Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Orcus
    Gäst

    Golfs 4motion(Haldex), hur bra fungerar den?

    Sitter och kollar runt på lite olika 4wd-bilar och fastnade för Golf(mk4) V6 4motion, jag har haft en VR6 tidigare utan syncro och ljudet från motorn surrar fortfarande i skallen så skulle va trevligt att ha en V6 igen bara jag får in barnvagnen eller sulkyn där bak..

    hur fungerar den fyrhjulsdriften?
    Vad jag förstår så är bilen framhjulsdriven tills de tappar grepp och då ska bakhjulen greppa in när framhjulen slirat max 1/7(?)-dels varv.
    Finns det någon spärr, diffspärr på denna modell?

    Jag hittade denna videosnutt där de jämför en Audi A4 mot en Golf 4motion: http://www.youtube.com/watch?v=ov6SU...eature=related

    Enligt filmen så verkar ju fyrhjulsdriften på golfen vara obefintlig medans audin bara tuffar iväg. Är det så dålig funktion på 4motion eller är den trasig på den bilen i filmen? Jag har sett filmer där folk kör omkring och sladdar med dessa 4motion men detta är enda filmen jag hittat som testar framkomligheten från stillastående.

  2. #2
    Micke_GTi
    Gäst
    Måste vara något fel på golfen's fyrhjulsdrift i filmen.
    Testade själv min V6 4-motion i vintras o roligare kan man nog inte ha i en bil

  3. #3
    Orcus
    Gäst
    ok, det låter ju rätt bra det, för skulle det fungera som i filmen så verkade inte 4wd hjälpa så väldans mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin