Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 145
  1. #81

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Tackar

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av henein Visa inlägg
    Ja det hade varit skoj. Jag skall försöka komma förbi i mellandagarna. Är ni där på dagarna eller åkvällarna i mellandagarna?
    Imorgon är vi där hela dagen, skickar iväg ett pm till dig

    Fan va den börjar bli vacker. Som ny för fan

  3. #83

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Håller nu på att färdigställa extralysgrillen. Fick tag på ett extraljus i bra skick som jag saknade. Jag köpte beg. Dock visade sig att det suttit på en cab och fästerna var olika placerad så fick skära av och montera om fästena.



    Efter mycket pillande med epoxylim fick jag dit fästena rätt. Mycket pillande men blev väl rätt bra till slut ändå tycker jag. Lite ny lack gjorde sitt med, även om det kommer synas.



    Dessutom fick jag på posten idag ny "Hella" klistermärke. Jag mailde företaget i Tyskland och frågade och några dagar senare låg det i brevlådan via generalagenten i Sverige. Mycket tacksam för det.



    Lyserna färdiga med nya klistermärke. Jag tycker det blev bra till slut.



    Nu väntar jag på lite småsaker som jag får på fredag för att kunna få färdig hela grillen. Hoppas kunna fixa det innan helgen med lite nya bilder på grillen som färdig.

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Mycket snyggt.. Gillar detaljerna.. =)

  5. #85

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Tack!

    Fixade nästan klart grillen idag. Återstår bara klämbrickorna för wv-märket som kommer på fredag.


  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Tåls väl sägas igen...
    Riktigt snyggt.. =)

  7. #87
    ChristianA
    Gäst
    Ser riktigt bra ut detta , Lycka till
    Mvh Christian

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Ohhhh Kommer bli ett enormt snyggt bygge de här!
    Det är detaljerna som gör det... vilken energi

    +++++++++++++++++++++++++++

  9. #89
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av henein Visa inlägg
    Tack!

    Fixade nästan klart grillen idag. Återstår bara klämbrickorna för wv-märket som kommer på fredag.

    Riktigt snyggt, ska bli kul att se bilen på BUG RUN till sommaren!

    Förstått att du vill vara riktigt orginal i utseende, då ska du ha ett svart vw-märke, ej kromat men det visste du väl redan.

    mvh Per

  10. #90

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Jo det är så sant, märket är svart. Funderat på om det skall vara krom som nu eller svart. Kommer ju ha andra fälgar, BBS RM så helt orginal är den inte. Vad tycker ni blir bäst, kromat eller svart?

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Svart, tycker jag..

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    Du verkar köra hårt med detaljerna så självklart ska det vara svart märke.
    Riktigt snygg bil måste jag få säga, saknar min som blev skrot för 2 år sen.

  13. #93

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Då får det bli svart. Skall nog fixa ett ytt märke då, kanske dumt att fördärva det. Så vad hände med din bil som gick till skrot då?

  14. #94

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    Jag blev påkörd bakifrån har den kvar som donatorbil.Ska gtikonvertera min jetta etta

  15. #95

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Tråkigt att du blev påkörd. Hoppas du kan använda mkt at det som är kvar.

    Har varit i kontakt med en kille som skall lacka mina fälgar. Fälgarna är BBS RM som ni ser. De är blästrade och klara för lack. Jag har dock två funderingar som jag gärna tar emot synpunkter på. Vilken färg? Skall det vara orginalfärg eller någon annan färg? Hade helst velat kroma hela fälgen men insett att det är svårt med aluminium och de få ställen som gör det så kostar det på tok för mkt. Den andra frågan är hur bred polerad kant (del 2) som skall på. Jag har nu 0,5" vilket innebär en total bredd på 6,5"x15". Funderar dock på att köpa 1" så djuper blir något större och en total bredd på 7". Vill dock inte har för mycket tyskstuk på denna, men lite är väl ok. Vad tycker ni? Sen är frågan vilken vilken dimension på däck som passar bäst på fälgen?



    Slutmålet skulle kunna vara som bilden nedan även om det ser ut som RS-fälgar. Snyggt oavsett.

    Senast redigerad av henein den 2010-01-09 klockan 13:32.

  16. #96
    Quattro_mannen
    Gäst
    Har 1.5" breda ytterbanor på mina RM som ger tot. 7,5x15 fälg....



    Sitter 195/45x15 däck monterade...hoppas det ger en liten vink om hur det kan se ut isf

  17. #97

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Chrome eller silvriga.

  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ska du ändå köpa nya banor så kör åtminstone på 1,5" då mindre ser lite futtigt ut, men med 1,5" så ser det fortfarande hyfsat original ut.

    Fälgcentrumen skulle jag rekommendera dig att köra på BBS original silver då svarta centrum blir lite väl svarta på en röd bil och du tappar fokus från själva ekrarna som är grejen med RM/RS, sen är "rätt" svart ganska svår att hitta. Alternativt polera ekrarna, men då har du MÅNGA timmar och liter svett/pilsner framför dig.

  19. #99

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Oki Janne, du tycker att det skall bli 7,5" totalt, ja det är ju ett alternativ. Att polera ekrarna känns inte som alternativ just nu iaf. Känns som tiden inte räcker till ändå så. Då är frågan bara hur man får tag på en bra färgkod?

    Måste säga att Quattro_mannen:s bil är i grytm fin. Det skulle i så fall bli samm bredd som på din. Det ser bra ut måste jag säga. Hur mycket har du sänkt din bil ? Vad har du fär färg på fälgarna?

  20. #100
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av henein Visa inlägg

    Måste säga att Quattro_mannen:s bil är i grytm fin. Det skulle i så fall bli samm bredd som på din. Det ser bra ut måste jag säga. Hur mycket har du sänkt din bil ? Vad har du fär färg på fälgarna?
    Det sitter coilovers på bilen så jag har inte koll på hur mycket jag skruvat i mm...fälgarnas centrum har orginal lacken kvar,det jag gjort är att montera bredare banor och nya skruvar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin