Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
  1. #21
    Golf GTI Turbo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av julle Visa inlägg
    Uppdatering:

    Bilen lämnad för felsökning igår. När jag startade lät det som något avlidit i motorrummet, en kombination av en ilsken fläktrem och en startmotor som gick på knäna och kärvade. Bilen dog 3 gånger på vägen dit och när jag hade parkerat vägrade den att starta. Verkstan konstaterade att startmotorn gett sig och efter byte av denna och testkörning med och utan ac går den enl uppgift som den ska igen. Ska hämta den i em och testköra själv.*

    Kan problemen bero på en felande startmotor? Felsökningen gav inga övriga felkoder (vad jag vet än iaf...)

    Hur gick det för dig med styrboxen?*
    Jag bytte styrbox idag men felet kvarstår. Får felkoder på spjällhuset nu så det blir väl att man får fixa ett.

  2. #22
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Golf GTI Turbo Visa inlägg
    Jag bytte styrbox idag men felet kvarstår. Får felkoder på spjällhuset nu så det blir väl att man får fixa ett.
    skrev ju på första sidan att det självklart inte är ecu´n du ska byta.
    Om det INTE går att kalibrera spjället så ska du börja med att plocka bort det och rengöra det.

    varför först lägga 5000:- på ecu o jobb och sen ytterliggare 5000.- på spjäll?
    Felsök i rätt ordning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin