Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    http://eipsucks.com

    Har för mig att Foffa2002 brukar avråda från EIP också.



    .

  3. #3
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    http://eipsucks.com

    Har för mig att Foffa2002 brukar avråda från EIP också.



    .
    Foffa borde ju starta egen trimfirma för han vet ju bättre än de flesta i Europa...

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Foffa borde ju starta egen trimfirma för han vet ju bättre än de flesta i Europa...
    Mig veterligen så säljer han egen designade kammar och chip till VR-motorerna.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 241
    hmm.. jasså.. så EIP har klappat igen för gott.. hade jag ingen aning om.. men, det var väl heller inte helt oväntat.. med den kritiken dom fått på sina grejjer.

  6. #6
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Nån som vet nånting om VF's kompressor satser?

  7. #7
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Nån som vet nånting om VF's kompressor satser?


    Tyvärr samma problem där med VF.
    Dom blir stämda i USA för steg 3 och 4 som nu försvinner från marknaden PGA 100% haveri.
    Samma gäller VF stg 4 kopplingen också 100% haveri ¨på alla sålda


    OCH tyvärr har de som ska ha 500hk stg 2 etc inte gått bättre än orginal 250hk med hävdade 500hk.
    Pinsamt dåligt av VF som nu ska satsa på turbo.

  8. #8
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Tyvärr samma problem där med VF.
    Dom blir stämda i USA för steg 3 och 4 som nu försvinner från marknaden PGA 100% haveri.
    Samma gäller VF stg 4 kopplingen också 100% haveri ¨på alla sålda


    OCH tyvärr har de som ska ha 500hk stg 2 etc inte gått bättre än orginal 250hk med hävdade 500hk.
    Pinsamt dåligt av VF som nu ska satsa på turbo.
    Är det såtänkte köpa steg 2, GIAC (pormvarulev)säger att VF steg 2 är 110% driftsäkert och bra..
    Samma säger AWE...
    Därför MAttias och jag var väldigt sugna på VF steg 2 med oljeklyllare till servo som enda uppdate...
    Hmm...
    Får mig att fundera lite...
    Nå mer fakta?
    Kopling hade vi inte tänkt använda deras så det bryr jag mig inte så mycket om!
    mvh Jimmy

  9. #9
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Är det såtänkte köpa steg 2, GIAC (pormvarulev)säger att VF steg 2 är 110% driftsäkert och bra..
    Samma säger AWE...
    Därför MAttias och jag var väldigt sugna på VF steg 2 med oljeklyllare till servo som enda uppdate...
    Hmm...
    Får mig att fundera lite...
    Nå mer fakta?
    Kopling hade vi inte tänkt använda deras så det bryr jag mig inte så mycket om!
    mvh Jimmy
    Dom är inte 100% driftsäkra.
    Dom har sjukt stora problem.
    1:Kompressor rasar
    2:Vattenpumplager rasar pga högt remtryck
    3:Remen går konstant sönder

    Kan nog säga att dom är borta från R32 marknaden inom kort.
    Precis som EIP som kämpade in i det sista med ett 50tal R32 skrotade som resultat innan dom fick lägga ner helt.

    Inte så kul att köra mitten 14 @ 160kmh med en bil som gör 14,5@155 orginal med "500hk" kit.

    PS vi har ägt ett VF 24v kit.
    Och dom hävdade självklart in i det sista att det inta var några problem med kompressorn.
    Sen försvann kittet från marknaden när dom plötsligt låg på 100% faliure på den uppgraderade kompressorn också.
    Senast redigerad av gtiadmin den 2023-11-25 klockan 15:49.

  10. #10
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    OCH tyvärr har de som ska ha 500hk stg 2 etc inte gått bättre än orginal 250hk med hävdade 500hk.
    Pinsamt dåligt av VF som nu ska satsa på turbo.
    steg 2 ger inte 500hk enligt dom...
    Det är steg 3/4...
    steg 2 ger ca 350hk, ska enligt Giac gå jämnt med en S4 med 460hk från Giac...
    Men bortsett från det vad har du för andra förslag?
    mvh

  11. #11
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    steg 2 ger inte 500hk enligt dom...
    Det är steg 3/4...
    steg 2 ger ca 350hk, ska enligt Giac gå jämnt med en S4 med 460hk från Giac...
    Men bortsett från det vad har du för andra förslag?
    mvh

    Försök att hitta ett tidkort från någon kund med en VF steg 2

    Jag tycker du ska kontakta Arnold på www.pagparts.com och köpa alla delar löst och sen mappa på sidan av.

    Halva priset ...... dubbla effekten då R32 ger ca 500Hk vid 1bar och 750hk vid 2bar.

    Kolvar o stakar klarar över 600hk.

    Mappning fixar UNITRONIC.
    Mike Z har mjukvara upp till ca 800hk
    Mike når du på
    Där bestämmer du effekt och vad du behöver för spridare och LMM + CR
    Senast redigerad av gtiadmin den 2023-11-25 klockan 15:49.

  12. #12
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Tidkort hittat gånger 6, snabbaste VF2 steg 2 har kört 12,69 med en 1,5 i 60 fot... Slutfart blir från Mph 185km/h... Den bilen hade dom monterat ut baksäte i min resten av inredning fanskvar... Inte en av VF's test bilar utan en vanlig kund... Men vanligast ligger dom runt 12,8-13,1... Det tycker jag är helt ok, största skilnaden verkar ju trots allt vara slutfarten som får 30-45km/h högre om jag förstår allt rätt...
    Alltså ligger efekten på "rätt" sifror... Dock ska dom inte kännas pigga utan mer "N/A" vilket är det vi eftersträvar målet med bilen är att ha en bil för lite banträffar samt till och från jobbet...

    Är inte sugen på extrta värmen som en turbo ger samt allt extra extra...
    mvh Jimmy

  13. #13
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Tidkort hittat gånger 6, snabbaste VF2 steg 2 har kört 12,69 med en 1,5 i 60 fot... Slutfart blir från Mph 185km/h... Den bilen hade dom monterat ut baksäte i min resten av inredning fanskvar... Inte en av VF's test bilar utan en vanlig kund... Men vanligast ligger dom runt 12,8-13,1... Det tycker jag är helt ok, största skilnaden verkar ju trots allt vara slutfarten som får 30-45km/h högre om jag förstår allt rätt...
    Alltså ligger efekten på "rätt" sifror... Dock ska dom inte kännas pigga utan mer "N/A" vilket är det vi eftersträvar målet med bilen är att ha en bil för lite banträffar samt till och från jobbet...

    Är inte sugen på extrta värmen som en turbo ger samt allt extra extra...
    mvh Jimmy
    Låter som en extra preppad bil då VF egna i alla tester de inte ens är i närheten av den slutfarten.

    PS nu har tyvärr steg 2 kompressorerna läcka också

  14. #14
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Mer info tack?
    /J

  15. #15
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Mer info tack?
    /J
    Allt finns på vortex på R32 mk4 forumet.

  16. #16
    foffa2002
    Gäst
    Mike5
    2 issues with the VF kit:
    1. Leads to much higher coolant temps when the car is under load and its hot.
    2. Need to change the belt every 12 or 15K!

    Think about it.

    VF kit does not start making power until AFTER 5K

    Deckedr32
    VF stage 2 kit installed and yes i'm fairly happy with it
    I am removing the VF kit and fitting the HPA next month

    scharged
    I have had the VF stg2 on my R and it was BOOOORING and slow



    o2bavr6
    I have the VF Stg2 (old blower not new one) kit and it makes decent power, but there is a stumble at 3200 rpm and 3800 rpm when driving normaly or with the A/C on. This seems to be coming from ECU pulling down timing all across the power band but especialy noticable at those two rpm ranges, for no apperant reason.

    If I had to do it all over again I would go with the C2 Kit or the HPA FT360. The C2 kit is so inexpensive though, it's tough not to select them.

    tttttada
    The fact remains that Ian's FT360 pulled on a VFstg3 on a TRACK.That's
    when the intercooled VF car should be at it's best, but still the HPA car
    prevailed. And I have heard of no "heat soak" complaints coming from
    FT360 owners. Have you?




    Men det största problemet är halvkassa kompressorer.
    Därför heter dom alltid V1 , V2 etc för dom får alltid något generalhaveri.
    och får dom inte det så går remmen konstant.
    Går inte remmen så går vattenpumplagrena

  17. #17
    Ronaldo
    Gäst
    Detta var intressant, jag har varit sugen på ett VF-Kit. Dom är alltså på väg att lägga ner? Om man är sugen på mer Effekt i sin R32:a vad ska man satsa på?

  18. #18
    Scootie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ronaldo Visa inlägg
    Detta var intressant, jag har varit sugen på ett VF-Kit. Dom är alltså på väg att lägga ner? Om man är sugen på mer Effekt i sin R32:a vad ska man satsa på?
    N/A power

  19. #19
    Ronaldo
    Gäst
    jovisst, N/a är mysigt men tycker det ger lite dåligt och dessutom vill jag helst inte öppna motorn och byta kammar..men det är helt klart ett alternativ.

  20. #20
    NeXeN
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ronaldo Visa inlägg
    Detta var intressant, jag har varit sugen på ett VF-Kit. Dom är alltså på väg att lägga ner? Om man är sugen på mer Effekt i sin R32:a vad ska man satsa på?

    Jag hade kört på shrick 268 kammar + chip + avgassystem

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin