Aktivitets Ström
-
Äldre Aktivitet
-
idag, 07:08Luktar det diesel någonstans mellan tank och motorutrymmet? Är det ett litet hål i slangen, så tapper den trycket och vill inte starta.. Men startar...2 svar | 77 visad(e) -
igår, 09:15Är det inte typ 25grader eller tillräckligt med fukt i luften, droppar det inte...!4 svar | 133 visad(e) -
igår, 06:09Det är väl ingen som lagt ned all denna tid ut att läsa ut felkoder. Det kan ge svar och viktig info för felsökning. Och det finns väl bränsle i...2 svar | 77 visad(e) -
2026-06-04, 20:30Det är ju toppen. Kan du ta reda på vilken modell och årsmodell din bil är så ökar chansen med närmare 100% att någon kanske kan besvara din fråga.4 svar | 133 visad(e) -
2026-06-04, 16:34Ja,det är min bil4 svar | 133 visad(e) -
2026-06-04, 16:26Är det en bil det handlar om?4 svar | 133 visad(e) -
2026-06-04, 16:23Hej! Det rinner inte ut något kondensvatten från min AC. Tänkte om det kan vara igensatt någonstans men ser inte var kondensvattnet ska rinna ut....4 svar | 133 visad(e) -
2026-06-04, 14:48Härligt att det går framåt. :)190 svar | 734668 visad(e)
-
2026-06-04, 14:27Ytterligare en kväll i garaget, och nu är dörren klisterfri :) Både ytan där plasten sitter och spåret hela vägen runt som listen sitter i....190 svar | 734668 visad(e)
-
2026-06-04, 09:16Spelar inte så stor roll vilken olja du köper, bara det inte är dom billigaste!!! Satsa lite på ett bättre filter också, då dom billigare...2 svar | 105 visad(e) -
2026-06-04, 09:13Då är det en abs-sensor eller flera som är dålig.. Kan självklart vara någon kabel eller kontakt, men börja med givare (eller byt alla om den gått...3 svar | 203 visad(e) -
2026-06-04, 06:21Tjena! Som rubriken lyder startar inte min Skoda Fabia 1.2 tdi 2011 greenline. Startmotor, bränslepump och allt gick. Efter flertalet startförsök...2 svar | 77 visad(e) -
2026-06-04, 00:48Använd oljeväljaren från Castrol. Knappa in ditt regnummer, sen kan du se alla olika oljor som behövs till din bil....2 svar | 105 visad(e) -
2026-06-03, 21:13Hej Någon som har förslag på DSG olja märke och vart köpa till Passat B8 2018? Bilia skulle ha 3700:- för bara oljan och det var lite saftigt. ...2 svar | 105 visad(e) -
2026-06-03, 14:14Hej Andy, tack för svar. Jag har lagt till info om en 1.4 Bensinare samt manuell låda. Enligt verksatden får de inga fel eller skillnader på...3 svar | 203 visad(e) -
2026-06-02, 13:40Jag har ingen direkt lösning på ditt problem, men den som har vill nog veta vilken motor du har. ABS givarens signal går ju att mäta med rätt...3 svar | 203 visad(e) -
2026-06-02, 11:37Hej, Här kommer lite fakta: 1.4 Bensin, Manuell, 150 hkr ------------------------------------------------------------- efter att ha fått bytt...3 svar | 203 visad(e) -
2026-06-01, 22:01Efter bytet ska ju anläggningen vaacumtestas och fyllas, så det tillkommer ju på ditt eget arbete hur som helst2 svar | 168 visad(e) -
2026-06-01, 14:56Har inget svar på din fråga men lägg en förfrågan här. Kan faktiskt löna sig. Jämför priser och spara pengar när bilen ska på verkstad | Autobutler2 svar | 168 visad(e) -
2026-06-01, 13:46Hej, Har ett konstaterat läckage i anslutningen till kondensorn så den behöver bytas. Jag har tidigare erfarenhet från en Saab där bytet var...2 svar | 168 visad(e) -
2026-05-31, 10:48För det begärda priset ska du förvänta dig att däcken håller ett bra mönsterdjup, motorn är utan oljeläckage och det ska inte finnas någon rost i...2 svar | 317 visad(e) -
2026-05-29, 22:40mer en en ägare per år gamla törstiga 1.6:an utan direktinsprutning ring tiodigare ägare och hör om den har något att berätta2 svar | 317 visad(e) -
2026-05-29, 15:41Hej! Är ny här på forumet. Är en vanlig Svensson, vill ha en bil som går utan för mycket krångel. Undrar vad ni tycker om denna? 2010 Golf...2 svar | 317 visad(e) -
2026-05-29, 08:56Nejdå! Det är en allmän motorträff. GMHK ställer bara upp och hjälper till med maten/fikat där.647 svar | 2747619 visad(e)
-
2026-05-28, 23:16Låter kul, men är det bara för GMHK medlemmar? Kan ju alltid gå med om så är fallet.647 svar | 2747619 visad(e) -
2026-05-28, 15:22Hej allihopa! På onsdag så är det återigen onsdagen före nationdagen, vilket innebär att Mellanders i Hällingsjö har öppet hus med bilträff. Det...647 svar | 2747619 visad(e)
-
2026-05-28, 08:13Hej Alla VW Golf GTI ägare! Anmälan till GTI-paraden Varmt välkommen till den historiska paraden för Volkswagen GTI under 50-årsfirandet på...0 svar | 131 visad(e)
-
2026-05-27, 12:22Fortsättning med den sista karossdelen nu då. Tack till Jerry i Vara som hade en superfin högerdörr som han sålde till mig. Nu slipper jag rostlaga...190 svar | 734668 visad(e)
-
2026-05-27, 05:39Varför byttes block och topp? Tycker också att det luktar kamkedja, speciellt när det gick så fort från ok till död...2 svar | 565 visad(e) -
2026-05-25, 12:11Kamkedjan på denna motor är ju en stor felkälla.2 svar | 565 visad(e)





