05-26, 13:58
Som rubriken lyder, har vi GTIklubben medlemmar någon rabatt när det gäller att ta Racinglicens?

Jag planerar att ta licens hos "Östergötlands Bilsportförbund" någon gång i sommar och de verkade inte omöjliga
at ge klubbrabatt men ville först checka av med GTIklubbens styrelse...

Lillen
2011-05-26, 14:26
Som rubriken lyder, har vi GTIklubben medlemmar någon rabatt när det gäller att ta Racinglicens?

Jag planerar att ta licens hos "Östergötlands Bilsportförbund" någon gång i sommar och de verkade inte omöjliga
at ge klubbrabatt men ville först checka av med GTIklubbens styrelse...

Intressant som tusan så klart.
Och ta nu reda på detta ganska fort.....

Lilla_Vargen
2011-05-26, 15:32
Kan ju informera så här långt : frågan är uppe under diskution.

Lillen
2011-05-26, 16:27
Kan ju informera så här långt : frågan är uppe under diskution.

Bra med snabba besked!
Har SBF vaknat nu när KKV-domen mot dem vunnit laga kraft =)
Sänker priserna och pratar med klubbarna.....!

Bra hur som helst om det blir lite billigare.

Nån som vet av en prisvärd licenskurs?
Måste nog förnya min snart!

Lilla_Vargen
2011-05-26, 16:59
...Måste nog förnya min snart!

Nu förstår jag inte... Om du inte löser ut din licens kan du ha den innestående i fem år innan det ska förnyas... Annars är det bara att lösa ut den.

Lillen
2011-05-26, 17:13
Nu förstår jag inte... Om du inte löser ut din licens kan du ha den innestående i fem år innan det ska förnyas... Annars är det bara att lösa ut den.

Precis!
Men det var ett bra tag sedan jag gick kursen.
Som jag fattade det är man tvungen att förnya OM man inte kört sina debutanttävlingar inom dessa år.
Och jag har bara tagit ut licensen för att köra klubbkörningarna , ej kört debutant.

Är det fem år sedan senast uttagna licens som gäller eller är det från tecknandet av licensen på kursen?
För som jag förstod så gäller licensen bara 5år om man INTE kört sina debutanttävlingar annars och sedan ska man förnya den.

Upplys mig gärna nu.
För det var som sagt länge sedan och nya regler kan ha tillkommit.
Eller så kan jag ha glömt och grötat till det.

Lilla_Vargen
2011-05-26, 17:47
DU måste ju uppfylla antalet tävlingar innan dessa 5 år OM du skall uppgradera din licens till nationell tex.
Har för mig det är 3 stycken ???

Om man ej löser ut sin licens och har den innestående fem år så uppmanas man att att förnya. Går det ytterligare ett år så är den ogiltig.

Lillen
2011-05-26, 18:25
DU måste ju uppfylla antalet tävlingar innan dessa 5 år OM du skall uppgradera din licens till nationell tex.
Har för mig det är 3 stycken ???

Om man ej löser ut sin licens och har den innestående fem år så uppmanas man att att förnya. Går det ytterligare ett år så är den ogiltig.

Ok.
Måste kolla närmare.....=)
Är nog gränsfall för min del?!

Cullberg
2011-05-26, 19:41
Tror du kan logga in på sbf.se och se dina licenser!