Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    LINDBLAD
    Gäst

    Vatten i bilen - trasigt värmepaket?

    har en golf gti g60, på väg hem från jobbet i dag så small det till och jag fick allt kylarvatten på fötterna! 3:e gradens bränskada!
    MÅSTE fixa bilen till i morgon bitti, vad är det som har hänt??? finns det nogon provisorisk lösning??? allt vatten kom in i bilen, inget i motorrummet eller utanför. det kändes som att vattnet kom från mittkonsolen!
    TACKSAM FÖR ALL HJÄLP SOM FINNS.
    MVH ROBBAN..
    Senast redigerad av LINDBLAD den 2009-06-22 klockan 20:23. Anledning: rubrikbyte..

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Det låter som om du sprängt ditt värmepaket.

    Du har två slangar som går in i bilen, (bakom motorn) ta ett rör och koppla ihop dom och på så sätt koppla ur värmepaketet ur kylsystemet.

    Alltså ska de två rörstumparna som kommer innifrån bilen ska inte vara med i kylsystemet utan slangen som går från sidan av motorn ska kopplas till slangen som går till vattenröret runt motorn.
    Senast redigerad av razer den 2009-06-22 klockan 20:25.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  3. #3
    LINDBLAD
    Gäst
    ok, har varit med om detta tidigare på annan bil. men nu hittade jag inte vart slangarna gick in, i stridens hetta.. hehe, vart går dom in???

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Mitt i mellan fjäderbenstornen, bakom motorn (genom torpedväggen).

    Värmepaketet sitter ju bakom mittkonsollen, men du måste ta bort hela instrumentbrädan för att komma åt och slangarna går genom ett hål i torpedväggen.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  5. #5
    LINDBLAD
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Det låter som om du sprängt ditt värmepaket.

    Du har två slangar som går in i bilen, (bakom motorn) ta ett rör och koppla ihop dom och på så sätt koppla ur värmepaketet ur kylsystemet.

    Alltså ska de två rörstumparna som kommer innifrån bilen ska inte vara med i kylsystemet utan slangen som går från sidan av motorn ska kopplas till slangen som går till vattenröret runt motorn.

    Ok, hur lång och vilken diameter på rörbit behöver jag??? låter ju ganska lätt...

  6. #6
    LINDBLAD
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Mitt i mellan fjäderbenstornen, bakom motorn (genom torpedväggen).

    Värmepaketet sitter ju bakom mittkonsollen, men du måste ta bort hela instrumentbrädan för att komma åt och slangarna går genom ett hål i torpedväggen.
    så det går alltså inte att göra det genom motor rummet?
    då kommer nästa fråga, vilka verktyg behöver jag för att lossa instrumentbrädan?

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Den temporära lösningen är lätt. hur lång rörbit vet jag inte... 5-10cm?

    Att byta är också ganska lätt, men tar tid..
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin