handdator

Visa fullständig version : Golf CL GTD -85 "Vinterbil"



Tiaz
2009-11-23, 00:21
Jaha, då var man nere i gammelgolfsträsket igen. Fick lust att åka lite billigt och synade blocket på gamla utslitna dieselgolfar. Hittade en konverterad CL från -85 med en motor från en -90:a. Lastbilsreggad så klart:) Fick även med en donatorbil, en GTD. Tänkte jag skulle åka ner och kapa ur motor och låda och kanske bygga nåt roligt av den.. Bilen ser bra ut för sin ålder och går helt okej, skulle tro att den är lite nerskruvad för plomberingen på pumpen är väck. Det som stundar nu är nya dämpare bak, nytt främre motorfäste, tona rutorna och en rejäl service. Sen är jag redo att möta vintern:)

Tiaz
2009-11-30, 23:55
Då hade man beställt delar som motsvarade det jag gav för bilen nästan:) Man måste vara bra dum....eller mån om sin golf:)
Stötdämpare bak
Bromsbackar
Glödstift
Ventilkåpspackning
Kamremsats
Nya handtag och lås runtom
Kylvattenstosen i toppen
Fjäderbenslagringar
Olje,luft och bränslefilter
Främre motorfäste
Nya plastpluppar till växelstagen
Termostat
Hjullager bak

Så nu har jag å göra ett tag. Ställde även på pumpen ett varv, Nu går den Fiiint och ryker som den ska;)

Tiaz
2010-02-21, 17:13
Jaha, nu har snön tagit livet av min kära bil:( Har kört med trasig topplockspackning ett tag,men fyllt på glykol och hållt koll på tempen. Körde fast ordentligt och det var det som tog livet av den. Toppen är sprucken mellan glödstift och spridare på en cylinder. Vattnet sprutade och oljelampan blinkade:) Så finns det nån som har en 1,6 TD motor liggande så hojta till:) Slänger väl upp en köpes annons vad det lider också.