Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    robert_v1
    Gäst

    Volkswagen 1984 dör när den blir varm?

    Hej!

    Jag har en Volkswagen Jetta 1984 med förgasare och samma motor som Golf. Nu till följande problem:

    1. Bilen dör efter att man kört 20-30 minuter, hostar och bara lägger av på vägen. Efter ett tag när man vilat den i 10 minuter måste man tokvarva och köra på ettans växel för att komma hem.

    Är det någon kunnig som förstår sig på Volkswagen och dessa motorer i detta forum?

    Jag har bytt bränslefilter, bränslepump, tändstift, ja allt du kan tänka dig. Det finns en slags kopp som spottar tillbaks bensin eller reglerar mängden bensin i motorn. Det verkar som att den får för mycket bensin och på det sättet lägger av, för att man sedan när det lugnar ner sig kan köra igen.

    Men jag vet inte vad det kan vara! Är det någon som varit med om liknande?
    Tacksam för svar!

    // Robert
    E-mail: rob_v1@hotmail.com

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    borta
    Senast redigerad av Lillen den 2009-07-29 klockan 10:54.

  3. #3
    robert_v1
    Gäst
    Är det någon annan som tror att det kan vara såsom "Lillen" säger?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    borta
    Senast redigerad av Lillen den 2009-07-29 klockan 10:54.

  5. #5
    robert_v1
    Gäst
    Blandingen av bensin är det inget fel på. Jag försökte titta i en verkstadshandbok för golf och jetta och hittade inget gummi eller packning mellan förgasare och insug, men det kanske finns där ändå.

  6. #6
    Stormen
    Gäst

    Nummer 12 är förgasarfoten


    Ser nå liknande ut som den här

  7. #7
    robert_v1
    Gäst
    Tack för all hjälp! Skall pröva med detta!

  8. #8
    robert_v1
    Gäst
    Ett bra sätt att felsöka om det läcker luft eller liknande i "förgasarfoten" är att spraya startgas medan motorn är igång runt förgasarfoten och om den ökar i varvtal.

    Jag gjorde detta och det hände inget och kom fram till att det inte var förgasarfoten. Istället hittade jag en bensinläcka på bensinslangen precis in till motorn! Löste sig med en ny bensinslang som jag trädde på in till motorn med slangklämmor. Problemet är att den slangen spottar tillbaks bensin igen i samma slang så den får för myclet bensin och chokar sig. Löste det genom att kapa två bensingummislangar och plugga igen den ena och koppla ihop ändarna så den inte spottar tillbaks och koppla in andra änden in i motorn och har dragit ihop med slangklämmor.

    Nu verkar den gå bra och inte dö...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin