Visa fullständig version : Stockholms Snyggaste VW 29/8, bytt träffplats!
Söndagen den 29:e Augusti kl 14,00 är det dags för Stockholms snyggaste VW som traditionen bjuder!
Har körts i sex år nu och varit ett omtyckt inslag i VW livet. Så nu är det bara tvätta bilen och vaxa navisarna och komma och ställa ut. Spelar ingen roll om du kör bubbla eller Passat.
Alla är välkomna.
Vi byter plats på träffen till Daisys i bredäng!
Adress:
Strömsätravägen 1
Skärholmen
Länk till karta (http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=4rlqCFPr%252f3ZIRHrtrO5 YJw%253d%253d&vad=daisys&var=S%e4tra%2c+Stockholm)
Fredrik.W
2010-07-09, 13:00
Tänkte komma dit och glo lite från västerås . Åker självklart golfen ;) men ska även försöka få med fler vw människor:D
Nu börjar det hända lite. Förstår inte att det alltid är dött i dessa trådar om Stockholms snyggaste vw som självklart inte bara är för Stockholmsbor.
Alla är välkomna att titta och självklart så är man med i utställningen bara man kommer dit och är kvar tills prisutdelningen.
Kostnad gratis har det varit tidigare år..
Fredrik.W
2010-07-11, 17:43
Har lagt upp den tråden på vsc , västerås streetrace comunity och kollar om fler vw nissar ska med ;)
-Niklas-
2010-07-11, 19:18
Verkar kul. Inte helt omöjligt att man hakar på.
volvo240tic
2010-07-16, 11:19
Sonen fyller år då men ska försöka komma ifrån
Mycket möjligt att jag kikar upp! :)
Vi byter plats på träffen till Daisys i bredäng!
Adress:
Strömsätravägen 1
Skärholmen
Karta hittar ni här Karta (http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=4rlqCFPr%252f3ZIRHrtrO5 YJw%253d%253d&vad=daisys&var=S%e4tra%2c+Stockholm)
Kommer bli kalas... Som det ser ut nu kommer vi upp 5 bilar från Nyköping.
Kanske kommer oxå,skulle vara kul att se lite snygga vw,även om min polo e en gammal kärra hehehe.
Jag kommer med corradon om inget oförutsett händer. Det är ju trots allt en corrado ;)
Nu är det bara 1 vecka kvar. pokalerna är snart redo för att packas. Kommer bli skoj.
Bara hoppas på bra väder nu då! Blir till att tvätta och vaxa upp pärlan så ses vi där uppe!
Raz Per har du förvarnat dom att vi är ett par bilar som kommer dit nu ? =)
Raz Per har du förvarnat dom att vi är ett par bilar som kommer dit nu ? =)
Självklart! Vi var varmt välkommna.
Vi syns på söndag!
Dyker nog upp med Scirocco R´en :)
Da Squirrel
2010-08-28, 20:33
Nu är bilen städad och tvätthinken packad, ses imorrn
Nu kör vi en tvätt. Inge puts då det fortfarande är blött och jävligt ute. Så om några timmar bär det av mot 08:e land...
Så...klart! Var där hela 10minuter..kom precis vid pris utdelningen (Grattis till vinnarna).
Nästa år kommer jag med rätt bil märke..mark my words.
Som jag fatta (Rätta mig gärna) så hade vi en Phaeton (?) på tredje plats , En Golf Mk3 VR6 (Ronnie) kom 2a och en Gul Golf MK1 kom först...som för övrigt var en clean bil på alla sätt=)
Var en rackarns massa Phaeton där (4st?)..kul=)
OT: Ironiskt att ett VW forum röd markerar Phaeton som felstavat=) OT out...
Ronnie Mattsson
2010-08-29, 22:55
Pics från mig:
http://www.facebook.com/album.php?aid=20837&id=100000746782878&l=3d39987c54
Det var inte många polos där.
Nej men dom som var där var fräscha =)
EDIT: såg nu att jag fastnade på en bild haha. inte så smickrande dock ;)
Det va en trevlig tillställning :)
Men för att komma med lite kritik till en, om man ska gå på namnet, stor tillställning.
Va väldigt dåligt med info :/ Man visste inte alls vad som gällde, tider och övrigt.
Visste inte heller om att det skulle bli någon prisutdelning annars hade man stannat kvar och kollat.
Räknar man redan innan med att det inte kommer fler bilar? Parkeringen svalde inte direkt många, kanske va ett test inför denna gång? (nått att tänka på tills nästa annars)
Tack för att någon tar på sig att arrangera något som detta, hoppas ni inte tar illa vid.
/Jugge
Kritik tar vi. Detta har körts i 6 år och det började i Barkaby och sedan flyttade det till kungens kurva. Detta år fick vi frågan om vi inte kunde flytta till denna plats. Vi brukar vara mellan 15 och 20 bilar. Hade ingen aning om att det skulle komma så många. Det är anledningen till att vi inte har lagt ut så mycket info heller. Det mesta gick genom vwgti team stockholm som fanns förr. Så vi körde bara samma race detta år. Angående tider och så fanns inget satt. Det är ju bara en liten träff som börjar växa. Priserna är egengjorda av mig bara för att inte kosta något då folk stannar hemma om det skulle kosta t.ex 20 kr att ställa ut. Nu är alla delaktiga och det blir lite som en överraskning att de får lite uppmärksamhet kring bilen och en lite symbol med sig hem. Men visst kanske vi skall fungera lite mer kring eventet nästa år. Men jag laddar redan inför sista helgen i Augusti.
Visste inte häller om prisutdelning men o andra sidan det var min första vw träff.Synd bara att i fredags natt nån j**el krossade min vindruta så kunde inte visa fram sidan av Polon men nån tog bak bilden. :)kul.keep on the good work.
Bara bra med kritik! Som sagt så kom det överraskande många bilar i år (väldigt kul!) och då räckte tyvärr inte Daisys parkering till.
När vi har kört i Kungens kurva tidigare så har det inte kommit mer än 15-20 bilar och då känns det väldigt tomt att stå på en stor parkering, därför flyttade vi träffen på förfrågan.
Vi får tänka om lite till nästa år och hitta en större plats igen.
Angående prisutdelningen så är det precis som Smurfen säger, det är egentillverkade priser och jag och Smurfen agerar enhälliga domare. Det ska inte ses som någon superseriös tävling utan mer som en rolig träff där vi träffas och kollar på VW bilar.
Vi tar åt oss av kritiken och ska gå ut med mer information nästa år. Då kanske det till och med blir ett peoples choice pris, vem vet? =)
Åter igen, kul att det kom så många fina bilar! Vi syns nästa år igen!
ChristofferZetterman
2011-02-10, 20:39
Tjena, ny här. Ni brukar inte träffas vecko/månadsvis och munbajsa lite kanske i samband med nån burgare eller liknande hälsokost? Eller kör Ni bara en träff i 08 området?
Jim Profit
2011-02-10, 20:54
Tjena, ny här. Ni brukar inte träffas vecko/månadsvis och munbajsa lite kanske i samband med nån burgare eller liknande hälsokost? Eller kör Ni bara en träff i 08 området?
Det hade varit kul, jag är intresserad om några är sugna på att träffas och ta en burgare och kika lite på andra VW´s. =)
För ett par tre år sedan körde vi en hel del träffar i stockholmsområdet, nu på senare år har det bara blivit en träff om året tyvärr.
ChristofferZetterman
2011-02-10, 21:33
Det hade varit kul, jag är intresserad om några är sugna på att träffas och ta en burgare och kika lite på andra VW´s. =)
Går ju att ta upp när lappmöglet drar sig tillbaka och solen värmer upp våran tillvaro lite mera
Ronnie Mattsson
2011-02-10, 22:03
Var väl lite så att dom som höll i trådarna på träffarna skaffade hus, barn, seriösa förhållande etc. och fick med det massor av annat att göra, på gott och ont.
Dock brukar tex Brostugan onsdag kvällar kunna bjuda upp till lite dans, glass, kaffe och en hel del prat(ljug).
Varit där ett flertal gånger med vw vänner men vi är lite av en minoritet, kanske har att göra med att jag(vi) inte varit intresserade av "rakt fram åka" ;)
Men att prata, spana in bilar är lite av en fristad.
Jag skulle gärna träffa lite vw-folk nån ggn i veckan också.. Typ tisdagar eller nåt? Nån mer än jag som känner att det kan vara skoj att hålla i det?
http://www.facebook.com/editgroup.php?gid=188415474513641&sk=members#!/home.php?sk=group_188415474513641&ap=1
ChristofferZetterman
2011-02-11, 15:39
http://www.facebook.com/editgroup.php?gid=188415474513641&sk=members#!/home.php?sk=group_188415474513641&ap=1
Sorry har inte lunarstorm för vuxna?
Appropå träffar mitt i veckan behöver ju ingen hålla i, en ca tid, konsekvent plats helst med mat är allt som behövs. Gärna som kanske solen har möjlighet att närvara på så länge som möjligt. Sen dyker man ju upp när man kan.
Volvofolk håller till ute vid Sjöhistoriska varje torsdag, saabfolket håller till ute vid brostugan på onsdagar tror jag. Så ...
Jim Profit
2011-02-11, 17:37
Sorry har inte lunarstorm för vuxna?
Appropå träffar mitt i veckan behöver ju ingen hålla i, en ca tid, konsekvent plats helst med mat är allt som behövs. Gärna som kanske solen har möjlighet att närvara på så länge som möjligt. Sen dyker man ju upp när man kan.
Volvofolk håller till ute vid Sjöhistoriska varje torsdag, saabfolket håller till ute vid brostugan på onsdagar tror jag. Så ...
Håller med, Mercedes gänget träffades varann tisdag vid brostugan och där var jag med en del tidigare, dock är brostugan lite jobbigt att ta sig till vissa eftermiddagar/kvällar för alla köer. Själv bor jag på södra sidan och förespråkar gärna något på den sidan om det passar fler?..
Att jag skapade en grupp på facebook beror på att det är ett medie som funkar för de flesta!
Södersidan har ju lite ställen, Vegabaren är ett förslag, med tanke på att det har en rätt bra yta man kan stå med bilarna på.
ChristofferZetterman
2011-02-11, 21:28
Vegabaren, Daisy´s i sätra, McD Årstafältet sen finns ju ett P-garage i Sickla köpkvarter Sats, Elgiganten och Saltsjöbanans spår. (Sciroccogatan??) Som man kan köra högst upp i sen är det gångavstånd ner till McD. Jag har för mig att det är ganska fin utsikt där på kvällarna.
Sen är det ganska enkelt att ansluta sig från de flesta håll i stan. Vegabaren ligger trots allt en bit ut, iaf för stackarna som bor på norra sidan. Själv har jag krypavstånd till Daisy´s i Sätra
faktum är att vegabaren ligger rätt centralt till iallafall, jag som bor i nynäshamn har 4,2 mil dit, åker man lika långt norrut så hamnar man i precis vid Gillinge trafikplats! Men daisys i sätra ligger ju bra till med tanke på vägar och så..
Desto mer söder ut desto större risk att jag dyker upp.
ChristofferZetterman
2011-03-07, 22:31
Lappmöglet är inom kort borta och likaså grus och fan-&-hans-moster. Vad säger Ni?
Skulle va kul att vara med på något sånt här även fast man bor 25mil bort :)
tja.. kör på typ daisys i sätra lör 19/3 eller nåt? =)
sugen på träff är man nu efter vintern. 19 låter bra för mig men jag tror att vissa kan få svårt med så kort varsel.
Är också sugen om det inte blir för långt söder ut :)
ChristofferZetterman
2011-04-26, 20:48
Försvann intresset ?
Ronnie Mattsson
2011-04-26, 22:10
http://www.bugrun.com/?PICKNICK_P%C5_G%C4RDET_7_MAJ ?
ChristofferZetterman
2011-04-27, 00:15
http://www.bugrun.com/?PICKNICK_P%C5_G%C4RDET_7_MAJ ?
I´m out, håller i en annan bilträff den 7:e. :-( Icke VW