Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    jollykent
    Gäst

    Vad gäller vid reg. besiktning av mk1

    Hej!

    Jag håller på med att bygga om min cabbe från -85 till en GTI 8v. Tidigare var det en förgasarspis på 90hk och jag har nu slängt i en GTI-snurra på 109hk (Cat). Vad mer behöver jag bygga om?

    Har ringt bilprovningen och kollat men dom verkar inte fatta vad de är man menar. bad dom även skicka ett papper men det verkar vara helt galet.

    Har läst en del på nätet om att jag ska ha skivor bak vilket jag oxå har ordnat fram. men vad är det mer jag måste ha? några intyg från VAG? Caten? något mer?

    Om det är någon här som gjort detta får gärna höra av sig via pm eller här i tråden vad ni gjorde för att få den genom besiktningen.

    Mvh
    Anders

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Ring VAG i södertälje, där får du ett papper på vad som behövs bytas/läggas till. Sen kör du komponentkontroll på VAG med hjälp av dessa papper, så får du ett intyg som du tar med till regbes på SBP.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    jollykent
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Ring VAG i södertälje, där får du ett papper på vad som behövs bytas/läggas till. Sen kör du komponentkontroll på VAG med hjälp av dessa papper, så får du ett intyg som du tar med till regbes på SBP.
    men måste jag göra de även om det bara är 109HK? Den ska ju inte reggas som ombyggt fordon eller något sådant.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det är så det går till för en registreingsbesiktning. SFRO har inget med det att göra.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin