Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    0lle
    Gäst

    Oljekylning rekommenderat? mk1GTI

    Hej allesammans!

    Jag har en Golf GTI 1.6 8v motor från mk1an som jag ska montera i min bil. Planen är att jag ska ställa motorn rakt och inte tvärställt som dom sitter i normala fall i golfen. Då uppstår problem med plats för motorfäste där oljefiltret sitter.

    Jag har kvar motorn som satt i bilen från början och skulle kunna plocka hela oljefiltreringsenheten från den och montera på GTI motorn, saken är den att den gamla enheten inte har utgångar och termostat för oljekylning vilket GTI motorn har.

    Annars finns det ju oljefilterförflyttare att köpa men det känns som onödiga pengar och tid. Hur viktigt är de egentligen med oljekylning på GTI motorn? på vissa bilar är det ju nästan onödigt och skapar bara risk för läckage.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Ska du gasa mer än på väg så JA....

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Åk till skroten o hämta valfri vattenkyld oljekylare från vilken vag-bil somhelst. Finns på vädligt många modeller. Glöm inte röret på filterhållaren med muttern bara.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    0lle
    Gäst
    okej, bra idé jag ska åka till skroten och se om jag kan hitta något som skulle passa! tack

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin