Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    LanQan
    Gäst

    VW Motorsport chip mk4

    Hejsan har en -98 golf gti som är chippad med ett vw motorsportchip enligt förra ägaren, undrar bara om det är någon annan som också kör med detta chip samt om någon vet mer om det. Har inte en aning om nu hur mycket effekt det lämnar osv.
    Mvh Niklas

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    om den bara är chippad har den ca 190hk

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av LanQan Visa inlägg
    Hejsan har en -98 golf gti som är chippad med ett vw motorsportchip enligt förra ägaren, undrar bara om det är någon annan som också kör med detta chip samt om någon vet mer om det. Har inte en aning om nu hur mycket effekt det lämnar osv.
    Mvh Niklas
    Mig veterligen finns det inget "VW motorsport" chip. Så chippningen kommer troligtvis från någon vanlig chip firma. Som det konstaterats här innan ger chip 180-190hk.


    .

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Har inte heller hört talas om det...

  5. #5
    LanQan
    Gäst
    okej, men jag har chip + dp+2,5" ferrita, min bror har endast chip på hans golf och han kör precis ifrån mig så tvivlar på att det är 190 hk.
    Hade styrboxen inlämnad på ferrita igår och han sa att han inte hade sett nå liknande och att det inte var något vanligt chip i den, va ingen amatör som lödit dit det där som han sa.
    Det var därför ja ville höra om någon annan hade nå liknande eller visste nå mer om det men det verkar vara dåligt med det

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    kolla med första ägaren som satt i chip i bilen kanske? Bra lödningar kan vilken erfaren löd nisse som helt få till skulle jag tro... borde han inte ha sett hur programvaran såg ut?

  7. #7
    LanQan
    Gäst
    Ja jag får nog lov att göra det. Jo det har du helt rätt i. Den var tydligen spärrad så han vågade inte löda ur det utan att veta vad det var utifall det skulle nollas.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin