Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    tjej77
    Gäst

    HJÄLP! Problem med Passat variant-95 (simos).

    Har en Passat Variant 2,0 GL -95 med Simos-insprut.
    Tomgången fungerar inte på bilen när den är kall, men när man kört ett par minuter funkar den igen. Nu på senare tid händer det dock att bilen lägger av i alla fall. Problemet blir alltså bara värre och värre. Vågar knappt använda bilen längre ju av rädsla för att bli stående. Bilen har varit inne på V.A.G för nästan 1 år sedan, men deras dator hittar inget fel på bilen. Spjällhus byttes dock, men utan resultat. V.A.G fattar ingenting... Innan dess är lambdasond kollad, luftmassemätare kollad, katalysator bytt, tändstift bytta, rotor + fördelarlock bytt, bensintank tömd och rengjord. Kommer inte på mer saker i skrivandets stund, men det känns som om halva bilen är utbytt utan resultat. Suger att bara sitta och kasta en massa pengar i sjön utan att för den sakens skull få en fungerande bil.
    Snälla finns det någon som har några tips och/eller liknade erfarenheter? Snart är det liksom bara skrotenn som återstår...

  2. #2
    Quattro_mannen
    Gäst
    Kolla att tempgivarna fungerar som dom ska...

    Mvh Nicklas

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    På min 2.0 8v -95 ADY med simos insprut. var det ett relä med nr 165906381 som gjorde att motorstyrdonet fick fel värde. Bilen blev svårstartad fick hålla tomgången med gasen kändes seg när man körde.Hittade inget när de kopplade in vag com heller utan verkstads gubben tipsade att det kunde vara reläet,kostade ca 100kr

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Som sagt. Om den blå tempgivaren(för motorstyrningen) inte är bytt kan det vara värt att prova. Kostar inte många kronor.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  5. #5
    tjej77
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Kolla att tempgivarna fungerar som dom ska...

    Mvh Nicklas
    Tempgivarna är bytta också.

  6. #6
    tjej77
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av 2.0 8v Visa inlägg
    På min 2.0 8v -95 ADY med simos insprut. var det ett relä med nr 165906381 som gjorde att motorstyrdonet fick fel värde. Bilen blev svårstartad fick hålla tomgången med gasen kändes seg när man körde.Hittade inget när de kopplade in vag com heller utan verkstads gubben tipsade att det kunde vara reläet,kostade ca 100kr
    Tack så hemskt mycket för tipset! Värt att prova att byta eftersom det inte kostar så mycket. Hoppas,hoppas...
    Känns som om jag äntligen fick lite hopp!

  7. #7
    tjej77
    Gäst
    Nu har jag lagt undan ett likadant relä på V.A.G som sambon hämtar efter jobbet. Gör ett försök... Känns som om att det vore för bra för att vara sant, men jag hoppas och återkommer.

  8. #8
    tjej77
    Gäst
    Ja, det var för bra för att vara sant!
    Ingen skillnad överhuvudtaget efter att reläet byttes.

    Någon med fler tips?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin