Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Per
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    138

    Typ av stift/connector/pin RCD-510.

    Har installerat en sub i bagaget, men får inte rätt på "remote-on".

    Om jag använder "fuse 41/42 (sido-panelen på förarsidan)" som remote så får jag hemska "lik-spännings-spikar"? när jag sätter på och av radion. Tolkar det som att dessa kommer från radions utgångar vid av- och påslag och förstärks eftersom slutsteget med separat remote-ingång alltid är påslaget. RCD510 för övrigt omprogrammerad till låg-nivå-utgångar.

    Har tidare använt auto-turn-on för slutsteget som driver de 8 kupé-högtalarna och det har funkat OK, men nu har jag även installerat en sub i bagaget som kräver remote-turn-on, iallafall om man vill koppla den via låg-nivå och RCA-kontakter och det vill jag göra. Läste mig till att man skulle kunna använda "CD-växlar supply-utgång" från RCD-510, men tyvärr har jag inget stift/kabel kopplat på den utgången.

    Kod:
    Multi-pin connector 4, 12-pin, for CD changer control and CD audio input signals 
    
     1 –  AUX signal input, left
    2 –  AUX signal earth
    3 –  CD changer, audio signal earth
    4 –  CD changer, voltage supply, positive, terminal 30, contact continuous load greater than 1 A, temporary peak load 5 A
    Planen alltså att "pinna-in" ett stift så att jag kan använda stift 4 (CD changer, voltage supply, positive - CDX+) ovan som "remote turn on" för båda förstärkarna (eftersom jag inte hade något stift/installerat på just den utgången).

    Men...

    1. Kommer detta att funka? (Är pinne-4 på kontakt 4 aktiv på min RCD-510 även om jag inte har någon växlare?)
    2. Vilken typ av stift är det som skall används, finns kanske på VW (eller någon annanstans)??

    Namn:  Pin-out 3.jpg
Visningar: 600
Storlek:  20.1 KB
    Senast redigerad av perIpI den 2018-12-06 klockan 20:50.

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Per
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    138
    Har hittat stift via Ebay efter lite sökande:

    https://www.ebay.com/itm/800005-Kit-...72.m2749.l2649

    Lite kunskap som jag fick på vägen. Den stora typen av kontakt som jag håller i handen ovan kallas för Quadlock, och för att "söka" efter blå/gröna kontakten så kan man ex. söka via termen "quadlock 12 pin blue". Återkommer om någon vecka när jag testat arrangemanget.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-03-15, 13:22
  2. Byte av rcd 510 ni kunniga.
    Av Fiolman i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 08:02
  3. Byta från RCD 310 till RCD 510?
    Av superhjelte i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 23:53
  4. Byte RCD 310 till RCD 510?
    Av outrunner i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 21:11
  5. RCD 510 -> RCD 510 Premium
    Av RGerman i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 22:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin