Klubbgaraget - Golf 1.8T


 
Ägare: golf666
Ägarens bilar:
Golf 1.8T
Golf GTi Special
Passat TDI 4-M

Skapad: 2007-05-08
Uppdaterad: 2014-05-06 Kl: 15:00:00
Besökare: 5148 st.
Bil info: Golf 1.8T 1975
Ägt bilen sedan April 2000 och den har rullat 17 000 - 18 000 mil
Färg: Rallygelb (L10A)
Motor/Effekt: 1.8L x-flow turbo 444hk
Fälg/däck: Gata/Lek: 7x17" Lenso Spec C mattsvarta Nankang 195/40 17"
Modifikationer: Golf 1.8T - 75:a

*1.8L block(KR/PL), toppdeckat och balanserad/viktjusterad bottendel med: 16v vev, stakar(PG), kolvar(Audi MC smidda, frästa urtag för oljekylnings munstyckena), Calico lager (coatade race lager), ARP - ramlager bult/muttrar.
*Oljekylning (Separat 10raders oljekylare i fångaren fram + Golf GTi mk2 vatten kyld oljekylning)

*topp: AKL (8v x-flow): portad, Mirafrästa säten med 30% hårdare ventilfjädrar med Supertech Titan retainers, hydraliska lättvikts tryckare, 8mm styrningar, ventiler(39.5/32.9, rostfria med 8mm skaft)
*kam: spec. slipad Catcams kam för min motor med ställbart kamdrev (rosenkrantz)

*styrsystem: Autronic SM2
*Innovative Bredbandslambda (LC-1)

*insug: Aluminium plenum skruvat i rostfri fläns, special tillverkat med trattar.
*spjällhus: Volvo 960, 67mm

*fuelrail ämne: Aluminium, special fräst med AN kopplingar
*Aeromotive bränslefilter
*SX bränsletrycksregulator
*Stålomspunna bränsleslangar med AN6/AN8 kopplingar
*Precision 1260cc@3.0bar spridare
*2xBränslepumpar (Bosch 044, Audi Sport Quattro)
*Catchtank bak under bilen (matas och fylls utav en Bosch k-jet pump)
*De mesta utav soppasystemet är uppbyggt med AN kopplingar och stålomspunna slangar.

*Turbo:
Presicion SC5862 Billet, ska klara av +600hk, självklart AN anslutningar även här = olja in (AN4) och Olje retur (AN10).

*grenrör: svartstål (hembyggt)
*wastegate: Rosenkrantz rostfri/alu 44mm med v-bands klammer
*Rostfritt 3" avgassystem med 1 ljuddämpare med 4" diesel utblås

*intercooler: 600x300x76 (mm mått på cellpaketet) tack till www.do88.se

*tryckrör: rostfritt polerat 60.3mm turbo ut->ic.
3" mellan Ic->insug.
100mm ventilations slang från luftfilter till turbo
*dumpventil: rosenkrantz 50mm

*växellåda: helt donad 02A låda med 02J innehåll samt en pelequin diff
*växellådsolja: Red Line, Light Weight ShockProof
*koppling: 4-pucks 228mm sinterlamell
*Tryckplatta/svänghjul:
ACT (610nm) tryckplatta, 6-pucks sinterlamell, lättat svänghjul (ca6kg)

*drivaxlar: Egen garagemix :)

*Specialgjorda motor/vxl-låds fästen med polyurethan bussningar

Även reg bes. med ALLT!

Chassie/Bromsar:
Coilovers Kw v2, div fjäderbensstag fram & bak samt Polyurethan bussningar överallt! slitzade skivor runt om, 305mm skivor fram med 4-kolvs brembo ok fram, 16v bromsar bak. Stålomspunna bromsslangar*6, Golf GTi 16v bromsservo med 22mm (GTi g60, passat mf.l) huvudbromscylinder med Shell Donax SB bromsvätska!


Kaross: emblemlösgrill+grillspoiler,
90:ans kofångare, svartaklarglas, alu tanklock m.m.

Inredning: Halvbur, 2st Fighter Glasfiber stolar (Sparco kopior), flockad mk2 instrument panel, div Autometer mätare, Mocca ratt m.m.

"Kolla min garaget sida för mer info"
Övrigt: Äger: Golf L Mk1 8v 1.8T -75, Audi A6 avant 1.8t quattro s-line-04, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8t -97, Jetta GTX -88.

Ägt:
vid de här laget en jäkla massa vw:s! =)
Och en del Audis med, och några snesteg har passerat med men har alltid ägt en eller flera vw/audis samtidigt ;)
Länk: http://www.garaget.org/golf666/
>