Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1
    Erik
    Gäst

    fulprojekt caddy 1.6 rat

    it was to ugly för garaget.org, so here i am..

    utgångs objekt caddy 1.6 1988, patinerad genom åren.. härliga bucklor å en å annan rostfläck. motorn är orginal, går som ett skott, och låter precis som den ska..

    mål: är att skapa en caddy med både känsla å stil för sköna sommardagar
    budgeten ligger på 8 pix (inlklusive bilköp å mexican music)

    plan:

    sänkning
    13" nissan micra hjul (done)
    nya lågprofilsdäck
    polo steilheck stolar
    stereo mit bas
    hula hula girl
    ev pinstripning el logga, figur
    service, samnt lite diskretare auspuff sound

    aktuellt:
    sänkning, någon som har erfarenhet, el någon beskrivning eller dylikt som hjälp på vägen. funkar stötdämparna bak eller behövs något special?
    har sett någon bild som visar på hur man flyttar bakaxeln över bladfjädringen..
    tack på förhand!

    ska bli spännande de här


    utgångsobjektet, visst är hon fin i solen






    de nya hjuuulen
    Senast redigerad av Erik den 2007-11-11 klockan 21:21. Anledning: ändring

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

  3. #3
    Erik
    Gäst
    schysst, dedär verkar ju inte va något jätte mäck..

    då är bara frågan om man ska köpa nya findämpare eller ej. från biltema kanske?

    sänkfjädrar från golf va? eller kanske dämpare med...

  4. #4
    onk
    Gäst
    Faan va rutten den e.. Men de e fäs.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Skön bil.

    Min Jetta fick inte heller vara med på garaget.org...dom har dålig bilsmak där helt klart..

    :-)

  6. #6
    Särkelä
    Gäst
    fasen du har fått tag i ett lite frächare ex. ja har en -87 som ja me tänkte fixa iordning lite. men e ruskigt mycke plåt jobb.... caddy träff i hamnen i te sommaren då kanske =)

  7. #7
    Erik
    Gäst
    borde finnas en "hoodride" kategori på garaget
    men kan ju inte få allt, bilen ärju trots allt apful i de flesta ögon..

    särkelä: hehe jo du har nog rätt, är inte så rutten i plåten.. å de ärju rätt skönt.. bucklig därimot.. så de blir nog ingen seriös renovering av denna..

    caddyträff låter trevlig..

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Rydell
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    102
    Ser ju ut att kunna bli en fin fin Rat style/hoodride det där...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    it was to ugly för garaget.org, so here i am..
    Härligt Erik.
    Back in Action.

  10. #10
    Särkelä
    Gäst
    Robin du håller väll me på me en caddy? hur går det me den då?
    Senast redigerad av Särkelä den 2007-11-12 klockan 20:01.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Faan va rutten den e.. Men de e fäs.
    Skämtar du? Min caddy saknade hörnet på förar dörren och flakets bakre del fladdra när man passera 140=) Denna är snudd på mint! ;-D

  12. #12
    onk
    Gäst
    Ja men den gjorde över 140 iaf, då är det inte rat. En rat ska knappt göra 100:P

    Har du sett den här erik: http://www.blocket.se/vi/14156206.htm?ca=18_s


    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehh

  13. #13
    Barbapappa
    Gäst
    Nä, en gammel-Caddy, va gött!
    Jag har massa dörrar/baklucka (i 'bästa' rat-skick, gråprimade), bakruta (rätt fin och repfri), baklampor, speglar och sånt om det behövs.

    Fälgarna är ju balla, men är det verkligen från Micra ursprungligen? Verkar vara rätt poppis bland VW från den tiden i.a.f. Ska dom vara vita eller ska det färgläggas med ny kulör eller ska det poleras rent av? ;-O 6" breda eller?

    Garaget.org förresten, trodde inte det var nån som använde sig av det, har alltid upplevt det som bilvärldens motsvarighet till lunarstorm... ;-) Brukar väl aldrig vara några balla bilar där ändå? Jag är för ett bojkottande. ;-D

  14. #14
    Erik
    Gäst
    tack, för uppmuntran
    onk du ska inte bråka..

    en till caddy i kalmar? då kan det ju nästa bli en mindre utställning..

    heh, a ska bli kul de här.. utöva lite praktiskt med hamarn å slipen för engångs skull..

    vet inte om jag behöver något dirrekt.. beror lite på var man lägger ribban.. å om man får ordning på de grejjer som sitter på.. men tack, känns bra å veta.

    funderat på dedär med lack på fälgarna.. pollering harj inte tålamod med..
    vit bil vita hjul, dock med mycket fin bromsdamm men de kanske blir lite tradig.. kanske någon snygg matt färg? brun, beige, primer.. så de bryter lite.. kanske blir sugen på att lacka hela bilen men inte så kul när den har så mycket bucklor..

    uttala er gärna i frågan..

    mn nu när man är utslängd kan man nog lika gärna bojkotta det kanske.. får se om man klarar sig utan all fin feedback man får där.. men man känner ju ändå ansvarat uppe ifrån av att sprida simple stylingen low n' slow
    att vara intresserad av bilar beöhver inte alltid innebära dyra lösningar och mykcet tid...
    å på så vis får svensson att tänka till innan man väljer att skrota klassikern eller döda den som vinterbil..

    vi som är troende delar alla ansvaret
    Senast redigerad av Erik den 2007-11-13 klockan 16:57.

  15. #15
    Barbapappa
    Gäst
    Bara för att en bil är lite bucklig behöver man ju inte deppa ihop och inte kunna lacka om den. Då gör det ju inte så mycket om man får nåt rinn eller tre, eller apelsinlack menar jag. ;-)

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Rydell
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Särkelä Visa inlägg
    Robin du håller väll me på me en caddy? hur går det me den då?
    Min caddy ja ett evighets projekt med mycket upp och ner gångar i lusten men de rullar vell på stötvis när pengar finns..
    jusst nu jobbar jag lite på att få den nya 9a 16v motorn att gå, lösningen ligger där å lurar har bara inte hittat den till fullo än...

    hadde jag skaffat min caddy idag hade jag defitivt gått hoodride ratstyle meene för ett x antal år sen när bilen först lackades så var ju smaken anorlunda
    men men det finns folk som bara gör färg...

    en liten bild kanske med ja
    från i somras när jag lufta den lite i solen..



    mer skräp bilder fin på http://hem.bredband.net/b692974/


    ang din caddy Erik jag hade nog hafft den vit om den ska lackas så blir de ju ngn matt primer färg...
    kanske lite knasiga färg kominationer...
    med buckler slopat alla kofångare säka järnet kasnke skippa grillen helt alt trasig grill nummer plåten på sned mindre backspeglar elr inga alls hade vart fränt utan handtag med men då har man vell ngn lodis som sover i bilen om nätterna..


    påhittigheterna är oändliga.. och rost är fränt!

  17. #17
    Erik
    Gäst
    ni har så rätt.. får se hur det ter sig när man börjar riva i att i helgen..
    finns där några snygga matt/primer färger då, till fälgar eller bil..

    ska ju piffa upp lite i hytten har jag tänkt.. någon som vet om underrederna är de samma för gammla polo / golf / caddy ?




    hoppas den tar mig hem de 30 milen bara. ..

  18. #18
    Erik
    Gäst
    nommis trevlig bil där.. har ju helt klart potential att bli något redig fin sleeper. kör hårt å meka ihopn

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Bjuder på lite idéer..sänk bilen ordentligt fast bara fram(!) och lacka fälgarna svarta eller röda.

  20. #20
    onk
    Gäst
    En lodis i bilen är ju ett nytt grepp Du kan hyra mig billigt

    Du får ju inte glömma flaket, där måste det finnas fingrejer.
    Gammalt bråte brukar du ju hitta så det blir väl inga problem..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin