Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24
  1. #1
    sjrw
    Gäst

    Eftermarknadskompressor g60

    Tjenare!

    Nu är det så att min g-lader har rasat på g60n och jag behöver därför fixa en "ny" kompressor, funderar på eaton då dessa verkar hålla bättre ? Har hittat en eaton m45 med färdiga fästen för g60 men efter att ha läst runt lite så verkar dessa vara ganska oanvändbara då de är för "små"? Jag vill ha bilen med originaleffekt, inget mer.

    Om man tex skulle köra med en m45a, bör man fixa annan rem? vad skulle du rekommendera för storlek på remhjulet?

    Mvh Sebbe

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    0,75L luft/varv flyttar den och max 15500 varv på kompressorn sen är det bara att räkna.

    en original g60 ger ca 0,8L/min
    vid motor varv på 7000 å du har ett ladd på 0,7bar så klarar du max varv på kompressorn, då räknat med 10% förlust
    så vist funkar den,, men du kan inte trimma nått

  3. #3
    sjrw
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    0,75L luft/varv flyttar den och max 15500 varv på kompressorn sen är det bara att räkna.

    en original g60 ger ca 0,8L/min
    vid motor varv på 7000 å du har ett ladd på 0,7bar så klarar du max varv på kompressorn, då räknat med 10% förlust
    så vist funkar den,, men du kan inte trimma nått
    Vad skulle du rekommendera för storlek på remhjulet, var får man tag på dessa samt en passande rem?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Eaton m45orna är rejält nersnackade, men FÅ har testat vad dom egentligen orkar med, och än färre har kört sönder en.

    Dom är faktiskt rätt trevliga, iaf dom senare generationerna med coatade rotorer mm, dom är betydligt mer robusta än G-ladern, och tål att varvas ~16000rpm kontinuerligt och 18000rpm kortare stunder.. effekter på ~260 hjulhästar(285-290hk på veven) är inte omöjligt att driftsäkert krama ur dessa under rätt förhållanden, tillsammans med en bra intercooler förståss, då dom värmer luften bra nog.

    ang remskiva och storlek så flyttar Eaton m45an 0.74, eller mer exakt 0.737 liter per varv.
    har för mig att g-ladern flyttar 0.76 liter per varv(rätta mig gärna den som har siffran i skallen), vilket gör att dom inte skiljer sig så mycket åt.

    om original remskivan är 78mm och laddar 0.7..
    0.74 / 0.76 * 78 = ~76mm.. så cirka 2mm mindre remskiva för att producera samma laddtryck.

    en sak att tänka på vad gäller Eatons är ljudnivån.. man bör lägga tid på spjällplacering, att konstruera en vettig bypass och använda tjockgodsiga/ljudisolerande rör, värt varenda krona/minut i slutändan, då dom minst sagt YYYYLAR friskt om man monterar dom på samma sätt som en G60 och trycker EMOT spjället.. =)

  5. #5
    sjrw
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    Eaton m45orna är rejält nersnackade, men FÅ har testat vad dom egentligen orkar med, och än färre har kört sönder en.

    Dom är faktiskt rätt trevliga, iaf dom senare generationerna med coatade rotorer mm, dom är betydligt mer robusta än G-ladern, och tål att varvas ~16000rpm kontinuerligt och 18000rpm kortare stunder.. effekter på ~260 hjulhästar(285-290hk på veven) är inte omöjligt att driftsäkert krama ur dessa under rätt förhållanden, tillsammans med en bra intercooler förståss, då dom värmer luften bra nog.

    ang remskiva och storlek så flyttar Eaton m45an 0.74, eller mer exakt 0.737 liter per varv.
    har för mig att g-ladern flyttar 0.76 liter per varv(rätta mig gärna den som har siffran i skallen), vilket gör att dom inte skiljer sig så mycket åt.

    om original remskivan är 78mm och laddar 0.7..
    0.74 / 0.76 * 78 = ~76mm.. så cirka 2mm mindre remskiva för att producera samma laddtryck.

    en sak att tänka på vad gäller Eatons är ljudnivån.. man bör lägga tid på spjällplacering, att konstruera en vettig bypass och använda tjockgodsiga/ljudisolerande rör, värt varenda krona/minut i slutändan, då dom minst sagt YYYYLAR friskt om man monterar dom på samma sätt som en G60 och trycker EMOT spjället.. =)
    Tack för ett vettigt svar

    Grejen är den att sista stycket i din text gällande spjällhus och bypass inte sa mig nånting då jag inte är kunnig över huvudtaget.. hittade en m45 för 2000 med g60 fästen som behöver ett oljebyte, finns det någon chans att du kan fixa nån bild på rördragningen?

    Var finns remhjul samt remmar till eaton?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    det finns många varianter på det hela, med du bör ha spjällhuset på insuget till kompressorn, samt en bypass som kan leda runt luften runt kompressorn(innanför spjället) när du stänger det alt åker på låg last.. detta går att konstruera på en hel väldans massa sätt.
    det är också viktigt om du flyttar spjället, att du kör med RÖR hela vägen ut till kompressorn och spjället, då motorns vaccum lätt suger ihop slangar vid motorbroms.


    remhjul kan du antingen leta rätt på en vettig verkstad som kan svarva åt dig, alt kika på diverse mini cooper trimmares hemsidor efter lämpliga storlekar, då m45orna primärt satt i dessa.


    länken nedan går till en trevlig snubbe vid namn Ambroz som utan minsta protest tog fram remhjul i custom-storlek med spår för en vanlig VAG multiribb-rem.(billig frakt och inom EU)

    http://www.kavsmotorsport.com/mini-t...charger-tuning

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Matte, har du själv testat en M45 av senaste generationen...?

    18000rpm på en M45'a och 7000rpm i motorn ger 0.9 bar räknat på 10% förluster i en standard G60 maskin.
    Hur plockar man 290 vevhästar på det utan en herrejösses massa andra modifieringar?
    Isåfall funkar det ju lika bra med G-ladern, sålänge man servar den regelbundet.
    G-ladern flyttar 0,86 liter per varv inklusive förluster.

    Hursomhelst så är typ 99% av alla de M45'or som finns på Ebay gamla modeller från Merca C och E-klass.
    Vet inte vilken generation de har, men knappast den senaste iaf.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Matte, har du själv testat en M45 av senaste generationen...?

    18000rpm på en M45'a och 7000rpm i motorn ger 0.9 bar räknat på 10% förluster i en standard G60 maskin.
    Hur plockar man 290 vevhästar på det utan en herrejösses massa andra modifieringar?
    Isåfall funkar det ju lika bra med G-ladern, sålänge man servar den regelbundet.
    G-ladern flyttar 0,86 liter per varv inklusive förluster.

    Hursomhelst så är typ 99% av alla de M45'or som finns på Ebay gamla modeller från Merca C och E-klass.
    Vet inte vilken generation de har, men knappast den senaste iaf.
    svar JA, och nu till vintern skall jag testa att töjja gränserna än mer, på A3:an..

    tror inte att du skall stirra dig blind på TRYCK, utan istället titta på luftflöde och effektivitet.
    en 4/5-ventilsmotor med rätt avvägd komp och rätt bränsle kan köra tändningen närmare/på MBT och ha duktigt fin VE.

    ..en gammal G60 2-ventils skrutt kanske inte är optimalt i det avseendet, men M45an hänger med en bit längre än G-ladern hursomhelst, och är rejält driftsäker i jämförelse.


    modifieringar av motorn är egentligen rätt ovesäntligt för toppeffekten, då det är kompressorn som sätter stopp flödesmässigt,

    flödar motorn bra så inträffar tex 250hk vid ett lågt tryck, flödar den sämre så inträffar 250hk vid ett högre tryck, och man bör anpassa kompressionen och tändkurvan därefter, men remhjulets dimension bestämmer till absolut störst del luftflödet och toppeffekten.


    Ambroz som har sidan jag länkade till bromsade 260.4 hjulhästar med en original M45a gen.4 ur sin mini cooper S, 1.6 liter 16v snurra, på 98-soppa.. har bromspapperet här nånstans på burken.


    Var med å byggde en golf IIa med M45a som laddade närmare 1.2bar och gick nå ruskigt bra jämfört med tidigare RS2-portad G-lader som sade upp verksamheten inom ett år ifrån renovering.


    man bör hålla sig ifrån merca m45orna helt.. sikta på en ifrån mini cooper S r52/53, brukar finnas en hel drös, NYA, att plocka hem ifrån UK, då många minis går direkt ifrån fabrik till John Cooper Works(JCW) och får en ny lite uppdaterad modell med ännu bättre coating etc, och ägaren får behålla originalkompressorn.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Fast, det spelar ju ingen roll om man kollar på tryck, flöde eller effektivitet.
    Med givna variabler, i det här fallet en orginal G60 maskin (med rätt kass VE) och en M45 som går på gränsen till vad den klarar, så blir det inte mer än 0,9 bar och det ger ju inte så mycket mos.
    Och om modifieringar av motorn är oväsentligt för toppeffekten så blir det ju inte mer mos hur man än gör, sålänge M45'an är med i bilden...

    Ang driftsäkerheten så finns det ju dom som har rasat både Eaton och Autorotorkompressorer inom en vecka.
    Min G-lader snurrar 14500rpm och har gjort så i 5-6 år utan några som helst problem...

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Fast, det spelar ju ingen roll om man kollar på tryck, flöde eller effektivitet.
    det spelar jättestor roll hur mycket man kan nyttja av en mer eller mindre given luftmängd.

    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Med givna variabler, i det här fallet en orginal G60 maskin (med rätt kass VE) och en M45 som går på gränsen till vad den klarar, så blir det inte mer än 0,9 bar och det ger ju inte så mycket mos.
    vet inte riktigt hur du får det till att den går på gränsen till vad den klarar.. 635m3/h, dvs ~15500rpm som fortfarande är under konstanta varvtalsspecen motsvarar:

    635m3/h / 3600 = 0.176389 m3/s
    0.176389 * 1.225(luftens densitet vid havsnivå och 15 grader) = 0.21608 kg/s
    0.21608 * 1000(kg till gram) = 216.08g/s

    216g/s / 0.8 (estimering av toppeffekt vid ca 95% ve) = 270hp på vevaxeln. (utan drivförluster räknat)

    ca 22-24hp äter en m45:a vid 15500rpm, vilket gör att den bör kunna lämna 246-248hp redan vid 15500rpm under rätt förutsättningar.


    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Och om modifieringar av motorn är oväsentligt för toppeffekten så blir det ju inte mer mos hur man än gör, sålänge M45'an är med i bilden...
    missförstå mig rätt nu, RÄTT modifieringar, som höjer VE, spelar naturligtvis roll, i stil med sänkt kompression och ökad förtändning.
    men att tex stroka motorn till 2.1 liter, porta topp osv, rena volym och flödesökningar gör minimal skillnad om kompressorn är utmaxad.
    (laddtrycket kanske sjunker ifrån 1.5 bar ner till 1.0bar, men om man istället kliver ner i kompression en enhet och upp i tändning med 1.5bar, så hamnar man på cirkus samma toppeffekt.

    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Ang driftsäkerheten så finns det ju dom som har rasat både Eaton och Autorotorkompressorer inom en vecka.
    Min G-lader snurrar 14500rpm och har gjort så i 5-6 år utan några som helst problem...
    hehe, ja, din G-lader har ju varit duktigt seglivad, det får man ju ge den =)
    ..du får helt enkelt börja använda bilen mer..??

    skämt åsido så gör G-laderns konstruktion med lövtunna prylar och en oscillerande rörelse den till en VEK pryl jämfört med en EATON som är solida rotorer med fasta lager i ett kraftigt hus.. därmed inte sagt att en G-lader inte kan funka BRA =)

    har nog hittils aldrig sett en rasad eaton, med undantag för en gammal m62s som vi bokstavligen drevade livet ur.. =)
    Senast redigerad av Sn00k den 2013-10-14 klockan 15:37.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    *dubbelpost*

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    det spelar jättestor roll hur mycket man kan nyttja av en mer eller mindre given luftmängd.
    Javisst, men inte om man som TS i det här fallet har en std G60 maskin som är vad den är.

    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    vet inte riktigt hur du får det till att den går på gränsen till vad den klarar.. 635m3/h, dvs ~15500rpm som fortfarande är under konstanta varvtalsspecen motsvarar:

    635m3/h / 3600 = 0.176389 m3/s
    0.176389 * 1.225(luftens densitet vid havsnivå och 15 grader) = 0.21608 kg/s
    0.21608 * 1000(kg till gram) = 216.08g/s

    216g/s / 0.8 (estimering av toppeffekt vid ca 95% ve) = 270hp på vevaxeln. (utan drivförluster räknat)

    ca 22-24hp äter en m45:a vid 15500rpm, vilket gör att den bör kunna lämna 246-248hp redan vid 15500rpm under rätt förutsättningar.
    Som sagt så räknar jag på vad en std G60 maskin kan leverera med en M45.
    Vad en M45 kan leverera i en absolut optimerad setup är ju en annan sak, men det var ju inte det som efterfrågades.

    18000rpm / 7000rpm ~ 2,6 varv på M45 per motorvarv.
    2,6 x 0,74 = 1,924 liter luft från M45 per motorvarv.
    1,924 x 0,9 = 1,732 liter med förluster.
    1,732 - 0,828 = 0,903 bars laddtryck med ett VE på 93% som det är i G60 maskinen.

    Nu räknade jag iofs på ett varvstopp på 7000rpm som nått valfritt trimchip ger, men det är ju svårt att utnyttja det ökade laddtrycket annars.

    Räknar man som du gör ovan så ger ju en M45 maximalt 272 hästar vid 16000rpm.
    Jag vet inte exakt vad maximalt konstant varvtal är på en G-lader, men om man räknar på 12500rpm, vilket inte borde vara några större problem, så ger den maximalt 274 hästar...

    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    hehe, ja, din G-lader har ju varit duktigt seglivad, det får man ju ge den =)
    ..du får helt enkelt börja använda bilen mer..??

    skämt åsido så gör G-laderns konstruktion med lövtunna prylar och en oscillerande rörelse den till en VEK pryl jämfört med en EATON som är solida rotorer med fasta lager i ett kraftigt hus.. därmed inte sagt att en G-lader inte kan funka BRA =)

    har nog hittils aldrig sett en rasad eaton, med undantag för en gammal m62s som vi bokstavligen drevade livet ur.. =)
    Haha, min G-lader får nog fasen jobba du!
    Däremot så tycker jag att den har fått en lite väl dåligt rykte.
    Har man ett bra utgångsmaterial, dvs en G-lader som inte redan är sönderkörd, och vet hur man ska handskas med den så går det att spotta ut rätt bra med krut ur den ändå.


    Men för att svara på det som TS undrade, så kommer en M45 att funka fint i en orginal G60 maskin.
    Kapaciteten är ungefär densamma som en G-lader, i just den setupen.
    Med en remskiva på 60mm så laddar den 0,69 bar, dvs samma som orginal.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    lite nyfiken på vart du fått siffran 0.86l/m ifrån vad gäller G-ladern, då jag aldrig sett den publicerad nånstans, inte ens i självstudieguiden.
    har du mer data på G-ladern? hade varit lite skojj med flödes och effektivitets-mappar på denna, för framtida räknande =)


    sätt in din egen maskin i formlerna du listat ovan, så ska den ge 0.775bar vid 14500rpm med 0.86l/m om jag räknat rätt, och detta på en helt orörd maskin, medans M45:an med samma formel ger 0.885bar vid 18000rpm med 0.74l/m på samma maskin.

    låter detta rimligt eller har jag trasslat bort mig själv helt nu? jag tycker det låter lågt i båda fallen då jag kört iaf ett PAR M45or uppåt 1.1-1.2bar på en G60 maskin ut till 7200rpm... meeeen så är jag skapligt nyvaken efter två veckors nattjobbande också.. =)


    som sagt, G-ladern är en trevlig pjäs som fått mycket dåligt rykte pga att den behöver service så ofta och folk skiter i det = ras.
    själva konstruktionen gör den vek i JÄMFÖRELSE med tex en Eaton, så är det bara.
    Senast redigerad av Sn00k den 2013-10-15 klockan 22:07.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Minns inte riktigt vart siffran 0,86L/varv kommer ifrån.
    Kan kanske vara David på DLI som hade några papper på det.

    Min egen maskin blir nog lite knepig att räkna på, för jag vet inte riktigt vad det är för VE på den.
    Det borde ligga på 103-104%% men det är lite osäkert.

    Men om man räknar på en orörd G60 maskin med 93% VE så får jag fram följande iaf med G-ladern, med orginal drevning.
    1781cc x 0,93 i VE = 1656
    1656 / 2 = 828cc per motorvarv.
    137mm remhjul på veven / 78mm remhjul på G-ladern = 1,76 i förhållande.
    1,76 x 0,86 liter per varv på G-ladern = 1,51 liter luft från G-ladern per motorvarv, inklusive förluster i G-ladern.
    1,51 - 0,828 liter = 0,68 bar i övertryck.

    Och med en M45 som går på 16000rpm på en orörd motor.
    1781cc x 0,93 i VE = 1656
    1656 / 2 = 828cc per motorvarv.
    16000rpm / 6200rpm = 2,58 i förhållande.
    2,58 x 0,74 liter per varv på M45 = 1,9 liter luft från M45 per motorvarv, exklusive förluster.
    1,9 x 0,9 i uppskattad verkningsgrad = 1,71 liter luft från M45 per motorvarv.
    1,71 - 0,828 liter = 0,88 bar i övertryck.

    Kör man t.ex med ett 68mm remhjul på en G-lader istället, så att förhållandet blir 2,01 så ger den 0,9 bars övertryck på en i övrigt orörd motor.

    Hur mycket varvade M45'orna när dom laddade 1,2 bar vid 7200rpm?
    Såvitt jag vet så sjunker VE ganska saftigt när man kommer upp i dom varven om man inte har gjort en del åt kam, topp, insug, avgas osv.
    Erland Cox tyckte ju att insuget på min PG maskin var ett skämt...

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    men, vart tog förlusterna i G-ladern vägen i beräkningen? =)
    (du räknar bort 10% för m45)

    osäker på hur mycke kompressorn varvade om jag ska va ärlig.
    du har helt rätt i att den kroknar på toppen med en orörd maskin, och laddet drar iväg, men det låg jämt å fint hela vägen ifrån tomgång och det fanns duktigt fint vrid i båda motorerna, nånting HELT annat än G-laderns malande, kändes mycke mer jämnt och råstarkt =)

    så, 68mm remhjul på G-ladern, räknat utan förluster, ger 0.9bar på en orörd motor.
    medans 16000rpm på M45an, räknat med 10% förluster ger 0.88bar på en orörd motor? =)


    hehe, ja jag vet att Erland slog ner hårt på bästa G60-insuget, men det går ju ganska enkelt att konstruera ett nytt 10ggr bättre sådant.
    vad som behövs för att jämna till toppregistret är dock en vettig kam, då ligger laddtrycket jämnt å fint däruppe sen, det är kammen som är den stora flaskhalsen.
    som på tex farres rallye, den snurra iväg uppåt 1.3bar vid 5750rpm med originalkammen, medans med schrick 268/276an så låg den jämnt på 0.95-1.0 genom hela registret, med orörd topp.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Fast G-ladern flyttar ju 0,86L/varv inklusive förluster...

    En M45 kanske ger mera jämnt flöde över hela registret, det blir ju lite svårt att jämföra utan några flödesdiagram på en G-lader.
    Jag har fullt laddtryck vid typ strax över 2000rpm, men den är iofs så bearbetad som det bara går.

    Teoretiskt så blir laddtrycken så, ja.
    Stämmer ju rätt bra med vad folk brukar få med standardtrimmet, dvs 68mm remhjul och nått trimchip.

    Oj, trodde inte att orginalkammen ströp så mycket!
    Låter ju rätt galet att laddtrycket sjönk med nästan 0,4 bar!

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    ja, det ströp rejält, och laddet på toppvarven slutade skena iväg efter kam-monteringen, men han gick iofs upp 0.1 liter i volym på motorn också, så hela kurvan sjönk en bit där också.

    0.86l/varv inkl förluster låter som en fantasisiffra.. undrar om eatonen är specad med eller utan förluster isf, vet att jag har en massa papper på dom olika modellerna nånstans på mappnings-burken.

    roots:arna och skruvisar ger dig fullt ladd direkt ifrån tomgången vilket är rätt läckert =)


    om laddtrycken teoretiskt är så, och eatonen då bara snurrar på 16000rpm och redan där matchar G-ladern med 68mm remskiva, så kanske vi kan enas om att den inte är så klen ändå? =D

    har som sagt bromspapper på en 1.6l 16v snurra med en m45 gen.4 som bromsats till 260.4hk på hjulen.. så det finns potential i dessa små pjäser, det krävs dock att man tänker till lite när man monterar en, då dom gärna yyyyylar högt å ljudligt.. =)

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Det kanske låter som en fantasisiffra, men det är det inte...
    Eaton, Lysholm, Autorotor mf brukar väl vara specade exklusive förluster såvitt jag vet.

    Ja varvar man en M45 till 18000rpm vid 6200 rpm på motorn så blir det ju 1,1 bar istället men då har man ju maxat ut den också.
    Typ som en portad och drevad G-lader då...

    Vi får väl helt enkelt vara överens om att vi inte är överens.
    Det finns potential i båda pjäserna, om man gör det på rätt sätt.
    Jag har som sagt egentligen ingenting emot varken Roots eller skruvkompressorer, jag håller ju själv på att meka dit min 2089 just nu.
    Däremot så håller jag inte med om att G-ladern är så kass som alla påstår.
    Visst, den är känslig för service och kör man med öppet filter som inte renar tillräckligt bra så tar den lätt stryk av det, men sköter man om den så funkar dom utmärkt.

  19. #19
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Namn:  sida19.jpg
Visningar: 607
Storlek:  140.7 KB

    Såg er lilla diskussion och kom på att det nog fanns gamla papper i datorn. Hittade ett med viss specifikation i varje fall. Nu får ni räkna vidare.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Tack David!
    Spännande med ett maxvarvtal på 10k rpm när den varvar mer än så på en orginalmotor...

Liknande ämnen

  1. Främre avgas, samma på Golf G60 och Corrado G60?
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 14:01
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 21:19
  3. Måste man ha G60 bromscylinder med G60 Bromsar?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 21:20
  4. Olika kamaxlar i golf g60 och corrado g60?
    Av g-man i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 07:29
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 05:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin