Sidan 19 av 79 FörstaFörsta ... 9161718192021222969 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 1577
  1. #361

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 091
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Verkligen!, helt galet med ett gränsnitt som redan känns out if date från början som Thomas säger . Sen att det laggar och ser färgglatt ut som en tvspel ..

    Sen touch även på ratten!, är ju helt sjukt...lär ju funka fint med handskar...när det knappt går att styra när man står stilla...

    Så galaet att VW ska spara in så mkt pengar på sniklösnngar .. Varför får Skoda med riktiga knappar och mer premium känsla?...

    Är det inte väldigt kul?!?
    Undrar varför VW har snålat och har kvar fysiska knappar och vred till fönsterhissar och speglar, så jäkla snålt. Är ju fruktansvärt fult med knapparna i dörrarna på ett så modernt rymdskepp
    Senast redigerad av candyweiss den 2020-08-09 klockan 19:09.

  2. #362

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Undrar varför VW har snålat och har kvar fysiska knappar och vred till fönsterhissar och speglar, så jäkla snålt. Är ju fruktansvärt fult med knapparna i dörrarna på ett så modernt rymdskepp
    , Ja man vill ha röstsyrning på allt. Då kan man ta bort touchen oxå!

    Det här så så jäkla skönt beskrivet, hur smidig nya ratten är

    https://youtu.be/B4MTc4YUmOw?t=433
    Senast redigerad av mangewide den 2020-08-09 klockan 20:38.

  3. #363

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 442
    Vad jag kan se så har uppdaterade Mercedes E-klass samma typ av kapacitiv ratt med användningsytor istället för knappar. Rätt eller fel har jag inte så mycket åsikt om eftersom jag inte använt det tillräckligt mycket, men snik är det nog knappast. Då skulle enklare versioner och lägre prissatta bilar ha det först. Mercedes har haft sådana touch-ytor på ratten i mindre utsträckning sedan senaste E-klass lanserades 2016.

  4. #364
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 799

    Golf generation 8

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad jag kan se så har uppdaterade Mercedes E-klass samma typ av kapacitiv ratt med användningsytor istället för knappar. Rätt eller fel har jag inte så mycket åsikt om eftersom jag inte använt det tillräckligt mycket, men snik är det nog knappast. Då skulle enklare versioner och lägre prissatta bilar ha det först. Mercedes har haft sådana touch-ytor på ratten i mindre utsträckning sedan senaste E-klass lanserades 2016.
    Lösningar med touch/display har potential att bli billigare än traditionella mekaniska diton när mekaniska HMI digitaliseras. Dock ger dessa lösningar en högre grad av komplexitet inte bara i antalet funktionsvarianter (vars antal exploderar i en digital lösning vs. traditionell) utan även i implementation. Om det mäts mot det traditionella (det vi kan ta på och intuitivt förstå) så är det en utmaning att skapa en likvärdig upplevelse. Som vid andra teknikskiften så handlar det även om att ändra användarens uppfattning kring hur det ska fungera.

    Mercedes (som jag inte klämt på själv) verkar ha gjort ett bra jobb med detta.

    VW? Det återstår att se då detta är deras första implementation.

    Vad jag sett i form av reviews på MK8 så har dom inte bemästrat teknologin men det återstår att se (efter tillvänjning) hur det tas emot av konsumenterna.

    .. man kan fråga sig om Autogefühl fick en förseriebil med skitmjukvara i HMI't med tanke på att temperaturreglagen låste sig på varmluft och inte gick att justera? Hade lämnat tillbaka en sådan bil.

    Fördrar fortfarande traditionell mekanik i HMI.

    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #365
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 253
    Hmmm. För rattknapparna vill man väl verkligen ha fysiska knappar. Det är ju inte så att man sitta och stirra ner i ratten för att träffa rätt ytor att trycka på. Just dom reglage som man ska fingra på under körning ska ju gå att hitta med bara känseln. Och rattknapparna hör ju verkligen dit. Dom har man ju för att slippa släppa ratten och tappa fokus på körningen. Om man då fortfarande behöver se var man ska trycka någonstans så har man ju tappat halva poängen.

  6. #366

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Golf generation 8

    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Hmmm. För rattknapparna vill man väl verkligen ha fysiska knappar... ...Om man då fortfarande behöver se var man ska trycka någonstans så har man ju tappat halva poängen.
    Håller med. Skulle vilja ha tillbaka farthållar-spaken istället som i 3C , saknar den starkt. Knapparna i spaken är inte ens i närheten så bra som den gamla spaken.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  7. #367
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    577
    Jag körde en Merca (tror det var E-klass) förra året med touchytor på ratten. En liten yta för varje tumme, placerade lite nedsänkt i ratten så man känner var ytan är, inget man behöver kolla ner på för att hitta rätt. Och det man gör med dessa ytor är att svepa upp/ner/vänster/höger, det går inte riktigt att misslyckas. För sånt funkar touchytor riktigt bra. Det som touch funkar sämre till är större ytor som ligger längre bort (t.ex mittkonsol) och där man måste träffa en viss position på ytan för att utföra önskad funktion, vilket kräver att man vänder blicken mot ytan.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  8. #368

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    R mk8 Kombi! , den ser ju nice ut!. Dragkrok på denna!, så är de i hamn!

    https://www.carscoops.com/2020/08/ne...s-an-alltrack/

  9. #369

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    R mk8 Kombi! , den ser ju nice ut!. Dragkrok på denna!, så är de i hamn!

    https://www.carscoops.com/2020/08/ne...s-an-alltrack/
    Mulan ser ju bättre ut än utan kamouflage
    Tveksam om en R kostym kan rädda denna... Kombin ser ju knas ut både framifrån och från sidan och baken lika slätstruken som vilken japanare som helst

    Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

  10. #370

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Mulan ser ju bättre ut än utan kamouflage
    Tveksam om en R kostym kan rädda denna... Kombin ser ju knas ut både framifrån och från sidan och baken lika slätstruken som vilken japanare som helst

    Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
    Ja det där måste jag säga ser As ful ut , galet att Ren gör det så mkt bättre ut..

    Namn:  2021-VW-Golf-R-Estate-10.jpg
Visningar: 1081
Storlek:  353.1 KB

  11. #371

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    Nu börjar det närma sig lite roliga modell släpp på mk8an. GTE släpptes idag i Tyskland för att kunna bygga....men ett grundpris på 41 000 Euro... ...

    Man kan få eldragkrok krok för under 10 000! , sen bara 18" som största hjul.. ...

  12. #372

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 442
    Kärlek!

    2020 VW GOLF 8 GTI 245HP NIGHT POV DRIVE Onboard Autobahn 260 km/h (60FPS)
    https://youtu.be/gdpNMPKC004

    Men Golf GTD blir som vanligt Autobahn-stormaren nummer 1

  13. #373

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    954
    Nu finns Golf 8 GTI i den tyska konfiguration.

  14. #374

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    Jo jag tackar!, byggde upp en med samma spec som min ( alltså inte alls full utrustad )

    450 000:-!!!, jo jag tackar jag.. ca 100 000 mer än jag gav för min ny för 3 år sedan..

    Blir man ju nervös vad TCR och Ren kommer kosta ..

    Namn:  mk8.jpg
Visningar: 638
Storlek:  18.9 KB

  15. #375

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    954
    Förra GTI’n kostade 350 i grundpris med DSG, rimligt pris på Golf 8 GTI 370-380?

  16. #376

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Förra GTI’n kostade 350 i grundpris med DSG, rimligt pris på Golf 8 GTI 370-380?
    Hoppas du har rätt!. . Kollat lite mer och den börjar på 380 000 i Tyskland, men den är mer"snik" vad vi är vana att ha som standard i Sverige. Sen verkar paketen vara rätt dyra på mk8...därför drar bilen iväg så mkt...

    Komma över 500 000 verkar gå, det kunde man inte göra med Mk7.5

  17. #377

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    954
    Golf SC och Alltrack


  18. #378

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    Jäkla va snygg den v i R line och rött...

    Jo kolla va sjukt!!, alltracken har fått behålla den bästa ratten med riktiga knappar!!. Det var ju roligt..

    https://youtu.be/jvxMSHkzocQ?t=1315

  19. #379

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 179
    Kombin ser ju ut som en gammal Mitsubishi Lancer bak. Näe det där funkar inte för mig.

    Namn:  Lancer.jpg
Visningar: 675
Storlek:  17.2 KB

  20. #380

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 972
    , ja så sant..

    Hur mkt längre än vanliga Golfen är den?, halv meter?..
    Senast redigerad av vfr den 2020-09-09 klockan 14:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin