Resultat 41 till 60 av 613
-
2011-04-06, 17:13 #41AeroPlusGäst
Den går så jag är nöjd, hade den gjort 15 sec 100-200 hade jag oxå varit nöjd,med tiden inser man att acceleration tider är inte det hela.Att jaga efter acc tider är som att jaga problem,påställa bilar mer mm då ligger allt på gränsen och man får förvänta sig allt från kopplings ras till värsta fall motor ras.
Angående Björkvik har jag sagt mitt,den är inte av intresse längre pga allt som hänt,gasar för mig själv nu för tiden och njuter av bilen på detta sett.
Helt enkelt mår bättre utav detta.
Mvh
-
2011-04-06, 17:59 #42
- Reg.datum
- jul 2008
- Namn
- T.Englund
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 110
Gasekke: Tror jag körde om dig på Nynäsvägen strax innan Farsta i fredags, en vit golf R med reklam för Stertman på nummerplåten? Den såg jävligt rå ut, visst är det grövre avgas på den?
Jag åkte en blå mk4 r32 med svarta fälgar..
-
2011-04-06, 19:14 #43
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Instämmer i Silams frågeställning: Vad ger det att byta insug? Handlar det om förbättrad prestanda genom sänkt mottryck? Hur blir det med temperatur på luften in?
-
2011-04-06, 20:53 #44
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
AeroPlus bra räknat av dig, det tror jag är bra uppskattning den siffran och nu ger jag mig för stunden ska bara köra o njuta så får vi se om det blir ngt event för mig bor ju lite offside från allt kul och vill nog köra bana i första hand.
Badtab jo det var jag i den bilen. Sitter milltek på den med 4"x2 i övrigt S*****man steg 2,5 med ett annat insug finns info längre fram i tråden. Jag sågdin bil och de är fina R32 också, hade tänkt hetsa lite grann bara för för att busa lite.
Jo den är ganska rå i sin "vinterpäls"
Dessutom så har jag tagit i lite mer för en bättre tid och ja info kommer...... ;-)
-
2011-04-07, 08:58 #45
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Hur tusan postar man en bild på detta forum?? Nåja jag körde med avstängd AC och kontrollerat ringtryck så körde jag 3 repor
12,61, 12,55 .12.53
0-100 bästa tid 4,25 4,27-4,31
100-150-4,57
BF98 o vinterdäck 17" har Gtech logg men vet inte hur man postar.
Mvh Erik
-
2011-04-07, 09:02 #46
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Riktigt fina siffror. Sjukt vad bra den skottar iväg från stillastående.. Blir själv sugen att "släppa" loss min R.
-
2011-04-07, 10:04 #47
-
2011-04-07, 15:48 #48
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
-
2011-04-07, 16:25 #49
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Ser inga konstigheter att en Golf R med Dsg kan göra så förbannat bra 0-100 tider, ta tex Semagas förra edition 30 (samma motor som Ren) men med framkraffs och Dsg, 300 bänkade hk trim från Ace gör 0-100 på 5,0 eller 2 hot golf
Stertman steg 2 5,4 jag menar i min värld är dessa tider riktigt bra, det kommer nog va mer regel än undantag att en Golf R (dsg) som är trimmad kommer köra sträckan 0-100 under 5 sec.
Men som sagt det skulle va intressant å veta en 100-200 tid också... mitt tips är en hög 12 eller en 13 tid
det är just det intervallet som är intressant för när 5an vx går i så kroknar dessa bilar ganska rejält
efter 200 ska vi inte tala om hehe.
-
2011-04-07, 17:11 #50GTI30EDITIONGäst
Hello Rian!
Ja att våra GTI bilar gick bra var ingen tvekan om, race soppa eller inte. Min gjorde ju 100-150 på 4,1 med gatbränsle och 100-200 på 11,2, rätt hyfsat.
Men i vår kommer jag med något nytt troligtvis. Inte lika vasst som 335:an men dock något annat. Se upp i backspegeln Aeroplus.
Mvh
-
2011-04-07, 18:10 #51AeroPlusGäst
4.8 s som bäst när jag körde den.5.0 s var med Racesoppa Martin i bilen..
Håller med,jag väntar fortfarande på 100-200 tid..Men som du säger så lär det blir hög 12 eller 13 sec och då är det frågan om det är bra eller inte när en 1660 kg 9-5 Aero med 300 hk grejar strax över 13 sec..
180-200 eller 180-220 km/h brukar säga mycket mer om bilarna effekt än 0-100 eller 402 meter körning..
-
2011-04-07, 18:12 #52AeroPlusGäst
-
2011-04-07, 18:56 #53AeroPlusGäst
Ja,alla skriver hur bilarna gick bra hit och dit,men fram med felena som ni fått under all den tid och supporten ni fått på senaste tiden ?
Att påställa en bil jävel är inte något svårt, specielt med racesoppa men att få till drifsäkerhet,och annat det är tyvär svårare
Inte konstigt att Rians bil backade tändning ,det säger hur mycket en bil är påställd när den backar 3-5 grader tändning.
Därför var racesoppa lösningen under vissa varma dagar
Skulle vara mest glad om jag såg dig på en moppe med racesoppa
Mvh
-
2011-04-07, 19:00 #54
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
-
2011-04-07, 19:03 #55
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
-
2011-04-07, 19:21 #56AeroPlusGäst
-
2011-04-07, 20:05 #57GTI30EDITIONGäst
En Puch Montana med racebränsle.. jo det vore något. 2,0 Tfsi motorn är imponerande. Och det mest imponerande med just ED 30 motorn (så vitt jag vet är det samma i GTI-R bilen) är steg 1. Att få upp den den effekten och prestandan med endast programvara är fint som snus. GTi-R:en är alla gången en mkt trevlig bil att köra både rakt fram och på kurvig väg.
Men vi kör väl 2,3 T mot varandra i vår Aero? Om inte på ett event så kan vi mötas upp och dra ett par repor på Kjula...
-
2011-04-07, 20:28 #58
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Roligt att gamla VW rävar satt ordentlig fart på denna tråd! Vad åker ni för bilar idag (Kemo, Richard, Martin)?
-
2011-04-07, 20:30 #59AeroPlusGäst
-
2011-04-07, 20:38 #60