Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183

    Kurvljus Passat Alltrack 2015

    Har haft bilen på skadeverkstad och bytt det mesta i fronten, hämtar ut bilen och ser inte att kurvljuset (bixenon) inte verkar funka, dimljusen tänds när man svänger men halvljusen gör ingenting. Inga felkodet.
    Ska kurvljuset fungera även fast det inte är speciellt mörkt? Vill minnas att det alltid fungerat oavsett ljusförhållanden.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Det är väl en del av dimljuslyktan som är kurvljuset???


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183
    Jo så är det, men huvudstrålkastarna följde även dem med rattens rörelse vilket de inte gör längre. Jag vet inte om det beror på att det är ljusare ute eller om något gått fel när de kalibrerade huvudstrålkastarna vilka båda är nya pga skadan.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Foppson Visa inlägg
    Jo så är det, men huvudstrålkastarna följde även dem med rattens rörelse vilket de inte gör längre. Jag vet inte om det beror på att det är ljusare ute eller om något gått fel när de kalibrerade huvudstrålkastarna vilka båda är nya pga skadan.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Om du har ljusomkopplaren i läge ”halvljus” så borde de rör sig oavsett ljusstyrka ute.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183
    Har varit ute nu och kört i mörker, jag vet inte om mjukvaran för något är uppgraderad eller om det är justerat någon parameter för jag var tvungen att köra lite fortare för att lyktorna skulle börja svänga med. Jag vet att jag har rullat sakta in på gården förr och lyktorna har svängt med, tror att de svängde med stillastående också. Men huvudsaken är att de funkar, hastighetsgränsen kan jag nog justera med VCDS om.jag finner det nödvändigt.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

  6. #6
    GTI-nissen
    Gäst
    På min B8 kan jag ställa kurvljusen i tre steg, typ lite, mellan och mycket. Nu heter det ju inte så, men något liknande. Denna inställningen kanske du också har och denna har blivit ställd på "lite".

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    På min B8 kan jag ställa kurvljusen i tre steg, typ lite, mellan och mycket. Nu heter det ju inte så, men något liknande. Denna inställningen kanske du också har och denna har blivit ställd på "lite".
    Nej, jag hittar inget sådant i inställningarna, ska kolla med datorn någon dag.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Köpråd Golf alltrack vs passat alltrack
    Av Danne213 i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2017-08-15, 09:54
  2. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2015-07-26, 18:20
  3. Stänga av statiskt kurvljus Passat B7?
    Av joakim.bergkvist i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-02-28, 11:55
  4. LED i dimljus och kurvljus Passat Alltrack
    Av roblin i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-12-16, 14:17
  5. Passat B7: Kurvljus
    Av camata i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-11-15, 15:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin