Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102

    Erfarenhet på chip hos Proscoot?

    Hej någon som har erfarenhet av chip hos Proscott?
    Har en golf 5 gti som jag tänkte chippa (eller ändra programvara)
    priserna är mycket bättren BSR, samt att jag hört att ppc programet manipulerat bilens temp att en tror sig vara kall så den skickar in mer bränsle,alltså ingen riktig omprogramering.
    Hör gärna av er om ni har andra företag som har bra programvaror till golf 5 gti. Eller vad ni har annvänt och omdöme.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av 993turbo Visa inlägg
    Hej någon som har erfarenhet av chip hos Proscott?
    Har en golf 5 gti som jag tänkte chippa (eller ändra programvara)
    priserna är mycket bättren BSR, samt att jag hört att ppc programet manipulerat bilens temp att en tror sig vara kall så den skickar in mer bränsle,alltså ingen riktig omprogramering.
    Hör gärna av er om ni har andra företag som har bra programvaror till golf 5 gti. Eller vad ni har annvänt och omdöme.
    Eftersom du bor i Göteborg är valet enkelt, www.ace-competition.com ligger i Borås och är ett av sveriges seriösaste trimföretag, vilket flera här på forumet kan intyga. Då behöver du inte gå och vara orolig för att det ska vara "konstiga" programvaror eller andra fultrick.


    .
    Senast redigerad av ThomasT den 2009-07-29 klockan 13:25.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Som sagt, Finns inget att tveka på! ace-competition är det som gäller om man vill ha det riktigt gjort! Kostar kanske lite mer men det är det värt om man vill vara säker på att bilen har en riktigt programvara! Hälsa ifrån mig så kanske du får ett bra pris också...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Som sagt, Finns inget att tveka på! ace-competition är det som gäller om man vill ha det riktigt gjort! Kostar kanske lite mer men det är det värt om man vill vara säker på att bilen har en riktigt programvara! Hälsa ifrån mig så kanske du får ett bra pris också...
    Jag tackar för svaren, ska kolla över detta.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Som sagt, Finns inget att tveka på! ace-competition är det som gäller om man vill ha det riktigt gjort! Kostar kanske lite mer men det är det värt om man vill vara säker på att bilen har en riktigt programvara! Hälsa ifrån mig så kanske du får ett bra pris också...
    kolla lite på nätet och priset är det dubbla på ace-compettition, för samma effekt, ingen som har annlitat proscoot eller powerchip för omprogramering på en golf 5 gti?
    är tacksam för alla svar.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av 993turbo Visa inlägg
    kolla lite på nätet och priset är det dubbla på ace-compettition, för samma effekt, ingen som har annlitat proscoot eller powerchip för omprogramering på en golf 5 gti?
    är tacksam för alla svar.
    Precis som med det mesta här i livet så får man det man betalar för... Effekten är bara en siffra på pappret, den beskriver inte hur väl programvaran fungerar. Cullberg har bytt från Powerchip till AceCompetition/Hohenester så han vet vad han pratar om...


    .

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Mattias Olofsson
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    300
    Jag har också powerchip i min golf och är inte alls nöjd med det. Kommer åka till ace i borås såfort jag har pengarna till det. Det är oftast så att du får vad du betalar för..

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Jag skulle tro att anledningen till att Giac,MTM,ABT och Hohenester(ACE) kostar mer är att dom är mycket väl utprovade och mer omfattande i sina programeringar.
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2009-08-01 klockan 09:22.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    För att ta dra det kort, Powerchip och flera andra aktörer har ett chip som passar till just en sån bil som du har, Men det skiljer ändå lite på just DIN bil, Detta är inget som anpassas om du chipar hos tex powerchip! Ace Chip är skrivna på samma sätt som orginal programvara, Alltså i HEXA. Ingen annan trimfirma som gör detta! Dessutom kollar Ace hurvida flödet är rätt, Alltås vad som kommer in och vad som kommer ut... Med bra marginaler för att bilen skall hålla också dessutom!

  10. #10
    jockem
    Gäst
    Vad tror ni om den här firman? Återförsäljare är ju Bilmodecenter,verkar ju bra men lite dyra kanske.Nån som har prövat dom?


    http://www.oettinger.de/

  11. #11
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Vad tror ni om den här firman? Återförsäljare är ju Bilmodecenter,verkar ju bra men lite dyra kanske.Nån som har prövat dom?


    http://www.oettinger.de/

    det är VW´s hustrimmare.
    Dvs en av de bättre

  12. #12
    jockem
    Gäst
    Jaha där av priset allså då är de bara spara lite pengar då

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    hej såg även att V-tech hadde en programvara (extrem)som gav 270hk på en vanlig gti. är detta något att lita på?
    funderta också på oettinger såg att man kan prova programvaran i 6timmar samt att det är möjligt att koppla i och ur via farthållaren.
    får åka förbi Ulf på bilmodecenter och prova.

  14. #14
    jockem
    Gäst
    Jag skulle aldrig köra ett v-tech som gav 270hk me bara programvaran.
    De verkar ju seriösare med oettinger, berätta gärna sen hur de gick om du åker dit.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Jag skulle aldrig köra ett v-tech som gav 270hk me bara programvaran.
    De verkar ju seriösare med oettinger, berätta gärna sen hur de gick om du åker dit.
    Det ska jag göra, får försöka hinna med det i veckan som kommer.
    Senast redigerad av 993turbo den 2009-08-01 klockan 14:18.

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Man ska dessutom inte för allvarligt på de effektsiffror som V-tech presenterar...


    .

  17. #17

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av mattemaz Visa inlägg
    Jag har också powerchip i min golf och är inte alls nöjd med det. Kommer åka till ace i borås såfort jag har pengarna till det. Det är oftast så att du får vad du betalar för..
    kunde ju vara av intresse att skriva VARFÖR du INTE är nöjd? Så vi andra med vet då tråden handlar om att jämföra olika trim?

  18. #18
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    kunde ju vara av intresse att skriva VARFÖR du INTE är nöjd? Så vi andra med vet då tråden handlar om att jämföra olika trim?
    Normalt så handlar det om att bilen känns ryckig, ojämn kraft fördelning osv.

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Normalt så handlar det om att bilen känns ryckig, ojämn kraft fördelning osv.
    hej det är just detta jag inte vill ha, jag vill ha ett program som ger effekt jämt och inte ryckigt.
    vore kul att veta vad ni har för program i era golf 5 gti och hur dom fungerar.
    typ från oettinger, ace, v-tech, proscott, poverchip,abt, mtm,bsr, m.m
    det är en djungel med olika chip och priserna är ganska höga så man vill välja rätt.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Hohenester eller Oettinger är två som är väldigt stora och välbeprövade...
    Powerchip fungerade inte för min del då det som tidigare skrivits gick väldigt ojämt... Den justerades men det hjälpte inte! Försökte sen få dom att fixa det men det var ingen större idé! Så valde Hohenester istället...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin