Resultat 21 till 35 av 35
Ämne: 2E + Dieselvev?
-
2007-08-28, 19:02 #21
Ok, vet du nån årsmodellsbrytpunkt på när dom blocken kom.
-
2007-08-28, 22:08 #22
ingen aning men du ser skillnad på blocktypen iaf .
aaz från golf mk3 är väl en 1.9 l diesel, den motorn bör ju vara hyffsat tilljänglig nu på skrotar etc
-
2007-08-28, 22:20 #23
Jepp, är en sån vev jag har på g. är vevaxelremhjulen lika stora?! För som jag fattar det så är det annorlunda krysskil på dieseln mot för på en bensin? Den har väl typ mer som en halvmåne på själva veven?
-
2007-08-30, 13:54 #24
-
2007-08-30, 17:23 #25
kolla i det äldre forumet. vet inte om han har reggat sig i detta forumet ännu.
samt att jag vet inte om han har stora bokstäver eller mellanrum i sitt "namn"
-
2007-08-31, 19:07 #26
Jag har som ni ser reggat mig, men inte gjort några inlägg än.
Vad funderar ni på?
/Micke R
-
2007-08-31, 20:37 #27
Jo funderar på att stoppa en dieselvev i mitt 2E block. Så jag undrar hur man gör med vevaxelremhjulet? Det som sitter på dieselaxeln ser väl lite annorlunda ut mot på en bensinare?
-
2007-09-01, 10:14 #28SpazaGäst
Har en AAZ stående med rasad topp pga att en förkammare lossnat och mörbultat en kolv. Bara att hämta om nån vill ha! Veven i den bör ha klarat sej. Finns dock ingen pump, startmotor eller nåt.
-
2007-09-01, 18:59 #29
Mackan73:
Det jag gjorde, då jag inte hittade nått vevaxeldrev med rätt infästning, var att sätta upp veven i fräsen och göra ett nytt kilspår som passar på det gamla drevet.
Det innebär ju att markeringarna för kamremmen inte kommer att stämma längre, då drevet hamnar 180 grader från vad det var tänkt från början, men du kan ju alla ändå kolla när motorn är i övre dödläge på svänghjulssidan.
Jag skulle tro att det finns ett vevaxeldrev som passar direkt, men jag kunde inte hitta nått iaf.
/Micke R
-
2007-09-01, 19:42 #30
Ok, ja då skall det ju gå lösa med andra ord. Hur gjorde du med kolvar? Har du fått igång motorn? Isåfall hur är den i karaktären?
-
2007-09-02, 15:13 #31
Kolvar beställde jag JE från USA, då jag använder 20v-topp.
Finns inget som passar std för mig, men du borde kunna använda 9A-kolvarna, ev om de måste anpassas lite.
Karaktären kan jag inte säga så mycket om, då motorn står i ett stativ än så länge.
Men det blir nog en hel del vrid iaf, jag kör ju med en 9A med KR-topp i bruksgolfen, som jag tycker det är en hel del botten i.
/Micke R
-
2007-09-02, 22:03 #32
Jo, vrid lär det ju bli. Men tänkte mer på varvilligheten?
-
2007-09-03, 00:32 #33
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 143
varvvilligheten minskar med ~200rpm.
-
2007-09-03, 14:42 #34
Låter ju bra det. Blir nog så man monterar en, vrid kan man aldrig få nog av.
-
2007-09-03, 15:23 #35jooGäst
Detta var en intressant tråd eftersom jag har planer på att bygga en 8v 2.0l med det låga 2-liters blocket från Audi, motorkod 3A. Skulle det gå att byta till dieselvev på den motorn med samma modifieringar? Någon skrev ju att folk bytte på 1.8 blocken så då borde det väl även gå på ett lågt 2 liter block...