Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wiiesan Visa inlägg
    Har du några mer tips att dela med dig utav? Jag försökte nämligen mig på att installera deras oljetrycksmätare för 399(?):- men får den inte att fungera som jag vill. Kopplat i den ordning du nämner över och mäter jag med multimetern verkar allt stämma, dock händer inte någonting när jag kopplar i mätaren.
    Lyset får jag att fungera om jag kör den direkt på batteriet på ena utav de som ska på tändlåset samt jord, men det e också allt.
    Några tips? Tacksam för svar! Mvh Johan
    Jag tycker att det verkar vara helt fel.. Har inte kollat på det på länge, men får väl ta tag i det under vintern. Det är väl garanti på grejjerna...

Men ingen verkar ju klaga på att det är fel i kopplingsanvisningarna.

Kan lägga till att det finns både 2 och 3 bars laddtrycksmätare på hyllan.. Men i deras register och katalog så finns det bara 2 bars. Vem behöver en 3 bars när man kör med G-lader????
    Hur många laddar över 2 bar och använder sig av Biltemamätare?

/Johan

Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wiiesan Visa inlägg
    Har du några mer tips att dela med dig utav? Jag försökte nämligen mig på att installera deras oljetrycksmätare för 399(?):- men får den inte att fungera som jag vill. Kopplat i den ordning du nämner över och mäter jag med multimetern verkar allt stämma, dock händer inte någonting när jag kopplar i mätaren.
    Lyset får jag att fungera om jag kör den direkt på batteriet på ena utav de som ska på tändlåset samt jord, men det e också allt.
    Några tips? Tacksam för svar! Mvh Johan
    Nu har jag äntligen orkat kolla upp hur biltemamätarna ska kopplas.

enligt schema så ska det vara så här:

Röd: 12V+ tändningslås
    Vit: 12V+ tändningslås
    Orange: 12V+ instrumentbelysning
    Svart: jord
    Grön: till givare

Jag kopplade enligt följande:
    Röd: 12V+ tändningslås
    Vit: 12V+ instrumentbelysning
    Orange: 12V+ tändningslås
    Svart: jord
    Grön: till givare

Växlade alltså vit och orange.

Kom fram till hur det skulle vara genom att lägga 12V+ på en kabel i taget. När jag enbart använde vit så lyste instrumentets belysning utan att någon visare rörde sig.

Huvudström till instrumenten är den röda kabeln. Vad man ska ha orange till det vet jag nog inte.. Har kopplat den till 12V+ ändå.

För er som är osäkra på om man kan exprimentera så här så kan jag säga att det inte är någon fara. instrumentbelysningen går också på 12V+.. Det är fritt fram att exprimentera alltså.

Detta funkar i alla fall på mina 3 mätare. Har laddtryck,oljetryck och oljetemp.

/Johan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin