Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 102
  1. #81
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jepp, jag kör med mobilen. Lite jobbigt men det funkar bra.
    Orden kan bli skumma ibland pga t9.
    Ja strippen va nog inget för mig. 2 repor knäcktes växel vajern. Och en repa satt jag o sov o den enda som jag kom iväg på var inte heller bra. Jag brydde mig inte för om av hämta tidkorten.
    Kanske går bättre nästa gång....
    Då kan vi bilda en liten egen förening för bilar som inte gicka att växla på strippen, fästarmarna mellan vajer ovh växelförare gick sönder för mig.
    Nöjd ändå 13,1/186Km med 1,2 & 4 växel!

  2. #82
    Zeeeta
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Har precis kommit hem....segt med en bil som bara går bra under acceleration.....undra hur många liter soppa jag skickat ut genom avgasröret....

    Vädret var....annorlunda...idag på söndagen var det helt ok och från lördag till idag så slapp vi helt regn...några droppar kom det men knappt så det blev blött på marken.
    Hehe var de du som skickade ut soppa genom avgaset! Låg bakom dig på banan en snabbis..

  3. #83
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    456
    Tackar alla trevliga människor som värmde när det inte var den normala värmeböljan liggandes över Mantorp

    Trots att tiden på pappret för bankörning var låg blev det endå rätt många mil på banan, runt 13 mil skulle jag tro, dock gav beläggen fram upp så hemresan gjordes utan att bromsa Detta måste betyda att jag bromsar för mkt, haha!

    Men till Lunda o Gelleråsen så skall bromsarna ses över. All tid i världen...

    Tills dess, ha det!!!!

    //Micke
    Micke
    Alias Silverpilen

  4. #84
    Hcon
    Gäst
    Tack for et underbart treff.

    Vi kommer tilbake nesta år oxo.

  5. #85
    Holmgren
    Gäst
    Stod lite om Bug Run på aftonbladet:
    http://www.aftonbladet.se/bil/article5341920.ab
    Inte så mycket men kul att festen syns i media. Kanske fler kommer nästa år.

  6. #86
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Då var ännu ett BR över, som någon sa, tur att det bara är BR en gång i året. Är helt slut (och då dricker jag inte alkoholhaltiga drycker.......). Men lika roligt som vanligt!

    Hade lite otur med bilen då jag missade en växling ut på långa rakan i andra körpasset, med resulatet att det rann växellådsolja ur kopplingshuset med slirande koppling som följd. Håller tummarna för att jag bara sköt packboxarna i ingående axel. Blir att slita ur lådan då jag får hem bilen, blev att ringa bärjare som kom och hämtade bilen på Lördagen. Borde få hem bilen i slutet av veckan. Ringde mitt försäkringsbolag imorse, och det var inga problem att få bilen till garaget. Och det bästa av allt, ingen självrisk vid bärgning!

    Har kollat loggarna från mina två pass, bästa tid blev 1.39,80 och en högsta fart i slutet av långa rakan på 169,87 km/h. Hade man haft nått varv utan trafik hade det nog gått nån sekund snabbare. Skulle behöva lite mer pulver på långa rakan känns det som...... Intressant att se Raz mfl blixtra förbi på rakan, jisses vad det går.

    Filmade andra passet, skall försöka få ut det på youtube i veckan.

    Trevligt att träffa alla trevliga människor, tills nästa gång, ha det!

    /Johan
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  7. #87
    jooeell
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jocke.A Visa inlägg
    Jaha då var en annan också hemma.
    Tack alla för en lika trevlig BUGRUN som vanligt
    Riktigt roligt och mycket körning både på banan och i RS special, roligt också att man kunde ta snabbaste tid i år igen jämt som vanligt i toppen RS är riktigt roligt.
    det där hade vi nog blivit två om bilen min inte sagt upp sig =/ hehe...


    var söndagens bana längre eller knixigare eller var det bara för man innte fick lika många försök på sig som tiderna blev nästan en sekund slöare?

    Mvh joel

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Trisst att man inte var närvarande i år.

    Men det är dock 1 sak jag reagerar med FÖRVÅNING över & det är att det verkar har varit jäkla massa stölder & svineri på BG i år.
    Iaf om man läser tråden från inlägg 1.

    Jag har aldrig blivit av med något på bugrun , jag har aldrig stött på någon som svinat och beter sig illa mot andra (förutom idioterna som sprutade ner bilar med pulversläckare för 2 år sedan på partycampingen) , aldrig någon som kommit och stört när man gått och lagt sig i tältet.
    Alla har behandlat varandra med respekt och dom som velat festa sent har varit på partycampingen & dom som velat festa lagomt har varit på lugna....och man har definitift gett fan i andras bilar och saker.

    Har dessa gränser suddats ut i år......eller beror det på flytten av scenen och att den tagit mycket plats från party campingen eller är det något nytt sorts pack som hittat till BR & gjort det till sin fest??

    Bara en nyfiken reflektion eftersom jag inte känner igen stölder etc från BR & det känns inte som det stämmer överens med den bild jag byggt upp över BR med åren.
    Instämmer, har inte heller hört talas om stölder tidigare. Polarens elektriska kylbag försvann som sagt med hela innehållet, mina 8 kylklampar, de 4 sista ölen och en halv burk kycklingröra med bacon. Tråkigt att det skall vara så!
    Senast redigerad av Crille82 den 2009-06-08 klockan 23:49.

  9. #89
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Det är väl tom så att 90-talisterna har hittat till BR.

    Inte ngt ont med det men publiken föryngras ju för vart år som går...
    ... eller är det vi som blir äldre :-O
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  10. #90
    christian19
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Trisst att man inte var närvarande i år.

    Men det är dock 1 sak jag reagerar med FÖRVÅNING över & det är att det verkar har varit jäkla massa stölder & svineri på BG i år.
    Iaf om man läser tråden från inlägg 1.

    Jag har aldrig blivit av med något på bugrun , jag har aldrig stött på någon som svinat och beter sig illa mot andra (förutom idioterna som sprutade ner bilar med pulversläckare för 2 år sedan på partycampingen) , aldrig någon som kommit och stört när man gått och lagt sig i tältet.
    Alla har behandlat varandra med respekt och dom som velat festa sent har varit på partycampingen & dom som velat festa lagomt har varit på lugna....och man har definitift gett fan i andras bilar och saker.

    Har dessa gränser suddats ut i år......eller beror det på flytten av scenen och att den tagit mycket plats från party campingen eller är det något nytt sorts pack som hittat till BR & gjort det till sin fest??

    Bara en nyfiken reflektion eftersom jag inte känner igen stölder etc från BR & det känns inte som det stämmer överens med den bild jag byggt upp över BR med åren.

    Hmm intressant att du tar upp detta......den känslan jag fick var att folk tar med polare för att det är en bra fest för det är det ju..pratade med flera folk på lördags kvällen när jag var lite på örat och blev vid 2 tillfällen utskrattad för att jag körde golf och tdi då dessa "coola killar" körde bilar utav andra märken osv..Vad gör man på BR då?

    Självklart är det okej att ta med polare men då måste endå vw intresset vara där tycker jag!det är inte okej att luta sej/sitta på andras bilar vilket skedde vid flera tillfällen tyvärr...inte kul att komma hem från en träff med repor osv...

    Tråkigt med stölder osv på BR då det inte vart det tidigare.....Det tål att tänkas på hur man skall få bort detta....

    Annars var det ett kanon bugrun men vädret var inte det bästa hehe kallt som svinet hehe

    Mvh Christian

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Citat Ursprungligen postat av Zeeeta Visa inlägg
    Hehe var de du som skickade ut soppa genom avgaset! Låg bakom dig på banan en snabbis..
    Njae, jag var aldrig ute på banan med bilen....

  12. #92
    Kelso
    Gäst
    Jag testade att köra några varv på banan. Första gången för mig. SJUKT KUL! blir mer sådant i framtiden. Men körteknik och komponenter behöver förfinas =)

    annars ett kul Bugrun som vanligt. synd med vädret som alla säger. och extremt tråkigt med stölderna! trodde inte sånt hände på Bugrun!

  13. #93
    NeXeN
    Gäst
    Jag tycket det var en bra BugRun men vädret kunde vara bättre och mindre folk som bara var där för spritens skull. Typ div BMW ägare och sånt skit

    Vem var snubben som skrek : "Run forest, Run!" vid strippen?
    Jag garvade så jag nästan tappade andan, det var så klockrent sagt när dom där gubbarna sprang ut för att kolla banan

  14. #94
    krukan
    Gäst
    det var ju första året för mig som sagt jag trodde inte det var så där mycket fylla där faktiskt som det var..jag tycker att om man ska fara dit så far man ju dit för bilarnas skull och inte spritens...visst man kan dricka på kvällen men inte svina... jag tycker ialf att det var jäkligt roligt där nere det var ju bara resan som var värst dit tycker jag

  15. #95
    H a
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zeeeta Visa inlägg
    Hehe var de du som skickade ut soppa genom avgaset! Låg bakom dig på banan en snabbis..

    Kör du en vit golf femma med svart front? Kan ha varit jag som smög förbi om det va en röd rocca? Kom det mycket bensin?

  16. #96
    Zeeeta
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Njae, jag var aldrig ute på banan med bilen....
    jasså, var dock lite osäker på om det var på banan eller utanför.. men jag kommer ihåg att det rann på bra ur avgasen från en röd scirocco! fast det kanske är standard?

  17. #97
    H a
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    ok, men det konstiga med min effekt är att jag har 125hk original o bilen är helt otrimmad.....

    Den går ju som det vore 140 iaf

  18. #98
    Zeeeta
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av H a Visa inlägg
    Kör du en vit golf femma med svart front? Kan ha varit jag som smög förbi om det va en röd rocca? Kom det mycket bensin?
    Yes de var jag! Jo de kom endel soppa när du stod på, hehe! Tillräckligt för att du skulle kunna sänka din förbrukning med nån dl milen om du ordnade de!

  19. #99

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Citat Ursprungligen postat av Zeeeta Visa inlägg
    Yes de var jag! Jo de kom endel soppa när du stod på, hehe! Tillräckligt för att du skulle kunna sänka din förbrukning med nån dl milen om du ordnade de!
    Får montera efterbrännare.. =P " Batmobil.. "

  20. #100

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin