Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 885

    Erfarenhet av obdeleven?!

    Tjo!

    Varför kör ni inte med https://obdeleven.com/ ?.

    Är ju en aningen mer lätt hanterligt och betydligt billigare. Vet att det fattas vissa funktioner, men hur ofta använder ni dem?

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Jag tycker obdeleven är grym och klart prisvärd. Tror den täcker de allra flestas behov mer än väl. Är otroligt nöjd med min.

    Skickat från min CMR-W09 via Tapatalk

  3. #3
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Jag var själv inne på att skaffa mig en OBDeleven för ett tag sen. Det var under den tiden deras "next generation" version med bl.a. snabbare processor var på kommande, så jag ville vänta på lanseringen av den nya. Denna blev försenad ett par gånger, och för några veckor sen gick OBDeleven teamet ut med att de skjuter upp lanseringen av "next generation" versionen tillsvidare, enligt dom p.g.a. att en leverantör inte klarat av att leverera.

    Har inte bestämt mig för om jag ska ta och köpa en av den första versionen. Visst, vi vet inte när (eller om) den nya versionen släpps, men samtidigt har jag inte nåt direkt behov av en OBDeleven heller, och ifall den nya versionen släpps nån gång i framtiden så är det ju den man vill ha
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 885
    Köp gamla den är grym ändå!

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Jag var själv inne på att skaffa mig en OBDeleven för ett tag sen. Det var under den tiden deras "next generation" version med bl.a. snabbare processor var på kommande, så jag ville vänta på lanseringen av den nya. Denna blev försenad ett par gånger, och för några veckor sen gick OBDeleven teamet ut med att de skjuter upp lanseringen av "next generation" versionen tillsvidare, enligt dom p.g.a. att en leverantör inte klarat av att leverera.

    Har inte bestämt mig för om jag ska ta och köpa en av den första versionen. Visst, vi vet inte när (eller om) den nya versionen släpps, men samtidigt har jag inte nåt direkt behov av en OBDeleven heller, och ifall den nya versionen släpps nån gång i framtiden så är det ju den man vill ha
    Gjorde samma resa. Köpte den gamla när pengarna återbetalades från next gen och fick 100 credits extra som plåster på såren, alltid något.

    Skickat från min CMR-W09 via Tapatalk

  6. #6
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    I dag släpptes OBDeleven Next Generation till försäljning, och enligt deras Facebooksida är produkten i lager och redo att skeppas.

    Jag avvaktade med att köpa första generationen, men ärligt talat var jag skeptisk till att Next Generation skulle släppas inom rimlig tid. Det verkar som det lönade sig att vänta ändå, la precis en beställning på Next Generation Pro-versionen. De bjuder till och med på frakten i dag.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    I dag släpptes OBDeleven Next Generation till försäljning, och enligt deras Facebooksida är produkten i lager och redo att skeppas.

    Jag avvaktade med att köpa första generationen, men ärligt talat var jag skeptisk till att Next Generation skulle släppas inom rimlig tid. Det verkar som det lönade sig att vänta ändå, la precis en beställning på Next Generation Pro-versionen. De bjuder till och med på frakten i dag.
    Vad är bättre med den nya, alltså någon märkbar skillnad?

  8. #8
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Vad är bättre med den nya, alltså någon märkbar skillnad?
    Den nya har stöd för iOS (dock bara för de grundläggande funktionerna i dag, Pro-funktionerna kräver Android tillsvidare). Utvecklaren har även sagt att man jobbar på att utvidga till att stöda andra märken med BMW först på tur, och den nya hårdvaran ska stöda detta. Enligt deras hemsida ska det även vara "up to 18 times faster processor chip" i den nya, huruvida det är något som märks för användaren vet jag inte.

    Det är väl de funktionella skillnaderna, sen är det väl små detaljer som att höljet är nytt, den är nu svart istället för vit samt att man kan byta färg på dioden i dongeln.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Den nya har stöd för iOS (dock bara för de grundläggande funktionerna i dag, Pro-funktionerna kräver Android tillsvidare). Utvecklaren har även sagt att man jobbar på att utvidga till att stöda andra märken med BMW först på tur, och den nya hårdvaran ska stöda detta. Enligt deras hemsida ska det även vara "up to 18 times faster processor chip" i den nya, huruvida det är något som märks för användaren vet jag inte.

    Det är väl de funktionella skillnaderna, sen är det väl små detaljer som att höljet är nytt, den är nu svart istället för vit samt att man kan byta färg på dioden i dongeln.
    Tack för svar
    Helt oviktiga saker för mig iom att jag inte har iPhone, så ett byte är inte lönt, men ska man ändå köpa ny så tar man så klar den nya modellen om det inte skiljer för mycket i pris.

  10. #10
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Tack för svar
    Helt oviktiga saker för mig iom att jag inte har iPhone, så ett byte är inte lönt, men ska man ändå köpa ny så tar man så klar den nya modellen om det inte skiljer för mycket i pris.
    Nej, har man redan en av första generationen och kör Android så finns det nog inte mycket orsak att uppgradera i dagsläget. Den nya är klart dyrare. 70€ för Starter-versionen, 100€ för Pro-versionen som behövs för att utföra Long Coding. Den första generationen ligger på 40€ + 25€ för Pro-licensen.

    Kollade på deras svar på folks frågor på Facebook, och om jag tolkar det rätt så ska Pro-licensen fungera till både gamla och nya generationen. Så då är det lite lurigt att skillnaden mellan Starter- och Pro-versionerna av den nya generationen är 30€, men att köpa uppgraderingen till Pro-licens separat kostar bara 25€...
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av W8
    Av HowinW8 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-03-21, 18:40
  2. Erfarenhet av Besafe-barnstol?
    Av Micke_t i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 23:11
  3. Erfarenhet av Scirocco R?
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-09-03, 09:39
  4. Erfarenhet av Golf 5 R32 ?
    Av AeroPlus i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 17:21
  5. Erfarenhet av sveland bilförsäkring
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin