Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    AlexanderOhman
    Gäst

    Problem C-lås Golf 3 -95

    Tjo!

    Och det har blivit något fel på mitt c-lås, för jag när jag trycker på dosan att bilen ska låsa/låsa upp så låser/låser den upp endast bakluckan, men framdörrarna förblir olåst/låst.
    Och vakum pumpen fortsätter att gå i ca 15 sekunder efter att jag tryckt på dosan och att bakluckan har blivit upplåst/låst.
    Men när jag däremot låser bilen med nyckel i förardörren, då låser/låser den upp förardörren & bakluckan, men passagerar dörren förblir låst/olåst.
    Det kanske blev endel krångel, men har nån någon aning om vad detta kan vara för fel?

  2. #2
    Loxarn
    Gäst
    är dosan du öppnar med original?

  3. #3
    AlexanderOhman
    Gäst
    Nej, det är CarGuard 850S larm installerat.
    Kollade med en återförsäljare och han sa att det var högst troligtvis c-låset som hade pajjat:S

  4. #4
    Loxarn
    Gäst
    har du ingen annan du kan prova flytta över centrallåsenheten ifrån?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Du har en ordentlig vakuumläcka. Jag gissar att även tanklocket låser/låser upp, så följ luftslangen från c-låsenheten och se var det har hoppat isär någonstans.

  6. #6
    AlexanderOhman
    Gäst
    Tack för hjälpen, hittade felet nu, och de var ett stort läckage i slangen som går under passagerarstolen:P
    Men lagad nu =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin