Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    widget
    Gäst

    Ta bort ärgning..

    Min topp är inte så fin det är fullt med ärgningar på den..lämnade in den på hetvattenstvätt dom sa det skulle gå bort.. men det gjorde det ju inte.
    hur rengör man topp och dyl lättast, så det blir som nytt?
    Har kollat upp ultraljudstvätt men dom kör ju bara spridare..

  2. #2
    GTI-nissen
    Gäst
    En roterande stålborste i borrmaskinen tycker jag funkar bra. Jag gav min växellåda en omgång med det för 5-6 år sedan och det har hållit fint! Fast jag kör ju bara på sommaren...

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Sta...s_Roterend.JPG

  3. #3
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    En roterande stålborste i borrmaskinen tycker jag funkar bra. Jag gav min växellåda en omgång med det för 5-6 år sedan och det har hållit fint! Fast jag kör ju bara på sommaren...

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Sta...s_Roterend.JPG
    hm...ja men det känns som det måste finnas nått bättre sätt...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Senast redigerad av Åkesson den 2009-08-05 klockan 21:56.

  5. #5
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    ja det fungerar nog.. men nu har jag fått tag på en som Kolsyreblästrar... det är nog grejen...

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Jag hade inte glas blästrat en topp eller block. Finns för mycket olje kanaler i dom.

  7. #7
    Holmgren
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av widget Visa inlägg
    ja det fungerar nog.. men nu har jag fått tag på en som Kolsyreblästrar... det är nog grejen...
    Det är riktigt fina grejer det.
    Man kan ju blästra när allt sitter på plats med en sådan.
    Väldigt häftig maskin

  8. #8
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Det är riktigt fina grejer det.
    Man kan ju blästra när allt sitter på plats med en sådan.
    Väldigt häftig maskin
    ja hoppas bara dom har tid... får väll lägga upp nå bilder sen om hur det blev...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    aluminium är ett material med oxidskikt.. och dessa gör man lättast å bäst rent kemiskt.. finns diverse olika syror å alkaliska medel på marknaden för ändamålet.. det går väldigt fort och resulatet blir.. som NYTT! =)

  10. #10
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    aluminium är ett material med oxidskikt.. och dessa gör man lättast å bäst rent kemiskt.. finns diverse olika syror å alkaliska medel på marknaden för ändamålet.. det går väldigt fort och resulatet blir.. som NYTT! =)
    jaha ok... med vad? låter som du vet?

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Jag hade inte glas blästrat en topp eller block. Finns för mycket olje kanaler i dom.
    Jag blästare en KR-topp för ett antal år sedan, kom nästan tre mill innan oljetrycket var borta. Fast då hade jag glömt att göra rent toppen överhuvud taget när den kom ut från blästerlådan, var nog en hel del glas kvar däri. =(

    Men jag vet flera motorfirmor som blästrar topplock.

  12. #12
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ypzilon Visa inlägg
    Jag blästare en KR-topp för ett antal år sedan, kom nästan tre mill innan oljetrycket var borta. Fast då hade jag glömt att göra rent toppen överhuvud taget när den kom ut från blästerlådan, var nog en hel del glas kvar däri. =(

    Men jag vet flera motorfirmor som blästrar topplock.
    Hm..ja det lät ju inte så lyckat... nja ska jag blästra så blir det kolsyreblästring..

  13. #13
    GTIEXTREME
    Gäst
    Jag tycker du ska glasblästra din topp, och rengör den riktigt noggrant sen bara.
    http://www.vwgolf.se/album_showpage.php?pic_id=9757

  14. #14
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTIEXTREME Visa inlägg
    Jag tycker du ska glasblästra din topp, och rengör den riktigt noggrant sen bara.
    http://www.vwgolf.se/album_showpage.php?pic_id=9757
    Men det känns dom det blir så mycke extra jobb men att rengöra och rensa alla kanaler.. man vet ju ändå inte om det sitter kvar nått nere i nån kanal... :/

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Citat Ursprungligen postat av ypzilon Visa inlägg
    Jag blästare en KR-topp för ett antal år sedan, kom nästan tre mill innan oljetrycket var borta. Fast då hade jag glömt att göra rent toppen överhuvud taget när den kom ut från blästerlådan, var nog en hel del glas kvar däri. =(

    Men jag vet flera motorfirmor som blästrar topplock.
    När jag prata med Tommy på Trollspeed så titta han konstigt bara på mig när jag fråga om han blästrade block och toppar.
    Varför undra han ?
    Han sa att man ska låta bli sånt.

  16. #16
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    När jag prata med Tommy på Trollspeed så titta han konstigt bara på mig när jag fråga om han blästrade block och toppar.
    Varför undra han ?
    Han sa att man ska låta bli sånt.
    ja det känns ju fel men ja jag vill ju få rent den på nått vis... och blästring är inte aktuellt om det inte blir med kolsyra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin