Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 102
  1. #61
    krukan
    Gäst
    vi från vännäs kom hem halv 3 inatt hyffsat möra men det var sjukt kul tycker då jag

  2. #62
    tjipp
    Gäst
    ja hemma är man ju igen... äntligen utvilad.
    (gick nyss upp)
    Trevlig helg förutom kylan och min förbannade näsa..
    Gick åt ett par toarullar till den under helgen.
    Och natt frosten gjorde ju inte förkylningen bättre direkt heller.
    Då man inte ens hade en ordentlig sovsäck utan nån "sommarvariant" på sovtäcke..

    Blev som vanligt varken rs eller banåka för min del heller, i år kunde jag ifs inte skylla på att man åkte cabb, men årets stackars manhattan fick vila sig hela helgen.

    Men fick i allfall hjälpt till i sekitariatet/klubbshoppen i några timmar på lördagen, fick krängt både tröjor, dekaler, skylthållare och ett gäng medlemsskap vilket är mycket trevligt.

    Sen som sagt, borde det bli mer fokus på att det är vwbilar som släpps in.
    I år fanns ju typ alla bilfabrikat representerade tyvärr..

    Men överlag en trevlig helg, ses nästa år igen!

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    En liten summering av min Bugrun helg.

    När vi väl kommer in så skyndar vi till lugna campingen men möts av spärrband överrallt för att folk hade "paxat" platser till sina polare som stod i kön utanför. Halva kullen vid ingången till pariserkurvan var avspärrad!
    Jag tycker det är först till kvarn som gäller och inga spärrband ska vara tillåtna. Jag kanske börjar bli gammal eller nåt!? =)
    Precis så jag menade, många som spärrade av flera meter med band och skit för hela gänget skulle få plats, inte så kul för dom som kommer sent, och oplanerat uppsatt, vi lyckades trycka in oss jämte ett par polare efter dom flyttat runt och vi tryckte verkligen ihop allting, tråkigt störa dom på lugna när det finns en avsedd "party" camping

  4. #64

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Anders Delstam
    Medlemsnr
    4727
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    263
    Jag undrar lite vad det kan bero på att vid besiktningen av min bil så lyste bromsvätsketestaren gul lampa. Jag hade helgen innan BR bytt till alldeles färsk o fin RBF600 och bromsarna var helt fenomenala på hemmaplan. Men som sagt vid besiktning så... gul lampa. Jag fick köra såklart, så det var jättekul, men man undrar lite ändå.
    Jag hade visserligen inte diskat bromsvätskebehållaren när jag bytte, men det gjorde jag för att jag bedömde att den var så pass fin invändigt att det inte behövdes.

    Men som sagt, jag tömte systemet fullständigt, och ersatte med helt färsk vätska.

    /Anders

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Citat Ursprungligen postat av P.Hagel Visa inlägg
    Ja .....mannys "audi" som inte kunde växla.
    Lät det från läktaren.

    Tobbes Gula MK1:a gick bra , trots svinit motstånd från en svart Twinturbi VR6:a.

    Vädret varierade.
    Men Lillgrabben var nöjd.

    OCH nej jag åkte inte Golf i år heller.
    Däremot så träffade man på flera kända ansikten från min storhets tid på det tidiga 90-talet.

    Kul.

    många fina MK1r.

    Holmgrens bil var/är superfräsch.
    Vissa finska, norska , danska Golf 1r höll god klass.

    Men förlåt, alla dessa tyskstuksbreddadeplåtfälgsrostadefulllastade MK1r och 2r.

    Det börjar bli tjötigt tycker JAG.

    Undrar vad nästa trend bli ??

    Beige bilar, med orginalhjul och INTE sänkt hörde jag av vissa.
    Gubbvarning hehehehe........
    Ja vi får ju hoppas att Org och Race blir poppis igen... sådana bilar som tål att köras med....
    Eller "äkta" rostiga och fula Mk2r, då kanske t.o.m jag åka upp något år

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marty Cronvall
    Ort
    Malmö/Bjärred/lund
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    Ja vi får ju hoppas att Org och Race blir poppis igen... sådana bilar som tål att köras med....
    Eller "äkta" rostiga och fula Mk2r, då kanske t.o.m jag åka upp något år
    det blir nog bussar som blir nästa års fluga =)

  7. #67
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av S6Plus Visa inlägg
    Jag undrar lite vad det kan bero på att vid besiktningen av min bil så lyste bromsvätsketestaren gul lampa. Jag hade helgen innan BR bytt till alldeles färsk o fin RBF600 och bromsarna var helt fenomenala på hemmaplan. Men som sagt vid besiktning så... gul lampa. Jag fick köra såklart, så det var jättekul, men man undrar lite ändå.
    Jag hade visserligen inte diskat bromsvätskebehållaren när jag bytte, men det gjorde jag för att jag bedömde att den var så pass fin invändigt att det inte behövdes.

    Men som sagt, jag tömte systemet fullständigt, och ersatte med helt färsk vätska.

    /Anders
    Som en av dom som besiktigade och som så har gjort i 5-6 år på våra banträffar så är det nog så att enda anledningen till att det blev gult är just att behållaren inte blev just "diskad". Vatten bind i smuts och lägger sig i hörnen och vrår i behållaren och bromsok mm mm och behöver bli borttorkad för att försvinna helt annars får man offra många liter bromsvätska för att få bort allt vatten.

    Tömmer du igen och gör rent behållare osv och på med nytt så ska du se att det kommer funka bättre och du slipper byta så ofta om du lyckats få ur allt vatten från tidigare år.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #68
    BALAN
    Gäst
    Tack för en trevlig helg. Var det bara jag som kände mig stressad med att hinna med allting? Kändes inte som jag hann se och göra allt jag ville.

    Var inte det bästa Bugrun jag har varit på men det var endå skitkul. Ses nästa år

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Äntligen hemma! Vi från Östersund kom hem prick 3 inatt lagomt möra.
    Helgen har vart underbar som vanligt trots det bitska vädret. Detta var första året jag körde egen bil ner men dock fel bil! riktiga golfen var inte klar så vinterbilen fick ställa upp och åka ner istället. Helgen har som sagt vart helt kalas men trist att vissa inte verkar höra hemma där. Var folk som sköt rakter på campingen och en hamnade under en polares Corrado, han blev inte så nöjd.
    Sen blev vi av med en kylbag och en låda cider natten mot söndag.

    5:e året på bugrun avklarat och tack alla för ännu en kanonhelg!

  10. #70
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av BALAN Visa inlägg
    Tack för en trevlig helg. Var det bara jag som kände mig stressad med att hinna med allting? Kändes inte som jag hann se och göra allt jag ville.

    Var inte det bästa Bugrun jag har varit på men det var endå skitkul. Ses nästa år
    Jag håller med dig om detta, man hinner varken göra allt man vill eller tjôta med alla man vill.
    Tro en vecka skulle göra susen för detta...

    Va det gäller om det var bra eller dåligt så håller jag även med dig där MEN vi lyckades få till det uppe på kullen bra i alla fall! ;-D
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  11. #71

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Anders Delstam
    Medlemsnr
    4727
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    263
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Som en av dom som besiktigade och som så har gjort i 5-6 år på våra banträffar så är det nog så att enda anledningen till att det blev gult är just att behållaren inte blev just "diskad". Vatten bind i smuts och lägger sig i hörnen och vrår i behållaren och bromsok mm mm och behöver bli borttorkad för att försvinna helt annars får man offra många liter bromsvätska för att få bort allt vatten.

    Tömmer du igen och gör rent behållare osv och på med nytt så ska du se att det kommer funka bättre och du slipper byta så ofta om du lyckats få ur allt vatten från tidigare år.
    Tack för bra svar Per. Jag ska ge den (behållaren) en rejäl genomkörare inför nästa omgång. :-)
    Det var som vanligt otroligt kul med bankörningen i alla fall. Har kört tidigare också, men just min nuvarande Goffe har jag inte tidigare testat på bana så det var kul att se vad den gick för. (över förväntan)

    /Anders

  12. #72
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av S6Plus Visa inlägg
    Tack för bra svar Per. Jag ska ge den (behållaren) en rejäl genomkörare inför nästa omgång. :-)
    Det var som vanligt otroligt kul med bankörningen i alla fall. Har kört tidigare också, men just min nuvarande Goffe har jag inte tidigare testat på bana så det var kul att se vad den gick för. (över förväntan)

    /Anders
    Då kan jag rekommendera vår träff i oktober på Gelleråsen, där blir det ofantligt mycket mer bantid på en dag, kan ju bara bli ännu roligare.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Birgerson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    17
    Kul att köra på Manorp igen. Trots lite bantid på papperet blev det ca 19 mil på banan. Trevligt att träffa folk och höra vad som hänt sedan sist. Ser fram emot nästa BugRun då Mantorp är riktigt kul att köra på.

    //Erik

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Tobbe körde i bägge banorna med samma resultat så fel på tidtagningen var det inte.
    Han körde mellan 192-198kmh med 60fot som bäst 1,68s med slicks såklart.
    Och dom klistrade friskt på söndag EM., fantasktiskt!!

    Tobbes starter så skitbra ut och bilen gick som en fullträff så det är riktigt kul
    för honom, Grattis Tobbe.
    Foffa, här är en länk till de tidkortet som blev bäst.
    Körde som norpan här ovan skrev både i vänstra och i högra körfältet!

    http://www.garaget.org/?car=16022&image=1439439]

    Kan bara passa på att tacka alla för en kanon helg!!
    Trots vädret... var bra kallt natten till lördagen, tjejen vaknade av att jag låg och skakade som ett asplöv. Det var RIKTIGT kallt!! Men ja överlevde
    Lördag-söndag blev de o slagga i bilen istället. Inte alltför bekvämt men varmare!!

    Regnet höll sig juh på avstånd, lördag söndag och de var skönt!
    Lite sol glimtar titt som tätt och söndagen blev riktigt skön..

    Tack alla för en kanon helg:

    "Lilla Vargen" som ställde upp med hjulbultar, modell längre!! UNDERBART!
    "SixPS" som lånade ut gängtapp..
    "Raz" för hjälp att leta hjulbultar o gängtapp!
    "Fredriksson" för all skruv hjälp!
    Och självklart min kära sambo som hejjade på som aldrig förr!
    Samt alla andra falu bor för påhejjning... TACK TACK!!

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Dags att du uppdaterar din signatur Tobbe? ;-)

  16. #76
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    problemet ligger inte bara i skitbänken.

    Galningarna lägger på 20-25% förlust.
    Det är ju 8-12% MAX i 02A,02J,02M mfl )

    kolla vad ni har för WHP lägg sedan på 10% och vips så är alla orginalpållar på plats och dalahästarna är bortblåsta
    ~15% lade de till på min. Antar att det gällde alla?

    Hur lätt är det för dem egentligen då? 15% är ju inte orimligt i alla fall. Har man tunga fälgar på så lär det göra endel också. Då kanske man är uppe i 15% Spekulationerna kan gå hur långt som helst...

    Förresten så är det väl inte ovanligt att originalmotorer avviker relativt mycket ifrån originaleffekten? Så har det ju alltid varit.

    /Johan

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av Plura Visa inlägg
    Äntligen hemma! Vi från Östersund kom hem prick 3 inatt lagomt möra.
    Helgen har vart underbar som vanligt trots det bitska vädret. Detta var första året jag körde egen bil ner men dock fel bil! riktiga golfen var inte klar så vinterbilen fick ställa upp och åka ner istället. Helgen har som sagt vart helt kalas men trist att vissa inte verkar höra hemma där. Var folk som sköt rakter på campingen och en hamnade under en polares Corrado, han blev inte så nöjd.
    Sen blev vi av med en kylbag och en låda cider natten mot söndag.

    5:e året på bugrun avklarat och tack alla för ännu en kanonhelg!
    Jo trist att bli av med saker, vi var ett gäng som blev av med en del också..
    Ja saknas br som fan !
    Senast redigerad av D_Stenlund den 2009-06-08 klockan 18:09.

  18. #78
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Foffa, här är en länk till de tidkortet som blev bäst.
    Körde som norpan här ovan skrev både i vänstra och i högra körfältet!

    http://www.garaget.org/?car=16022&image=1439439]

    Kan bara passa på att tacka alla för en kanon helg!!
    Trots vädret... var bra kallt natten till lördagen, tjejen vaknade av att jag låg och skakade som ett asplöv. Det var RIKTIGT kallt!! Men ja överlevde
    Lördag-söndag blev de o slagga i bilen istället. Inte alltför bekvämt men varmare!!

    Regnet höll sig juh på avstånd, lördag söndag och de var skönt!
    Lite sol glimtar titt som tätt och söndagen blev riktigt skön..

    Tack alla för en kanon helg:

    "Lilla Vargen" som ställde upp med hjulbultar, modell längre!! UNDERBART!
    "SixPS" som lånade ut gängtapp..
    "Raz" för hjälp att leta hjulbultar o gängtapp!
    "Fredriksson" för all skruv hjälp!
    Och självklart min kära sambo som hejjade på som aldrig förr!
    Samt alla andra falu bor för påhejjning... TACK TACK!!

    Praktisk taget nästan omöjligt att ha så låg slutfart som du har kombinerat med sveriges bästa 60ft någonsin i FWD
    Samma som den urballade 1.7x som den visade på flera tillfällen när vi körde förra året.

    Du har troligtvis världens lägsta 60ft med gatbil.
    Bästa 60ft med reggad bil på denna sida på FULLPREPP är detta.(se tidkort nedan)
    Kombinerat med en slutfart som är för ca 12.0 sekunder+

    Annars är det bara att säga grattis.
    Backa upp på kjula den 14e så står jag för fika,pizza mm!

    Såhär ser 99.9% av alla 11.1-11.2 tidkort ut.
    Detta avviker inte en mm




    Inget snack att den går 11or med den 60ft.
    Men efter både eriks och mina urballade tidkort som folk jublade över och trodde var våre verkliga tider var ju lite trist och fick en att tappa smaken för mantorp

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joel Uhlin
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    64
    Hej ja!

    Vill tacka alla iår igen för en trevlig helg!
    lite kallt var det, men jag fick ju rumskamrat så det värmde

    får vara lite mer förberedd nästa år så kanske det blir bana oxå, med nån bil!

    hade gott

  20. #80

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Trisst att man inte var närvarande i år.

    Men det är dock 1 sak jag reagerar med FÖRVÅNING över & det är att det verkar har varit jäkla massa stölder & svineri på BG i år.
    Iaf om man läser tråden från inlägg 1.

    Jag har aldrig blivit av med något på bugrun , jag har aldrig stött på någon som svinat och beter sig illa mot andra (förutom idioterna som sprutade ner bilar med pulversläckare för 2 år sedan på partycampingen) , aldrig någon som kommit och stört när man gått och lagt sig i tältet.
    Alla har behandlat varandra med respekt och dom som velat festa sent har varit på partycampingen & dom som velat festa lagomt har varit på lugna....och man har definitift gett fan i andras bilar och saker.

    Har dessa gränser suddats ut i år......eller beror det på flytten av scenen och att den tagit mycket plats från party campingen eller är det något nytt sorts pack som hittat till BR & gjort det till sin fest??

    Bara en nyfiken reflektion eftersom jag inte känner igen stölder etc från BR & det känns inte som det stämmer överens med den bild jag byggt upp över BR med åren.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin