handdator

Visa fullständig version : Mycket funderingar kring Golf R ledde till...



Förrädare
2009-11-23, 09:44
Har funderat mycket på att köpa en R eftersom jag hade en R32 -06 förut som var den bästa bil jag haft (har även haft Porsche och div prestandamodeller av andra europeiska bilar). Men hade flera tveksamheter...dels pris och leveranstid men även att jag inte gillar alla pianosvarta detaljer vare sig exteriört eller interiört. Men den stora tveksamheten är ju motorn...den är säkert jättefin, hyfsat snål osv. MEN...det är ju ingen sexa och har inte det speciella ljudet...och det speciella med R32 var ju just sexa & fyrhjulsdrift i en "liten" bil. Den nya känns inte som att den har samma själ och attityd som R32 har.

Så...det slutade med att jag köpte en -08 R32 istället och är lika glad över mitt val varje gång jag startar den och varvar ur den :-).

Har nu bytt ut originalstereon mot en RNS-510 navi med hårddisk + Fiscon Bluetooth handsfree. Vilket lyft både ljud, funktion och utseendemässigt....känns interiört som Golf 5,5 efter det! Köpte det av en supertrevlig och seriös kille från Karlstad vilken jag verkligen kan rekommendera om någon är ute efter VW delar.

Nu har jag dessutom satt in en matchande baslåda. Tack Pioneer för att ni förutom ett bra ljud gjort den i R32 design! ,-)

http://www.pioneer-latin.com/downloads/thumb2_tswx206.jpg

Raz
2009-11-23, 11:41
Jag såg ingen fråga i ditt inlägg så jag flyttade tråden till projektforumet.

Upp med lite bilder på kärran nu! =)