Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 512131415161718 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 374
  1. #281
    Fredda79
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Fredrik: Måste bara fråga varför Simons när man kan välja Eurojet?
    Antagligen prisskillnaden.
    Betalar c:a 4000 för avgas i samband med ppc dosan.

  2. #282

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Spelar ingen roll vilket system du väljer efter kat, det är framröret som är det viktiga om du är ute efter effekt,
    Sen skulle jag kolla närmare på APR och deras senaste program V3,1 som är i en klass för sig. Bilen uppför sig
    exakt som org men när man väl trycker på lite är kraften enorm.

  3. #283
    Fredda79
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Spelar ingen roll vilket system du väljer efter kat, det är framröret som är det viktiga om du är ute efter effekt,
    Sen skulle jag kolla närmare på APR och deras senaste program V3,1 som är i en klass för sig. Bilen uppför sig
    exakt som org men när man väl trycker på lite är kraften enorm.

    Jag är medveten om betydelsen med framröret.
    Jag är som sagt inte ute efter våldsam effekt. Men skulle kunna byta allt från turbo o bak bara för att motorn skulle få jobba lite lättare. Men det blir rätt dyrt på en gång då efterssom programvaran måste uppdateras i samma veva. Sen är jag lite skeptisk hur racekatten klarar bilprovningen.

  4. #284
    Erik L
    Gäst
    Jag kör med Stertman steg 2. Rekommenderas!!!

  5. #285

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Erik L Visa inlägg
    Jag kör med Stertman steg 2. Rekommenderas!!!
    Samma, fast då i min ED30.
    Samt Eurojet fas 2 eller version 2 systemet eller vad dom nu kallar det för, skönt ljud och det tror jag nog dom flesta som hörde det på bugrun håller med om

  6. #286
    Krigge
    Gäst
    Kör BSR steg 1 nu, vilken skillnad! Tyckte det kändes menlöst att byta avgas så jag nöjer mig för tillfället.

  7. #287

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Krigge Visa inlägg
    Kör BSR steg 1 nu, vilken skillnad! Tyckte det kändes menlöst att byta avgas så jag nöjer mig för tillfället.
    Köpte du med PPC (eller kanske inte ens går att köpa utan nuförtiden)? Enkelt att installera samt återställa till original?
    Är det någon idé att byta luftfilter?

  8. #288

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    BSR's effektuppgifter gällande original effekten verkar stämma ganska bra, en bekant fick sin bänkad och hans ED35 lämnade 257,5Hk och 319,2Nm (original) DSG. Någon som har trimmat sin och bänkat före & efter?

  9. #289
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    BSR's effektuppgifter gällande original effekten verkar stämma ganska bra, en bekant fick sin bänkad och hans ED35 lämnade 257,5Hk och 319,2Nm (original) DSG. Någon som har trimmat sin och bänkat före & efter?
    Bänkade han hos BSR? Dom använder inte samma mätmetod som industristandard och visar pga detta konsekvent högre siffror.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  10. #290

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Någon som kan förklara hur det manuella läget på DSG lådan funkar (orkar inte gå ned till bilen och kolla i instruktionsboken)?
    Nu blir det som så att även om jag väljer att växla ned till t.ex. 5:an så hoppar den tillbaka till D5-D6 rätt omgående fast jag varken når varvstopp eller ligger på för låga varv...ska den göra det?
    Jag vill ju bestämma själv när jag ska växla upp eller ned i det manuella läget...

  11. #291

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Någon som kan förklara hur det manuella läget på DSG lådan funkar (orkar inte gå ned till bilen och kolla i instruktionsboken)?
    Nu blir det som så att även om jag väljer att växla ned till t.ex. 5:an så hoppar den tillbaka till D5-D6 rätt omgående fast jag varken når varvstopp eller ligger på för låga varv...ska den göra det?
    Jag vill ju bestämma själv när jag ska växla upp eller ned i det manuella läget...
    Om du väljer att växla manuellt fast spaken står i D läget så hoppar den automatiskt tillbaka till D modus. Spaken skall läggas över till höger för att sedan köras manuellt, fast då du kör max i detta läge så växlar den upp när varvtalet överstiger växlings varv och det gäller även om du skulle närma dig ett stopp, då växlar den ned automatiskt.

    Hoppas du va med

  12. #292

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Om du väljer att växla manuellt fast spaken står i D läget så hoppar den automatiskt tillbaka till D modus. Spaken skall läggas över till höger för att sedan köras manuellt, fast då du kör max i detta läge så växlar den upp när varvtalet överstiger växlings varv och det gäller även om du skulle närma dig ett stopp, då växlar den ned automatiskt.

    Hoppas du va med
    Hehe, inte märkt att man kan lägga spaken till högerläge också...
    Ska prova detta, tackar!

  13. #293
    Krigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Köpte du med PPC (eller kanske inte ens går att köpa utan nuförtiden)? Enkelt att installera samt återställa till original?
    Är det någon idé att byta luftfilter?
    Jag kör med PPC. Mycket enkel installtion/återställning.
    Jag tycker iofs alla mods som inte ger mer än 20-30hp är menlösa men visst, lite ballare ljud kanske det blir :=)

  14. #294

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Nej inte BSR, han bor i Ystad och den bänkades i Danmark och har haft mkt kontakt med Sörensen Performance och det verkar bli deras stage 1 turbokit: http://www.sorensen-performance.com/wp/?page_id=276

    Skulle aldrig få för mig att köpa en uppgraderad K04 (Loba 380) för 29tkr som den kostar i Sverige och bestämmer han sig för deras kitt med en Garrett GTX3071R så lär den vara en av de snabbare golfarna i Sverige?
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Bänkade han hos BSR? Dom använder inte samma mätmetod som industristandard och visar pga detta konsekvent högre siffror.

  15. #295

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Loba 380 är det sämsta skit man kan köpa, presterar inte ett dugg bättre än org k04 turbon, helt rätt tänk att satsa på Gtx3071r om turbo byte är
    aktuellt.Stakars Serkan som älskar att köra på event som har slängt en jävla massa pengar på en Loba 380 i sin edition 30 och nu går
    den sämre än någonsin loggarna är rent bedrövliga

  16. #296

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Nu tar vi och taggar ner en sväng och låter inte denna tråden spåra ur också...

  17. #297
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Loba 380 är det sämsta skit man kan köpa, presterar inte ett dugg bättre än org k04 turbon, helt rätt tänk att satsa på Gtx3071r om turbo byte är
    aktuellt.Stakars Serkan som älskar att köra på event som har slängt en jävla massa pengar på en Loba 380 i sin edition 30 och nu går
    den sämre än någonsin loggarna är rent bedrövliga
    Anri!

    Jag har kört bilen och tyvärr beter sig DSG lådan inget vidare i den bilen heller. Men du kör ju manuell i din vassa Pirelli APR GTi.. och den levererar!!

  18. #298

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Kan intyga att GTX3071R Är en grym turbo !
    Marc Sorensen är en god vän till mig.

    Han har hjälpt mig med mkt av mina motordelar dock ej turbon som Jonis på Vtech i sverige ordnade

    Vad jag hört så kör han med Loban 380 sämre tider än innan med org K04.
    Tycker också det är surt då han lagt ner så mkt pengar och så presterar den mindre
    Och inte verkar det vara prioriterat att fixa heller?

    men men hoppas dem får fart på den så man får se vad turbon och bilen levererar kanske i år?

  19. #299
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Loba 380 är det sämsta skit man kan köpa, presterar inte ett dugg bättre än org k04 turbon, helt rätt tänk att satsa på Gtx3071r om turbo byte är
    aktuellt.Stakars Serkan som älskar att köra på event som har slängt en jävla massa pengar på en Loba 380 i sin edition 30 och nu går
    den sämre än någonsin loggarna är rent bedrövliga
    Så skall det vara rakt och sakligt...
    Tänkte bara bekräfta att det du skriver stämmer bra i alla fall efter den otrevliga provturen i Serkans bil..

    430-450 hk angivna av Säras



    100-200 på 11.6 med trevliga 9 meter nerför..

    Dsg dummar sig räjelt,bilen presterar inte rätt,bilen upplevs konstig på flera sätt..

    Trots det hela väljer dom att leverera bilen..Än så länge något som Stertman är bra det är att skaka hand

    Ha det fint..

    Mvh

  20. #300

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tråden spårar ur! Jag fattar ingenting. Finns många här inne som går i trimtankar och är glada för all info man kan få
    Nu är det så att kunniga personer har gjort tester med Stertmans värsting Golf med Loba 380, utlovad effekt var ca 430-450hk
    100-200 skulle gå på ca 8 sec, dessa siffror stämmer inte man får ingen valuta för pengarna med denna turbo, org k04 turbon
    duger mer än väl

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin