Sidan 54 av 79 FörstaFörsta ... 4445152535455565764 ... SistaSista
Resultat 1 061 till 1 080 av 1577
  1. #1061

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Intressanta siffror...Ja, det är bra flås i Golfarna. Synd bara att min är 4 månader från tillverkning. Din R är väl snart på g...V11 var det va? Tillverkning alltså..
    JA verkligen verkar bra flås i nya Continental turbon, VW måste ju verkligen ha tröttnat på alla IS38 problem den haft under alla år..

    JApp, min byggs om exakt 1,5 v! . Har fått erbjudande att sälja min direkt med lite vinst , Fan många som är sugna nu och orkar inte vänta till V30 som tiden ligger på en R nu..;

    Många som ångrat sig att de tyckte denna var dyr, men snippsnapp med alla extremt positiva recensioner så är det plötsligt prisvärd

  2. #1062

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Sitter det Continentalturbo i CS också?
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-07 klockan 10:19. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #1063

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    YES!, Exakt samma motor i R och CS ,men lite mindre effekt bara i CS. Men med mjukvara så kommer din bli snabbare i fart än min!!

    Kolla vilken jäkla pjäs som sitter i dessa bilar

    https://www.instagram.com/tv/CKjX-h4..._web_copy_link
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-07 klockan 12:54. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #1064
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Tack Mangewide att Du ”delar alla godsaker” Börjar bli rätt sugen på att få hem min pärla.
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  5. #1065

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Varsågod!

    Är en fördel med min Instagram, väldigt lätt att få kontakt med mkt bra folk och man får info från så många håll. Går inte många sekunder när en ny video kommer ut mm innan man får ett PM..

    Följ Arcie Hamilton på youtube!, har haft mkt kontakt med han och nästa vecka så kommer han hämta en R som det ska göra mkt med bland annat trimma (kanske först i världen )...

    Däremot inte med Perfomance Pack som jag sa att han måste ha ..Men fanns ingen UK bil att få tag i snabbt...
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-07 klockan 12:55. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #1066

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av Nille1 Visa inlägg
    Tack Mangewide att Du ”delar alla godsaker” Börjar bli rätt sugen på att få hem min pärla.
    Har man en fråga så tar man den med Mangewide...Han har suveränt bra koll. Mycket tacksamt👍

  7. #1067

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    haha tack tack...

    Ja har man inte koll, så försöker jag hitta det. Man är ju aningen nördig runt detta
    Senast redigerad av mangewide den 2021-03-10 klockan 09:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #1068

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Jim
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    54
    Stage 3 - in Progress ... Golf 8 GTI 245 DSG:


  9. #1069

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    haha tack tack...

    Ja har man inte koll, så försöker jag hitta det. Man är ju aningen nördig runt detta

    Senaste ryktet som jag hoppas inte stämmer . Är att de tagit bort R för beställning i UK, blev så j-vla tryck efter Archies video där den går jämnt med A45sAMG att leveranstiden hoppade iväg ett år till mitten av 2022?!?!.. .Helt sjukt om det stämmer! ..

    Återkommer om det imorgon ..
    Ja, du lyckas finna det mesta...Mäkta imponerande! Ingen R i UK:s konfigurator nu iaf....

  10. #1070

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Första Dyno på Ren!!!, men som jag skrev tidigare efter att ha prata med Benny L som är VW utvecklingsförare. Att bilen inte inte har mkt mer effekt än Specat! , typ 325hk

    Utan att de fått till allt annat så sjukt bra i drivlinan!

    Se länk nedan!, cool firma!. Direkt från fabriken!, utan soppa och reggad! . Det vill köra den direkt med riktigt soppa mm

    https://www.instagram.com/p/CMOkXcIn..._web_copy_link

  11. #1071

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Eeh hur provkörs och transporteras bilen till hamnen/ÅF/kund utan soppa?

  12. #1072

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Eeh hur provkörs och transporteras bilen till hamnen/ÅF/kund utan soppa?
    Nja, men typ 5 liter. Sen hällde trimfirman direkt 98 eller 99 . Men soppan från fabrik är max 95, såg nån som Dynokörde med det. Då gav bilen typ 309 hk bara

    De är snåla VW

  13. #1073

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Första Dyno på Ren!!!, men som jag skrev tidigare efter att ha prata med Benny L som är VW utvecklingsförare. Att bilen inte inte har mkt mer effekt än Specat! , typ 325hk

    Utan att de fått till allt annat så sjukt bra i drivlinan!

    Se länk nedan!, cool firma!. Direkt från fabriken!, utan soppa och reggad! . Det vill köra den direkt med riktigt soppa mm

    https://www.instagram.com/p/CMOkXcIn..._web_copy_link
    Finns det någon dyno på CS?

  14. #1074

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nix, inte sett än!. Men borde komma närsomhelst!

    Sen titta på detta! Gasfjäder till huven på MK8, ska jag införskaffa på något sätt!. Så Golfen blir lika Premium som Skodan... ..

    https://www.amazon.se/Bilst%C3%B6dst...5362889&sr=8-9
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-10 klockan 11:16. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #1075

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nja, men typ 5 liter. Sen hällde trimfirman direkt 98 eller 99 . Men soppan från fabrik är max 95, såg nån som Dynokörde med det. Då gav bilen typ 309 hk bara

    De är snåla VW
    Jag menar det, det blir ju lite väl nördigt kan jag tycka. ECU har ju redan adapterat för 95. Det spelar ju ingen avgörande roll om den kört 2km eller 20km på 95. Den behöver ju ändå adaptera om för den andra soppan.

    Nybil och begbil levereras ju alltid med minimalt med soppa i. Man kan inte förvara tusentals liter brandfarligt bränsle i en lokal utan att göra en herrejösses massa dyra anpassningar.

  16. #1076

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Yes!

    Men man kan konstatera att den ger dåligt med effekt på 95 oktan och 0mil inkörning
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-10 klockan 12:27. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  17. #1077

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Men motorerna körs väl in efter de byggs? Det finns inga speciella instruktioner för inkörning vad jag minns när man hämtar ut en ny bil från ÅF. Och eftersom första oljebytet kan komma vid 3000 mil så borde något gjorts innan.
    Senast redigerad av AndySwede den 2021-03-10 klockan 16:02.

  18. #1078

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja så sant!, men de har sagts att ta den lite lugnt de första 100milen
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-14 klockan 11:57. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #1079

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Men herregud!!, jag höll ju att köpa en A35an

    Ännu en gång så krossar MK8R dessa snabba BmwM135i, Merca A35AMG och Audi S3!!, nu är alla bortförklaringar borta men ännu en video som visar detta!

    F-n den är ju nästan lika snabb som en 400hk RS3 om jag räknat rätt 0-60mph på 3,94sek!! och 12,3 på 1/4 milen...bra sjukt!!



    https://www.instagram.com/p/CMW475ln..._web_copy_link

    https://youtu.be/znpbth3CPJo

  20. #1080
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Kommentarer Golf R vs Audi S3

    Det sista racet (flygande start i sport mode) är i min värld det mest betydelsefulla och där var Audin ganska nära R:n. Flygande start kan ge en förnimmelse av hur de är jämförelsevis uppe i fart på en bana så att säga. Förvisso utan kurvor . Hur mycket som de olika 4wd lösningarna skulle påverka hastigheten det i sammanhanget vet vi inte än. Troligen har S3 mindre negativ camber än mk8 R, en egenskap vid bankörning till R:s fördel.

    Bromsprovet. Carwow nämner inget om att Golfen på papperet har vassare bromsar (ska ha 2 kolvsok i alu med 345 mm skivor) jämfört med S3:s mono ok med 340 mm skivor. I denna test är de likvärdiga. Jag är inte förvånad.

    Bromsarna - Mina erfarenheter av S3 bromsarna tar jag från min fd Golf 7R (lika). Dessa bromsar användes friskt under flera år på ett rikligt antal bandagar. Funkade mycket bra. Krävde byte bromspads då och då samt byte skivor fram (flera ggr). Inget konstigt med det.

    Jämför jag dem med de betydligt vassare Cupra R bromsarna (4 kolvsok med 370 mm skivor) så är de ett himla bett i dem men jag upplever ingen dramatisk skillnad i bromsförmåga, däcken (Michelin PS4S) satte gränsen där. Har inte tillnärmelsevis kört lika mycket bana med Cupran, men vill ändå lyfta att S3 bromsarna skulle jag kunna leva med! Cupra R:s bromsar är betydligt kraftigare än de på mk8 R…. men tror ej det har så stor betydelse i slutänden .

    Audin kan mycket väl vara ett vederhäftigt alternativ. Den har ett antal punkter där den överglänser mk8 R:en såsom utseende, instrument inklusive de befintliga fysiska knapparna, helhetsintrycket av inredning.
    Senast redigerad av Peter-C den 2021-03-15 klockan 16:36. Anledning: Just S4 till S3 ett ställe
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin