Resultat 361 till 380 av 1577
Ämne: Golf generation 8
-
2020-08-09, 17:25 #361
- Reg.datum
- jun 2017
- Namn
- Stefan
- Ort
- Skåne
- Inlägg
- 2 091
-
2020-08-09, 20:32 #362
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
, Ja man vill ha röstsyrning på allt. Då kan man ta bort touchen oxå!
Det här så så jäkla skönt beskrivet, hur smidig nya ratten är
https://youtu.be/B4MTc4YUmOw?t=433Senast redigerad av mangewide den 2020-08-09 klockan 20:38.
-
2020-08-11, 15:09 #363
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 442
Vad jag kan se så har uppdaterade Mercedes E-klass samma typ av kapacitiv ratt med användningsytor istället för knappar. Rätt eller fel har jag inte så mycket åsikt om eftersom jag inte använt det tillräckligt mycket, men snik är det nog knappast. Då skulle enklare versioner och lägre prissatta bilar ha det först. Mercedes har haft sådana touch-ytor på ratten i mindre utsträckning sedan senaste E-klass lanserades 2016.
-
2020-08-15, 10:11 #364
Golf generation 8
Lösningar med touch/display har potential att bli billigare än traditionella mekaniska diton när mekaniska HMI digitaliseras. Dock ger dessa lösningar en högre grad av komplexitet inte bara i antalet funktionsvarianter (vars antal exploderar i en digital lösning vs. traditionell) utan även i implementation. Om det mäts mot det traditionella (det vi kan ta på och intuitivt förstå) så är det en utmaning att skapa en likvärdig upplevelse. Som vid andra teknikskiften så handlar det även om att ändra användarens uppfattning kring hur det ska fungera.
Mercedes (som jag inte klämt på själv) verkar ha gjort ett bra jobb med detta.
VW? Det återstår att se då detta är deras första implementation.
Vad jag sett i form av reviews på MK8 så har dom inte bemästrat teknologin men det återstår att se (efter tillvänjning) hur det tas emot av konsumenterna.
.. man kan fråga sig om Autogefühl fick en förseriebil med skitmjukvara i HMI't med tanke på att temperaturreglagen låste sig på varmluft och inte gick att justera? Hade lämnat tillbaka en sådan bil.
Fördrar fortfarande traditionell mekanik i HMI.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.----------------------------------------------------
Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017
-
2020-08-15, 11:40 #365
Hmmm. För rattknapparna vill man väl verkligen ha fysiska knappar. Det är ju inte så att man sitta och stirra ner i ratten för att träffa rätt ytor att trycka på. Just dom reglage som man ska fingra på under körning ska ju gå att hitta med bara känseln. Och rattknapparna hör ju verkligen dit. Dom har man ju för att slippa släppa ratten och tappa fokus på körningen. Om man då fortfarande behöver se var man ska trycka någonstans så har man ju tappat halva poängen.
Golf GTI Edition 30 Nr.19
Polo TDI90 -12
-
2020-08-15, 11:54 #366
- Reg.datum
- sep 2014
- Namn
- Peter L
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 764
Golf generation 8
Håller med. Skulle vilja ha tillbaka farthållar-spaken istället som i 3C , saknar den starkt. Knapparna i spaken är inte ens i närheten så bra som den gamla spaken.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion
Skickat med hjälp av Tapatalk
-
2020-08-15, 23:09 #367
Jag körde en Merca (tror det var E-klass) förra året med touchytor på ratten. En liten yta för varje tumme, placerade lite nedsänkt i ratten så man känner var ytan är, inget man behöver kolla ner på för att hitta rätt. Och det man gör med dessa ytor är att svepa upp/ner/vänster/höger, det går inte riktigt att misslyckas. För sånt funkar touchytor riktigt bra. Det som touch funkar sämre till är större ytor som ligger längre bort (t.ex mittkonsol) och där man måste träffa en viss position på ytan för att utföra önskad funktion, vilket kräver att man vänder blicken mot ytan.
Kör Polo R WRC -14
Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95
-
2020-08-19, 08:02 #368
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
R mk8 Kombi! , den ser ju nice ut!. Dragkrok på denna!, så är de i hamn!
https://www.carscoops.com/2020/08/ne...s-an-alltrack/
-
2020-08-19, 08:29 #369
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
-
2020-08-19, 09:19 #370
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
-
2020-08-26, 16:12 #371
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
Nu börjar det närma sig lite roliga modell släpp på mk8an. GTE släpptes idag i Tyskland för att kunna bygga....men ett grundpris på 41 000 Euro... ...
Man kan få eldragkrok krok för under 10 000! , sen bara 18" som största hjul.. ...
-
2020-08-26, 17:00 #372
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 442
Kärlek!
2020 VW GOLF 8 GTI 245HP NIGHT POV DRIVE Onboard Autobahn 260 km/h (60FPS)
https://youtu.be/gdpNMPKC004
Men Golf GTD blir som vanligt Autobahn-stormaren nummer 1
-
2020-08-27, 17:43 #373
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Nu finns Golf 8 GTI i den tyska konfiguration.
-
2020-08-27, 20:55 #374
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
Jo jag tackar!, byggde upp en med samma spec som min ( alltså inte alls full utrustad )
450 000:-!!!, jo jag tackar jag.. ca 100 000 mer än jag gav för min ny för 3 år sedan..
Blir man ju nervös vad TCR och Ren kommer kosta ..
-
2020-08-27, 21:22 #375
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Förra GTI’n kostade 350 i grundpris med DSG, rimligt pris på Golf 8 GTI 370-380?
-
2020-08-27, 21:30 #376
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
Hoppas du har rätt!. . Kollat lite mer och den börjar på 380 000 i Tyskland, men den är mer"snik" vad vi är vana att ha som standard i Sverige. Sen verkar paketen vara rätt dyra på mk8...därför drar bilen iväg så mkt...
Komma över 500 000 verkar gå, det kunde man inte göra med Mk7.5
-
2020-09-09, 06:25 #377
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Golf SC och Alltrack
-
2020-09-09, 07:43 #378
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
Jäkla va snygg den v i R line och rött...
Jo kolla va sjukt!!, alltracken har fått behålla den bästa ratten med riktiga knappar!!. Det var ju roligt..
https://youtu.be/jvxMSHkzocQ?t=1315
-
2020-09-09, 08:23 #379
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 179
Kombin ser ju ut som en gammal Mitsubishi Lancer bak. Näe det där funkar inte för mig.
-
2020-09-09, 08:36 #380
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 972
, ja så sant..
Hur mkt längre än vanliga Golfen är den?, halv meter?..Senast redigerad av vfr den 2020-09-09 klockan 14:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
Liknande ämnen
-
ET frågor Golf generation 7
Av Marcus i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35 -
Bränsleförbrukning Golf R generation 7
Av Peter56 i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34 -
Generation VW Golf - kampanjen från lanseringen av Golf generation 4
Av Marcus i forum Bilder och VideosSvar: 0Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38 -
VW Golf - generation 8
Av Marcus i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44 -
Golf GTI generation 7 - modellvideo
Av Marcus i forum Bilder och VideosSvar: 0Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23