Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 238
  1. #201

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Köpte mig precis en: GoPro Hero 3 Black Edition (Motorsport Edition 32GB med sugkoppsfäste)

    För att kunna göra lite bättre/roligare videos. Körde givetvis en enklare test runda runt stan och detta blev slutresultatet (Talanglöst oredigerat ..):




    Ska försöka sätta mig in mer i redigeringen här fram över så man kan göra finare videos

    Sedan så slog jag även till på 20L Castrol Edge 5W-30 Så nu har man olja så man klarar sig ett tag


    /mvh soyd

  2. #202

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Trevligt, ser fram emot fina videos =)

  3. #203

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg


    Volkswagen Golf Automatic Hatch Opening
    ECS Hatch Pop Kit MKV 2006-2009

    Jag kodade om så att luckan låses upp av sig själv (46-control module, byte1, bit4). Och beställde precis:
    Kan meddela att på min och Hauges bil ligger denna inställningen under 46, Byte 2, Bit 3 istället! Konstigt...

  4. #204

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Kan meddela att på min och Hauges bil ligger denna inställningen under 46, Byte 2, Bit 3 istället! Konstigt...
    Hum det var då märkligt...

    /mvh soyd

  5. #205

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Säsongen lider mot sitt slut och det var dags för en den årliga besiktningen:

    Som gick smärt fritt. Men det ena lede till det andra, tydligen så slet han lite insida däck. Då gjorde jag så att jag flyttade framdäcken bak istället. Den hade slitigt hemskt lite... Men endå rätt ska vara rätt... Så då bokades en tid hos Volkswagen för fyrhjulsinställning:


    Riggad för kalibrering.


    Nu är det ganska 100% på bakvagnen.. framnästa nästa!

    I samma veva som tid bokades för fyrhjulsinställningen, så upptäcker service teknikern att min bil är flaggad för ett garanti ärende, som innebar att tenspolen(arna)/Coil Packs:et kan behöva bytas ut. Vilket var fallet vid närmare undersökning hoss VW. Jag hade den med beteckningen "C" på slutet som inte var med på listan som "okej". Så det blev lite gratis kärlek från Volkswagen tack och bock! . De byts ut på grund av tändnings problem som de har uppmärksammat. Jag har inte lidit av något sådant. Så de byts ut i förebyggande syfte.

    Det kan kanske vara så att detta är en väldigt gammal flagga från Volkswagen... Då jag servar min bil själv efter bästa förmåga, så får den bara besöka Volkswagen då jag går bet Som vid behov av fyrhjulsinställning etc..

    Flaggan verkade beröra GTI som GTI Edition 30... Kanske även andra bilar med likadan motor vågar inte säga.. Om du är osäker så kolla med din lokala Volkswagen verkstad.

    Avställning nästa..

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-09-25 klockan 23:01.

  6. #206

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Nu är det ganska 100% på framvagnen.. bak nästa!
    Skärmbilden ÄR på bakvagnen.
    Man börjar ALLTID med att mäta/justera bakvagnen , sedan framvagnen.

  7. #207

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Skärmbilden ÄR på bakvagnen.
    Man börjar ALLTID med att mäta/justera bakvagnen , sedan framvagnen.

    Hehe tnx blandade nog ihop bilderna, ändrar texten..

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-09-25 klockan 22:56.

  8. #208

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag tyckte att Volkswagen var så himla dyra på deras kamremssats inkl Vattenpump. Så jag köpte en kamremssats inkl Vattenpump (Continental/Bosch/SKF) från Tyskland för mindre än halva priset mot vad Volkswagen ville ha.



    Kamrem - Zahnriemen - 06D109119B
    Omlänkningsrulle - Umlenkrolle - 06D109244E
    Omlänkningsrulle - Umlenkrolle - 06B109244
    Spänrulle - Spannrolle - 06D109243C
    Spårkilsrem - Keilrippenriemen - 06F260849L
    Spännare - Spannelement - 06F903315
    Vattenpump - Wasserpumpe - 06F121011

    Men vågar man slänga på detta kittet?, eller var det kanske dumt att jag inte köpte original hos Volkswagen?. Men jag fick ju som känslan av att de ville råna mig på massa onödiga pengar

    Hittade inget original kitt för min motor från Tyskland. Men Continental/Bosch/SKF känns ju som kvalitets grejer det också eller ?

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-10-21 klockan 12:27. Anledning: lagt till alla artikelnummer

  9. #209
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Detta kit blir nog finfint. Garanterat minst lika bra som VW original! Köpte också ett likadant kamremskit med SKF/continental delar till sonens mk5 GTI från faderlandet.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  10. #210

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Detta kit blir nog finfint. Garanterat minst lika bra som VW original! Köpte också ett likadant kamremskit med SKF/continental delar till sonens mk5 GTI från faderlandet.
    Aha kanon!, låter bra

    /mvh soyd

  11. #211

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Hej Soyd ! Var hitta du denna satsen ( gärna länk ) vad kosta den ?
    Tack på för hand
    Andreas

  12. #212

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av 993turbo Visa inlägg
    Hej Soyd ! Var hitta du denna satsen ( gärna länk ) vad kosta den ?
    Tack på för hand
    Andreas
    Tjenare!

    Jag köpte detta kitt:
    ZAHNRIEMENSATZ + WP GOLF 5 2.0 GTI MOTOR BYD CONTINENAL /BOSCH
    av: blauhalle02

    + detta av samma säljare:
    Spårkilsrem Keilrippenriemen (06F260849L)
    Spännare Spannelement (06F903315)

    Då det inte ingick i kittet av någon anledning...

    Kontakta säljaren via annonsen (eller släng ett pm till mig så får du hans e-mail) mycket bra kille att ha att göra med... Har köpt kamremssatser av han tidigare också..

    Så säger du bara att du vill ha det kittet och Spårkilsremen och Spännaren till det. Så fixar han det, ange bara ditt chassinummer så har han att dubbel kolla mot. Han förstår engelska helt ok via mail

    Så här blev det:

    Ebay Kitt:
    Kamrem Zahnriemen (06D109119B)
    Omlänkningsrulle Umlenkrolle (06D109244E)
    Omlänkningsrulle Umlenkrolle (06B109244)
    Spänrulle Spannrolle (06D109243C)
    Spårkilsrem Keilrippenriemen (06F260849L)
    Spännare Spannelement (06F903315)
    Vattenpump Wasserpumpe (06F121011)

    Totalt: 2400kr (fraktat och klart)


    VW Offert:
    Kamrem 06D109119B 733:-
    Omlänkningsrulle 06D109244E 668:-
    Omlänkningsrulle 06B109244 491:-
    Spännelement 06D109243C 1318:-
    Spårkilrem 06F260849L 312:-
    Spännare 06F903315 635:-
    Vattenpump 06F121011 811:-

    Totalt: 4968kr

    Går kanske att gräva fram ännu billigare också om man är lite bättre på tyska än jag..

    Blir det så att du köper av: blauhalle02 så får du hälsa från mig

    /mvh soyd

  13. #213

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Tack för hjälpen , hade faktiskt kontaktat denna firma innan han ville ha 196,90 euro in frakt för detta kit men då ingick ej Spårkilsrem Keilrippenriemen (06F260849L)
    Spännare Spannelement (06F903315)
    Får fundera lite , hur känns kvalitén. ?

  14. #214

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Aha ok a där ser man

    Kvalitén känns bra på grejerna.. Jag har ännu inte monterat på det, så jag kan inte jämföra med original grejerna som redan sitter där..

    /mvh soyd

  15. #215

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Det senaste jag köpt på mig nu är följande:

    Billet Aluminum Oil Filter Housing Kit 2.0TFSI (VAG)
    - (ECS Tuning)
    Röda GTI Emblem För Grillen Och Bagageluckan - (Ebay.de)
    Mattsvarta VW Emblem Fram Och Bak - (Ebay.de)


    De mattsvarta VW emblemen är jag inte så säker på att jag kommer att montera... Var även svårt att få tag på mattsvart emblem bak till mk5... Men vi får väll se hur det blir. GTI Emblemen åker på här fram över i alla fall

    Det är värt att skriva lite om Billet Aluminum Oil Filter Housing Kit 2.0TFSI (VAG)









    Sista bilden är på original koppen... Man flyttar bara över "filter pinnen" till den nya koppen. Jag skulle rekommenderar att man köper denna ersättare i aluminium. För att plats är plats... (Sedan så kostar en i billet aluminum 100kr mer än vad en original kostar på VAG) Jag själv som byter olja ganska ofta (var 500mil) har de tre senaste gångerna tänk att f*n jag måste köpa en ny sådan där plast kopp då den blivit så skamfilad och sliten av 36:ans hylsa mot plast osv... Sedan det där dränerings locket slits mycket då man ska vara där och skruva på den med polygrip eller liknande (Ja man ska dra det för hand säger de..) Men man vill dra åt den så att den sitter... Får man inte loss den så kommer man inte åt att lossa själva bruken med hylsan. Det finns även fall där filter koppen i plast spruckit och gått sönder... Och alla kan vi räkna ut vad som händer då...

    Så börjar din filter kopp att bli sliten köp inte en ny likadan, lägg ut 100kr extra för den i billet aluminum är mitt råd!

    Kommer själv att montera på min i samband med vårens "på ställning" och olje/filter byte

    Installation/informations video från (ECS Tuning)


    /mvh soyd

  16. #216

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Vart hittade du emblemen? Inte helt lätt att hitta något som passar bak!

  17. #217

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    A nä jag höll på att leta ett bra tag där... innan jag hittade nått som verkade "lovande". Säljaren har inte dem listade längre till försäljning, det kan ju tyda på att han trodde det passade till MK5 men att de inte gör det...

    Dock så vet jag inte hundra om det ens passar bak ännu.. Det ska som jag skrev i din tråd där kunna variera mellan års modeller, så jag måste ta loss min original bak för att se om den verkar passa.

    Sedan så har jag fått mitt bagage öppnings mekanik bytt en gång under nybils garantin. Så jag kan ha fått en nyare revision just då som kanske gör att det passar eller inte passar..

    Jag får återkomma om hur passformen är på den bakre

    /mvh soyd

  18. #218
    softishman
    Gäst
    Har tittat igenom din tråd och förundrats över allt du gjort och gör med din bil!!!! Gillas skarpt!

    Köpte ju Magnus Ed30 och har redan börjat småpilla lite med den...

    Försökte köpa ett svart lock till spolarvätskan från vwvension men dom skickar inte till Sverige?!

    Kommer även att beställa TTRS kåpan och modda den som du gjort ungefär...!

  19. #219
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Kolla med jimmy på stertman. Han fixar både svarta spolarlock och till kylvattnet.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  20. #220
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Har man svårt med att hitta emblem till bakluckan som passar på en Mk5, så kan man byta till ett handtag från en Golf Mk6. Passar rakt av.
    Bytte på sonens Mk5 GTI, då den gick sönder. På köpet fick man ett emblem med mera "djup" i.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin