handdator

Visa fullständig version : Top gear MKV gti



canterbury
2011-04-02, 22:53
Hittade denna film som fick mig återigen såld på vw och slog till på min femma för några år sen. Sitter nu i min ensamhet o dricker öl o kollar bilfilmer. Fan va härligt livet kan vara när ölen sakterligen smyger sig in på lekamen. Nu längtar man till våren, 17 grader idag! Förhoppningen om en annalkande sommar återfinner sig likt ett turbopys skingrar dimman en fuktig morgon.

canterbury
2011-04-02, 22:53
oj glömde filmen hehe

http://www.youtube.com/watch?v=CLIbZ-v91Dw&feature=related

canterbury
2011-04-02, 23:09
Efter lite öl o betänke tid.... Allt handlar om fulländning eller hur? Evulotionen framskrider. Universum skapades för x antal miljarder år sen. Det är fel, det skapades för inte alltför länge sen. Den medeltida judiska läran vill starkt mena att datumet för Skapelsen är 5508 f.kr. Men även detta antagande är fel. En ärkesbiskop vars namn jag inte längre kan menade att jorden skapades redan 4004 f.kr. En av hans kära lärlingar tog det hela ett steg längre och menade att skapelsen ägde rum kl 09.00 den 21 oktober. Skälen angavs inte, men tydligen skall Gud ha föredragit att ha varit ute i god tid, även att Gud tyckte om att konstruera saker i ett relativt utvilat tillstånd skall ha påverkat. Men också denna lärling tog fel.... på nästan en kvart. Hela den där skapelse historien som Darwin snubblade över i en kvarglömd krönika som låg och skräpade på en sällsynt stor sköldpadda i den karibiska övärlden är inte annat än ett stort april skämt. Ett skämt som den där historien med fossiliserade dinosaurieskelett, ett skämt som paleontologerna ännu inte har lyckats genomskåda. Jag vet, förutom att vara proffesionell anhängare av VW familjen, bör jag ju också vara nära besläktad med några trevliga människor som bodde i en park vid namn Eden, de åt äppel råa bara för att de ännu inte uppfunnit vaniljsåsen och därmed inte kunde uppskatta en riktigt god varm äppelpaj. Så, här befinner vi nu oss i en situation, där några högre varelser sitter inuti en mörk mörk bulle, där det är alldelles tyst och faktiskt helt becksvart (dock utan magiska djur) och spelar poker. En väldigt komplicerad form av poker som styr universums lagar, korten må vara blanka, insatserna ofantligt och omätligt stora, och givaren en hemlighetsfull figur som inte avslöjar reglerna. Och så ler han hela tiden. Allsmäktig skapare i Wolfsburg fick en idé av rang som var ungefär samma slutsats någon kommer fram till genom att se en människa stå och slå två bitar anrikat uran mot varandra för att hålla värmen. Gtin kom till världen, körglädje personifierad i ett stycke sammanfogat och subtilt färglagd metall. Ett stycke vanlighelt stöpt i sportig kostym med läppglans i nosen. Hjulets avkomma. Varthän bär det härnäst?

onk
2011-04-03, 10:48
Väl talat :)