Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    yantra
    Gäst

    Coilovers till golf 2?

    Tjäna tänkte köpa coilovers till min golf 2 gti snarast och undrar vad ni kan rekomendera runt 3000-4000 kr.

    Hittade ett par på Tillbilen, http://tillbilen.com/show_product.as...D85&cat_id=429

    Någon som har någon erfarenhet av dessa?

    Kom gärna med massa tips nu

    Mvh Tobias

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    De JOM-coilsen har jag på min bil. Har kört 200 mil med dem och än så länge håller de

    Jag tycker att de fungerar bra, väghållningen är helt OK för gatbruk. Dock är det nog inget jag hade satt på på en familjebruksbil, de är rätt hårda. För avancerad banåkning är de dock för mjuka, jag har kört några gånger på bana med dem och bilen kränger en del. Mer än vad den gjorde med Bilstein/Eibach-kombinationen som jag hade förut. Så för att samanfatta: Vid inspirerad körning på gata/lättare bankörning tycker jag de duger fint!

    Kvalitetsmässigt är det svårt att säga iom att jag inte haft dem så länge, de känns välbyggda iaf. Inga kärvande gängor eller liknande. Sen får man ju se hur länge tätningar mm håller. Självklart finns det ju andra dyrare coilovers som är ännu bättre byggda men JOM-coilsen är nog bra "bang for the buck"

    Ett tips: om du kan tänka dig att köpa från utlandet, tex från Ebay.de så finns de billigare där. Sök på JOM gewindefahrwerk.

  3. #3
    yantra
    Gäst
    jo dom kommer ju gå i gatbruk, ganska mycket dessutom då det är min bruksbil. Bana vetifan om jag kommer köra alls och ser helst att man kan beställa från sverige

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Jag tror att de flesta coiloversatser är rätt hårda i sättningen, dyra som billiga. Tycker man om lite gocartkänsla så är det nog ingen större fara, det är ju inte så att de är stenhårda.

    http://www.vwvortex.com/ har det diskuterats mycket om dessa lite billigare coilsen, bla JOM, FK, V-maxx, Raceland mfl.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Åker hartmann på min MKII G60.
    Behaglig att åka i som bruksbil. Ändå sänkt 90mm.( max nedskruvat)
    Lika med mina Th som jag åker på min MKIII variant. Inga problem där heller. oxå maxat nedåt.

    www.garaget.org/vwsmurfen

  6. #6
    yantra
    Gäst
    Haru någon länk där man kan inhandla dem?

  7. #7
    DaViD^^
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Dave the brave Visa inlägg
    Jag tror att de flesta coiloversatser är rätt hårda i sättningen, dyra som billiga. Tycker man om lite gocartkänsla så är det nog ingen större fara, det är ju inte så att de är stenhårda.

    http://www.vwvortex.com/ har det diskuterats mycket om dessa lite billigare coilsen, bla JOM, FK, V-maxx, Raceland mfl.
    problemet är att den verkligen beter sig ruskigt illa

    har flera gånger upplevt att bilen gungar fram i kurvorna detta hända aldrig med vanliga billigaste Ge motors 60/60 sats
    har min nerskruvad 70-80mm fram

    totalt piss dålig väghållning
    t.o.m min gamla 855:A med ge`s dyrare sats har bättre väghållning

    förut prisade jag min egna golf för väghållningen men nu är det bara stötigt och okörbart

    så undvik ställbara grejer om du ska använda bilen ordenkligt
    och inte bara stå och se fin ut

  8. #8
    zuxe
    Gäst
    Tjenare!

    Snacka med "Gullideckel" på www.tyskstuk.de\forum
    Han säljer coils till golf 2 för 2700kr. Gratis frakt om du förskottsbetalar!
    Ska själv köpa av han så fort jag får löning =D

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin