Klubbgaraget - Golf GTi 16v


 
Ägare: Storabj?rnen
Ägarens bilar:
Golf GTi 16v

Skapad: 2010-04-21
Uppdaterad: 2010-04-21 Kl: 22:36:00
Besökare: 1754 st.
Bil info: Golf GTi 16v 1987
Ägt bilen sedan Augusti 2008 och den har rullat 20 000 - 25 000 mil
Färg: Atlasgrå metallic (LP7V)
Motor/Effekt: 2.0 L 9A 189hk
Fälg/däck: Mille Miglia Spider Bridgestone 205/40/17
Modifikationer: * 2.0 L block från Passat med skvalpplåtar, totalrenoverad
* KR-topp, renoverad, portad & planad
* Vassare kamaxlar med justerbara kamdrev
* Extraktor-rör och 2,5 tums avgas
* Stora insuget
* Saab turbo bränslehuvud
* Sachs-koppling, Grupp A tryckplatta
* Original växellåda, renoverad
* Bilstein Clubsport fjäderben
* Alla bussningar bytta till polyuretan
* Övre och undre fjäderbensstag fram
* Övre fjäderbensstag bak (i skuffen)
* Brembo fyrkolvsok fram (SEAT) med stålomspunna slangar och 315mm slitsade skivor
* Original skivbromsar bak
* Stora kofångarna (90') och G60 breddare
* Bonrath emblemlös enkelljusgrill
* Bonrath VR6 frontläpp
* Vita blinkers fram/sidor
* Svart-tonade baklyktor
* Tonade rutor
* Momo-stol förarplats (när det skall svängas ordentligt)
* SunPro varvräknare med shiftlight
* OMP-ratt i mocka
Övrigt: Har inte ägt bilen så jättelänge men har hunnit fixa lite smågrejjer. Har fortsatta planer, såsom att montera singeltorkare som ligger på hyllan och väntar, samt koppla in dimljusen jag köpte på eBay (Hella original, alt klarglas jag har liggande). Därefter byter jag till en annan singelljusgrill (emblemlös den med) men med röd GTI-rand. I övrigt skall jag snygga upp den på diverse småställen, eventuellt byta frontläppen samt montera mina 17'' Borbet Type E som just nu är på lack, tillsammans med mina spacers från Manton. Växellådan skall få ny gavel denna vår då den dräller olja. Motorn är byggd och justerad av Ultra Motors, går som en dröm. Ja, det var vad jag kan komma på i detta läge.

Länk: http://www.garaget.org/?car=111672
>