Sidan 1 av 7 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 123
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215

    Min Golf Gti Ed35

    Tänkte att jag startar en liten projekttråd om bilen, vet inte i dagsläget hur långt jag kommer gå, det får visa sig med tiden.

    Info om bilen:
    Golf GTI Edition 35 -12
    White peal
    Dragpaket
    Klädsel microfiber
    Dynaudio
    Dcc
    m.m

    Hämtade bilen i början augusti, och är fantastiskt nöjd.

    Fyller på här under kvällen med vad som är gjort hittils, och vad som är på väg!


    Mvh
    Andreas

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Bilder =)

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Bilder =)
    Det kommer!
    Men jag upptäckte att det är svårt att bifoga bilder när man sitter med sin iphone

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Det som är gjort på bilen än så länge:

    Laddtrycksmätare AWE för luftspjället. Fick tag i det till helt rätt pengar, riktigt snyggt.
    Inte min bild, men ändå

    Namn:  AWE.jpg
Visningar: 2396
Storlek:  359.9 KB

    Sedan så är bilen nu försedd med BSR steg 1. Som återförsäljare av deras produkter så var det detta val som fanns för mig.
    Jag är mycket nöjd med resultatet, och bilen går riktigt bra:

    Namn:  Power-Plot.jpg
Visningar: 1853
Storlek:  18.5 KB

    Nu har jag också bestämt mig för vinterfälgar till bilen, det blir dessa i 17".
    Eftersom jag har däckverkstad så är man rätt trött på fälgar, men denna blir nog snygg till den vita golfen tror jag.
    Nokian Hakka 7 i 225/45-17 blev däckvalet.

    Namn:  Advanti_Raptor.jpg
Visningar: 2405
Storlek:  342.5 KB

    Sedan så har jag bestämt mig för att uppgradera till Golf R:ens bromsok. Jag tycker bromsarna fram ser lite fjantiga ut till 18" hjulen. Jag tycker det är snyggt när det fyller ut lite mer. Med tanke på vad jag fick köpa oken för så var det bara att slå till.
    Dessa ska då lackas röda, tips på bra färg mottages Gärna också om det finns några roligare skivor än original till Golf R, jag har kollat på Pean Swedens hemsida, han har alltid varit hjälpsam mot mig förut, men jag hittade inget där. Får ringa Per och fråga istället kanske.

    Namn:  GolfR-brakes02.jpg
Visningar: 2807
Storlek:  197.4 KB

    Det är så långt det har kommit ännu, det som står på önskelistan är avgassystem. Vet inte om det är något fel på min bil, men jag tycker inte den låter så mycket vid växling som andra säger. Vi får se.

    Tack så länge!

  5. #5
    Chesmal
    Gäst
    Ser ut att bli riktigt nice det här samt intressant läsning ! , keep up the good work

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Tack!

    Vet inte riktigt vad mer för godis jag vill stoppa på, något bra insug kanske. Nån som har nåt bra tips?

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Dags att uppdatera lite här tror jag, har varit glest

    Det fick bli originalskivor från Golf R, så kanske dessa byts ut i framtiden.

    Och sedan fick jag tag på ett SJUKT billigt avgassystem på Ebay, dock helt utan kattar, så motorlampan är ju tyvärr tänd. Men det låter väldigt gott!
    Namn:  ImageUploadedByTapatalk 21359290436.831896.jpg
Visningar: 1725
Storlek:  14.9 KB

    Det åkte också på ett insugskit från BSR, eftersom det låg på hyllan och bara väntade. Tycker jag inte märker nån skillnad, dock så brölar den och pyser som värsta 17 års drömmen
    Vet inte hur länge det får sitta, är nån sugen så släpper jag det för en tusing:
    Namn:  ImageUploadedByTapatalk 21359290678.420720.jpg
Visningar: 2101
Storlek:  103.6 KB

    Nu går tankarna på lite nya fälgar till sommaren, med Bridgestone S001 på.
    Är sugen på dessa OZ Ultraleggera:
    Namn:  ImageUploadedByTapatalk 21359290802.977925.jpg
Visningar: 1921
Storlek:  28.9 KB

    Vad tycker ni?

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Såhär ser iallafall bromsarna ut, jag tycker det blev snyggt. Hann inte köra jättelänge med dessa innan det blev vinter, men jag tycker nog att de tål lite mer värme än originalbromsarna.

    Namn:  Bromsar.jpg
Visningar: 2314
Storlek:  842.3 KB

    Blev snyggt tycker jag!

    MVH
    Andreas

  9. #9
    MiWi
    Gäst
    När jag tänker däckverkstad och BSR samt Täby... Är inte det den som ligger strax intill 265:an på väg in mot Täby Kyrkby? Eller finns det fler aktörer i samma område?

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Stämmer bra det!

  11. #11

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Nu har jag bestämt mig för fälgar iallafall.
    Det blir Oz fälgarna som är på bild här ovanför. Men hjälp mig, 18" el 19"?

    Inte ett lätt val, tycker jag iallafall.
    Funderingar på däck fortgår också, dessa funderar jag på:

    Toyo 888 R däck - Garanterat bäst grepp på torrt, dock minst komfort

    Nokian Hakka Black - Fick provåka dessa på Gälleråsen i somras, verkade vara ett riktigt bra däck med bra komfort i

    Bridgestone S001 - Ett bra däck, ligger nog någonstans mitt emellan dessa två.

    Problemet är att jag inte kan bestämma mig för VAD jag ska satsa på, Mycket grepp, noll komfort eller hyfsat grepp och mer komfort.

    Vad hade ni valt?

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jag hade nog aldrig rullat på r-däck på gatan, men visst har man pengar och ett par hörselkåpor över så varför inte ;-D
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Jag hade nog aldrig rullat på r-däck på gatan, men visst har man pengar och ett par hörselkåpor över så varför inte ;-D
    Jag håller med dig där, samtidigt så är det bra med bra grepp. Efter sommaren som var så var jAg riktigt trött på hjulspinn hela tiden.

    Men åka med hörselkåpor är ingen höjdare heller

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Körde toyo r-888 gg på banan ifjol, och visserligen var bil & framvagn väldigt hårda, men där var ett väldigt oljud, och resonans/vibrationer vid vissa hastigheter.

    Med en mjukare fjädring/bussningar kanske det funkar bättre.

    De tar ju inte så mycket vatten heller.

    Federal R-SR är ett däck många kört med som har väldigt lågt treadwear och en bra kompromiss mellan grepp/komfort.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Körde toyo r-888 gg på banan ifjol, och visserligen var bil & framvagn väldigt hårda, men där var ett väldigt oljud, och resonans/vibrationer vid vissa hastigheter.

    Med en mjukare fjädring/bussningar kanske det funkar bättre.

    De tar ju inte så mycket vatten heller.
    Du har rätt, jag kommer troligtvis att ångra mig. Det får bli R däck på original fälgarna istället.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Såhär ser iallafall bromsarna ut, jag tycker det blev snyggt. Hann inte köra jättelänge med dessa innan det blev vinter, men jag tycker nog att de tål lite mer värme än originalbromsarna.

    Namn:  Bromsar.jpg
Visningar: 2314
Storlek:  842.3 KB

    Blev snyggt tycker jag!

    MVH
    Andreas
    Snyggt som tusan, var hittade du vettiga priser på detta? Blir lite sugen på större till Sciroccon...

    Fredrik

  17. #17

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Snyggt som tusan, var hittade du vettiga priser på detta? Blir lite sugen på större till Sciroccon...

    Fredrik
    Jag hittade de på blocket för 2000:- båda oken som var i nyskick.

    Bra pris!

  18. #18

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Nu är iallafall fälgar och däck beställda, detta blev det:

    Michelin Pilot Super Sport. Ett riktigt vasst däck som jag tror kommer bli kanon på Golfen:

    Namn:  michelin_pilotsupersport__.jpg
Visningar: 1614
Storlek:  19.2 KB
    235/35-19

    Tillsammans med Ultraleggera fälgarna, som jag är helt galet kär i:
    Namn:  oz.jpg
Visningar: 1605
Storlek:  25.1 KB

    Jag hittade en bild på en vit Golf Mk5 med dessa fälgar på, svårt att hitta någon Mk6:a som var vit, men här får man en liten bild över hur det kommer se ut iaf:
    Namn:  golfmoz.jpg
Visningar: 5406
Storlek:  136.2 KB

    Jag är nöjd!

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Snygga fälgar OZ men varför valde du 19" finns ju väldigt dåligt med rejsiga däck i 19" till rätt kurs, jag åkte 17" team dynamics på min R med STCC racedäck det dräller av däck i den dimensionen från div rejsteam om det ska vara en bus uppsättning vid nöjesåkande. Men du kanske har en 17" uppsättning med?
    Jag med michelin pilot sport cup däck på mina 18" jättebra grepp torrt men 0 grepp på blött underlag iofs har du inte så mkt effekt men bara 2wd vad tänkte du åka på för typ av aktiviteter?
    Mvh erik

  20. #20

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Snygga fälgar OZ men varför valde du 19" finns ju väldigt dåligt med rejsiga däck i 19" till rätt kurs, jag åkte 17" team dynamics på min R med STCC racedäck det dräller av däck i den dimensionen från div rejsteam om det ska vara en bus uppsättning vid nöjesåkande. Men du kanske har en 17" uppsättning med?
    Jag med michelin pilot sport cup däck på mina 18" jättebra grepp torrt men 0 grepp på blött underlag iofs har du inte så mkt effekt men bara 2wd vad tänkte du åka på för typ av aktiviteter?
    Mvh erik
    Tja, runt 300hk är det i den iallafall, och fwd på det, tycker det är rätt gott om effekt.

    Pilot Cup är ett R däck, och inget annat. Är INTE gjort för ens fuktiga vägar
    Pilot Super Sport är något helt annat, och passar perfekt för busig körning, de pallar även med lite banåka.

    Rätt kurs på 19" är väl frågan hur man handlar, det finns gott om R däck till detta om man önskar, och en egen däckverkstad gör ju prisbilden lite trevligare också

    Om jag kör R däck så gör jag som jag skrev förut, lägger de på några av de andra fälgarna.

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 12:26
  2. Bränsleförbrukning ED35 vs. Standard GTI?
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 14:53
  3. Kabelanslutning på dimljusen - GTI ED35
    Av Kingen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 00:36
  4. Logga laddtryck på Golf Mk6 GTI/GTI ED35
    Av Kingen i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 23:30
  5. Gti vi ed35
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 16:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin