Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    pb81
    Gäst

    Balken lossnat pga rost - caddy

    Hejsan!
    Jag har en caddy -91a som jag precis besiktigat, den gick igenom utan problem. Igår rev jag ut nästan all inredning för att tvätta av den, den luktade typ koskit/åker. Såg då att det var en jättebula i golvet på passargerasidan, satte foten i golvet o tryckte tillbaka det. Visade sig att det var ett omfattande hål i golvet, och när jag tittade under så ser jag att balken rostat sönder, den har typ lossnat från golvet.

    Hur fixar jag detta lättast?, får ju givet vis kapa bort all rost o på med ny plåt i golvet, men hur gör jag med själva balken, skall kan man ersätta den delen med en tjockare bit plåt eller måste det vara bockad plåt där? Kanske man kan slipa rent där balken slutar och svetsa fast den igen?

    Bifogar ett par bilder



    // Paul

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag har en tomkaross över, jag skulle kunna kapa ur en bit ur golvet inkl balken så kan du få köpe den =)
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    Särkelä
    Gäst
    Jag har byggt upp båda mina balkar själv me lite grövre plåt bara.. men har för mej att det går att köpa dom balkbitarna lösa som ekonomi plåt.. kolla mekonomen lr vimmerbybildemontering.

  4. #4
    pb81
    Gäst
    Hade en gammal caddy liggandes i kontainern hehe.. Den plåten verkade ok, få prova att ta från den.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin