Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    BigMack
    Gäst

    Golf-91 brukis

    Tänkte lägga upp en tråd om min lilla golf, mest för att få mer inspiration till att fixa klart den.
    Vw karriären började med en vit mk2-84 som utsattes för några mindre ingrepp och övergrepp men som sedan visade sig vara ganska vissen i golvet.
    Så när frågan om jag ville ha en 91:a för 1500:- var jag inte sen att slå till.

    vad som mötte mig var denna rosa skapelse


    Efter en kort tur gjordes affären upp och jag hade helt plötsligt 2 golfar. Den "nya" bilen var billig och det fanns en anledning, en hel del grejer behövde bytas och fixas men det var ju inget som känndes jobbigt för jag hade ju en bil att plocka delar ifrån.

    Det första jobbet blev att flytta över framvagnsbalken från den gammla till den nya.

    Den vita befrias från sin balk

    Under samma helg flyttades stötdämpare och fjädrar över och även skivor och belägg fram byttes.
    Nu känndes den redo för att ta ut i trafik och så blev det.
    Efter en del åkande så började det att klia lite i fingrarna, den såg ju så standard ut och det var ju inte likt mig, varför inte prova dendär emblemlösa grillen jag hade liggandes?

    Genast såg den ju roligare ut, men var den inte lite väl rosa? Bara att ta tag i det också. Tur att man har en kompis om kan det där med recond, vi började lite försiktigt att försöka rubba lite


    Efter en stund innsåg vi att det skulle aldrig bli bra men de mesiga medel jag hade att tillgå, dags för den berömda plan B. Efter ett par timmar rubbig med det grövsta medel han hitta så var bilen helt plötsligt röd igen. Helt plötsligt såg den ju anständig ut.
    Vad som hänt mer under våren och sommaren så långt är en ny växelspaksknopp från golf 4, ett par BBS fälgar med dimesion 6x13et13, sänkning samt en del småfix som inte syns men märks.
    vad är det då kvar att göra?
    ¤ fixa grenrörs läckan
    ¤ skaffa en ny catalysator, den gammla rosta av.
    ¤ byta hjullager fram
    ¤ bygga stereo

  2. #2
    BigMack
    Gäst
    En liten uppdatering, byte av växelspaksknopp var nödvändigt då den som satt i vid
    köpet såg ut såhär

    inte allt för gullig

    Växelspaksknopp från mk4 känndes mycket bättre.

    Har även försett bilen med bbs fälgar och sänkning

    har ingen aning om hur mycket den är sänkt men den är lagom låg tycker jag

    Gti-grillen fick ta plats igen och istället för gti-läpp behöll jag gl-läppen och kompliterade den med läppen från cupra R


    allt för nu.........

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin