Sidan 10 av 24 FörstaFörsta ... 7891011121320 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 471
  1. #181
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Frontspoiler äntligen monterad.
    Sitter ännu och letar en korrekt choke konverterings sats , men dom är ej lätt att finna till en solex 34 pict 5 tydligen.
    Skickat ett mail till MISAB för över en vecka sedan men inget svar.
    Snart kopplar jag ur hela skiten.
    Tanken på WEBER slog mig härom dagen , för jag vill minnas att P-plutt hade insug och gasare till salu förra året. =)
    Sen har jag en annan rattradio liggandes i garaget som jag kom över förra helgen MEN jag suktar efter en modern pryl nu , trots att det är mot ursprungsplanen.
    Men denna radio har helrätt stuk enligt mig.

    En Telefunken Classic CD 30 skulle sitta som en smäck mot instrumentbrädan, dock verkar även denna vara omöjlig att få tag på.
    MEN skam den som ger sig!





    I övrigt börjar "att göra" listan bli komplett , fast den har ju spårat ur totalt med tanke på att all mekanik ibilen snart är utbytt mot nytt.
    Velar ännu över om jag ska låta polera den eller köra den som den är , gillar stuket med lite matt lack.


    [ X ] Byte kamrem + spännare
    [ X ] Byte koppling + utr lager
    [ X ] Rep växelänkage
    [ X ] Byta olja i lådan
    [ X ] Byte vevaxeltätning samt tätningar till låda samt oljetrågspackning.
    [ X ] Byte ventilkåpspackning
    [ X ] Fixa en CALIX motorvärmarkabel av jättegamla sorten.
    [ X ] Byta trasig motorvärmarkropp.

    __________________________________________________ ________________________________________________


    [ ] Polering
    [ ] Byte till fräscha clips till ytterlister (ska monteras ner inför polering)
    [ X ] Nya EU reg skyltar fram / bak.
    [ ] Laga och montera hatthyllan (Klä om den och ta bort hålen från 6x9rna)
    [ X] Montera en rattradio Blaupunkt/Philips (Notera att det är radio inte cd.)
    [ X ] Byte fjäderbenslagringar fram
    [ X ] Byte dämpare/fjädrar till sänksats med dämpare/fjädrar alt ”ful” coils.
    [ X ] Byte Bakljus till Röd/vita & främre blinkers till vita.
    [ X] Få bakskärmen riktad och lackerad.
    [ X] Chrome Speglar
    [ X ] GTI-Front läpp
    [ X] Fälgar/däck 15”
    Kan hända jag kan skaffa fram en liknande radio. skall kolla lite efter helgen. hör av mig .
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  2. #182

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Som sagt , skam den som ger sig!
    Lyckades av ren tur luska ut genom en tysk sida att radion numera säljs under ett annat produkt namn . nämligen Caliber RCD110 .
    En snabb sökning och marknaden låg öppen , finns tom en som säljer dessa i sverige.
    Dock tog jag hem en från moderlandet via e-bay till betydligt lägre pris.
    Så nu är det bara att vänta på paket.





    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Kan hända jag kan skaffa fram en liknande radio. skall kolla lite efter helgen. hör av mig .
    Tack för erbjudandet , men det har som sagt löst sig.

  3. #183
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    japp, tyckte väl jag hade sett den förut när jag var på konferens med en leverantör av bilstereo. vi har tillgång på caliber genom en leverantör på jobbet. 12 volt Sverige. som är generalagent för denna lika så alpine MTX M. Fl . har även kontakt med en annan som säljer retro maskiner.

    calibern är väl okej. men väldigt plastig i fronten tyvärr. tror dock den gör sitt jobb.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #184

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    calibern är väl okej. men väldigt plastig i fronten tyvärr. tror dock den gör sitt jobb.
    Plastigheten lär passa som en fetsmäll i nyllet på en Mk I =)

  5. #185

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Lillen

    Plastigheten lär passa som en fetsmäll i nyllet på en Mk I =)
    Kunde inte uttryckt det bättre själv ,broder!

    Skickat från min Äppel Padda.

  6. #186

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Fan va jag önskar att vi kunde åka ner på Bug Run alla med våra åk nått år nu.
    Verkar ju som alla börjar ha bilar att köra nu?!

    Henrik.M.
    Janne.M
    Jocke.H

  7. #187

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Jag är på om det är fler ?

  8. #188

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag skrev i din tråd ang bugrun......

  9. #189

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Fick en släng av inspiration under eftermiddagen , så jag gick ner i garaget och monterade in ett fjärrlås.
    Kan ju vara både kul och praktiskt i en 77:as golf. =)

    Uppslängt på arbetsbänken för snabb test så allt fungerar INNAN man börjar knöla in det i bilen.


    Fjärr.



    Motor monterad på passagerarsida.


    Ett par timmar senare.

    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-04-14 klockan 23:08.

  10. #190

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Hehe.
    Har du blitt sjuk eller tycker du det är lite roligt helt plödsligt =)

  11. #191

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Sånt där är ju skitkul när man får det att fungera utan större krångel.
    Var tvungen att filma och göra ett tub konto dessutom.
    Alltid retar det någon.

    Måste bara klura på hur jag skulle kunna styra blinkersen med fjärrlås satsen utan att blanda in ex en larmbox dvs en till box.
    Har ett par teorier hur det skulle kunna lösas, men jag hann inte testa dom idag.

    Bild på "plogen" också föressten , var så tråkig bild så jag glömde den.

    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-04-14 klockan 23:16.

  12. #192

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Gött att du också fick någe gjort, måste få in mitt vaccum c-lås och koppla in det till carguardet när man orkar.. Det där ser ju riktigt smidigt ut, satte du nåt i bakluckan? Inge larm på ingång eller nåt?

  13. #193

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Fick leverans från "moderlandet" igår & monterade stereon lite snabbt igår kväll nere i garaget , men jag är en aning petig med detaljer & blev jag ej nöjd , den stack ut för mycket pga av den feta flippfronten om man monterar den "by the book".



    Vad göra??.........jo modda både bil och strero för att få in den 20mm , och den jakten var inte att leka med eftersom bakom MK1:ans stereopanel har man inte 20mm extra att leka med pga av en luftkanal till defrostern.
    Efter lite klurande löstes det problemet genom att modda den ENORMA kylflänsen bakom stereon , inflyttning av antennuttag på stereo från kylfläns mot stereochassie samt att jag värmde upp och masserade luftkanalen med varmluftspiston och fick mina sista cm.
    Sen var det "bara" att montera fast den igen med ett monteringsjärn på baksidan istället för stöldram.
    Flippfronten är nu oanvändbar pga av att den ej går att flippa , men det ör skitsamma pga av att jag inte spelat en CD skiva i en stereo de senaste 10-åren. =)
    Fanns dom som undrade om jag vara riktigt vid fulla sinnesbruk eftersom jag började kapa & plocka isär en stereo jag ägt knapp 1 dygn.......men jag mummlade bara att jag ska ha mina 20 mm extra på baksidan och jag vägrar kapa i bilen detta om det så skulle kosta mig en stereo.
    Har kapat betydlig dyrare saker i mina dar.......dock har jag brukar jag hålla i börsen. =)

    Kylfläns isärsågad från stereo , slutade med att endast flänsdelen med dom 2 skruvhålen blev kvar , samt att antennuttag flyttades direkt mot chassie , la även ny pasta mellan fläns och det som ska kylas.
    Kylning lär ändå inte vara ett problem pga a att stereon inte kommer att belastas med något "huge sound system".


    ´

    Slutresultat efter ett par timmar kapande,sågande,lödande och värmande , enligt mig så blev det mycket bättre.



    Fungerar gör den också!





    Man måste våga för att vinna. ;-)
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-04-21 klockan 00:28.

  14. #194

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Så jäkla rätt =)

  15. #195
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Trevlig apparat du skaffat och tummen upp för jobbet du lagt ner för att få den att passa ordentligt!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  16. #196

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Mycket stiligt som vanligt när man kollar in dina bilar och det du gör.. =)

  17. #197

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Ovredsson.
    I Henriks fall är det mer kontrollbehov =)

  18. #198

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    I brist på övrig huvudvärk , så drog jag idag in ett litet sidoprojekt med en VÄLDIGT bestämd nuvarande ägare , som innan bilen togs i bruk kommenderade att storebrorsans regskylt (i form av namnskylt) skulle skruvas bort från bilen.
    Anledning : Den nya ägaren heter inte som den gamla ägaren , det ska garagegrannen veta som sa fel namn eftersom han läste på skylten. =)

    Dom dom varit med några år KANSKE kommer ihåg denna eldrivna lilla sak.




    Efter en vårstädning på jobbet någon gång kring 2006 där den stått sen urminnes tider , fick min äldste son denna bil av vår VD eftersom han tyckte att jag behövde något att pyssla med på fritiden eftersom jag tydligen inte hade nog med projekt på den tiden. (Höll under den tiden att färdigställa den Blåa MK2:an som Janne.M numera äger.)
    Man kan säga att jag efter ett besök i andra ärenden på fritiden fick bilen instoppad i skuffen på MK2:an efter att min äldste son (då 5-år) VERKLIGEN ville ha hem den.
    Efter att jag rivit den totalt , svetsat och förstärk div chassiebitar i den , fixat till elsystemet med växlade relän så bilen går både fram och bak (Tackar än idag Thullen för kopplingsschemat som räddade mig) så kördes den till och från ett par sommrar till äldste grabben blev för stor och fick andra intressen i form av BMX.
    Sen har den stått bortglömd i förrådet tills idag , då jag tyckte det var en alldeles fin och utmärkt vårkväll at innhandla ett nytt batteri och sätta liv i bilen.
    Tänkte att det skulle ge mig mindre huvudvärk än att försöka lära en stocktjurig 4-åring att cykla............Min plan fungerade NÄSTAN.
    Efter en rejäl shakedown tur ett par kvarter så la bilen av & den 4-åriga chauffören kommenderade att bilen SKA fungera tills han vaknar.
    Så det vara bara att dra ner den i garaget och börja bena ut problemen.

    Problemet visade sig vara att säkringen gått sönder , nästa problem var att jag monterat den säkringen under gaspedalen som jag innan vi åkte ute och körde skruvat fast med skruv i golvet för att den ska sitta ordentligt.
    Så jag snyggade till elsystemet på bilen och drog säkringen mer lättåtkomlig , när jag ändå höll på så uppgraderade jag den med ett C-tek uttag också så man slipper öppna huven och slita ur batteriet varje gång den ska laddas.
    Sen upptäcktes även ett litet chassie problem på vänster sida. =)
    Den gamla plasten som håller fjädertornet hade rasat mest troligt vid en våldsam trotarklättring , så det blev att bygga ett nytt av det skrotet man har liggandes , löstes med en stor brickor , skruv och mycket limmar och tätar.
    Funkar den lösningen gör vi samma sak på andra sidan i förebyggande syfte. =)
    Ber till gudarna att den iaf håller ihop den här sommaren!

    Uppsnyggning av elsystem påbörjat , samt dragning av ett C-tek uttag och flytt av säkring.


    En stund senare såg det ut så här , lite snyggare , lite bättre. =)



    C-tek uttag med indikator.


    C-tek inpluggad , bredvid syns nya stället för huvudsäkring.


    Tror vi har ett litet problem med chassiet.



    Efter lite klurande var det problemet förhoppningsvis löst , här är vi halvägs , ska dit distanser & en bricka och skruv på toppen som låser allt.



    Det var det lilla sidospåret.......förhoppningsvis blir den lilla ägaren nöjd & jag kan ägna mig åt mina egna leksaker. =)

  19. #199

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Såg skoj ut det =) Men har du för lite projekt kan du ju komma och sympatiskruva till helgen då jag byter framvagnsbalk och bärarmar och motorfästen på golfen

  20. #200

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Såg skoj ut det =) Men har du för lite projekt kan du ju komma och sympatiskruva till helgen då jag byter framvagnsbalk och bärarmar och motorfästen på golfen
    Farsans Volvo väntar på omvårdnad , bara jag får delar till den nångång.
    Så jag har INTE brist på helgsysslor kan man säga , snarare tvärt om. =)

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 12:28
  2. VW golf 1977 på blocket
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 10:09
  3. Vw Golf GLS -77
    Av silversurfaren i forum Projektforum
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 16:04
  4. Golf GLS 1978!!
    Av Scootie i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 21:02
  5. (FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
    Av Sebbe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin