Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 102
  1. #41
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    F-n att jag missade bänka min då....

    Hade kanske tom fått mina 90 som jag vill ha ;-)
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av H a Visa inlägg
    Tack för ytterligare ett roligt Bug Run, det tolfte för min del. Kul att min bil (röd scirocco 2) äntligen gick bra. Dock finns det mycket att förbättra.

    Mvh
    ja du körde om mig rätt rejält på rakan vid depån och drog fan på fullt i paris kurvan, snackade precis om din bil med polare såg ut att gå riktigt bra.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jag körde bilen i bromsbänken med. 140Hk vid 6500 rpm... konstigt... verkligen konstigt...!
    Citat Ursprungligen postat av jooeell Visa inlägg
    det lät ju inte så roligt...

    även jag fick riktigt risiga siffror 164hk vilket jag inte alls är nöjd med... men det är ju bara en piss sak i jämförelse med hur dant motorn lät efter morgonturen på banan....
    Haha.
    Jag tror Manny menade att han nog är rätt nöjd med sina 140hk.
    Det är ju 125hk orginal i hans puffra =)

  4. #44
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Mycket riktigt =), jag kan icke fatta var dom pållarna har gömt sig...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Men e det inte den bänken dom brukar säga att den inte stämmer helt hundra???

  6. #46
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Tidtagningen skulle fungera nu, vet det från säker källa. Det som inte fungerade var tavlorna längst bort. (några segment av siffrorna funkade inte)
    Man får ju hoppas det.

    Förre året visade den vänstra 1.7 i 60ft dvs helt omöjligt med fwd oprepp o gatdäck.
    Så jag dängde 11sek repor i den filen med lågt ladd )



    det man kan se är om man kör under 11.5sek utan att ha 200kmh+ så är den timeslip tyvärr bara att slänga i bingen

  7. #47
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Jocke.As avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke Assarsson
    Medlemsnr
    446
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    274
    Jaha då var en annan också hemma.
    Tack alla för en lika trevlig BUGRUN som vanligt
    Riktigt roligt och mycket körning både på banan och i RS special, roligt också att man kunde ta snabbaste tid i år igen jämt som vanligt i toppen RS är riktigt roligt.
    ASSARSSON
    9,66 på 201m och 1,29,32 i Superstage.

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Lite folk säger ni? tyckte det var mkt mer än förra, partycampingen var ju helt knökad!

    Tycker det borde bli lite krav på man måste åka vw för att komma in, så hade man sluppit allting som man inet vill se där inne.

    Även det där med planering, vi kom en halvtimme efter dom börjat släppa in och hittade knappt plats, för alla som håller platser åt sina vänner mm och binder upp band och grejer på 20-30 m.
    Lite tråkigt
    Men riktigt trevligt med bug run, bara att se framemot nästa och hoppas på bättre väder!

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183
    Citat Ursprungligen postat av ovredsson84 Visa inlägg
    Men e det inte den bänken dom brukar säga att den inte stämmer helt hundra???
    De va ju ny bänk för i år. Men den tidigare tror jag rundade av "lite" uppåt .

    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Tycker det borde bli lite krav på man måste åka vw för att komma in, så hade man sluppit allting som man inet vill se där inne.
    Håller verkligen med. Sura volvosar å japps hör INTE hemma på BR!

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Tobbe körde i bägge banorna med samma resultat så fel på tidtagningen var det inte.
    Han körde mellan 192-198kmh med 60fot som bäst 1,68s med slicks såklart.
    Och dom klistrade friskt på söndag EM., fantasktiskt!!

    Tobbes starter så skitbra ut och bilen gick som en fullträff så det är riktigt kul
    för honom, Grattis Tobbe.

    Milberg gick det sämre för... för mycket effekt och troligen fel däck.
    Men vi får se när han kommer till en annan bana med slicksen på, då j**lar : )
    Nu spinner det hejdlöst oavsett växel och hastighet

  11. #51
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mattiask Visa inlägg
    De va ju ny bänk för i år. Men den tidigare tror jag rundade av "lite" uppåt .



    Håller verkligen med. Sura volvosar å japps hör INTE hemma på BR!
    problemet ligger inte bara i skitbänken.

    Galningarna lägger på 20-25% förlust.
    Det är ju 8-12% MAX i 02A,02J,02M mfl )

    kolla vad ni har för WHP lägg sedan på 10% och vips så är alla orginalpållar på plats och dalahästarna är bortblåsta

  12. #52
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Tobbe körde i bägge banorna med samma resultat så fel på tidtagningen var det inte.
    Han körde mellan 192-198kmh med 60fot som bäst 1,68s med slicks såklart.
    Och dom klistrade friskt på söndag EM., fantasktiskt!!

    Tobbes starter så skitbra ut och bilen gick som en fullträff så det är riktigt kul
    för honom, Grattis Tobbe.

    Milberg gick det sämre för... för mycket effekt och troligen fel däck.
    Men vi får se när han kommer till en annan bana med slicksen på, då j**lar : )
    Nu spinner det hejdlöst oavsett växel och hastighet

    jo dom hävdade ju att tidtagningen fungerade både på Bugrun och på action meet.

    lämnade dessa fina tidkort.
    Ni får ju gärna klura ut felet

    tog en stund att se vad som är fel.


  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    MMm Japanska fiske båtar skall inte var tillåtna, ganska störigt att en ful impreza får ligga och glida där efter åtta.. "när det e bil förbjud"

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Så var det avklarat igen ja...

    Ingen som "råkade" få med sig en ljusblå elektrisk kylbag från infarten mitt i kurvan? Polarens försvann med hela innehållet på lördag kväll när vi var i tältet och kollade på bandet. Vi brukar att prata på att det är roligt att grejerna får vara ifred på Bug Run, så var det med det....

  15. #55
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Citat Ursprungligen postat av Jocke.A Visa inlägg
    Jaha då var en annan också hemma.
    Tack alla för en lika trevlig BUGRUN som vanligt
    Riktigt roligt och mycket körning både på banan och i RS special, roligt också att man kunde ta snabbaste tid i år igen jämt som vanligt i toppen RS är riktigt roligt.
    Å f-n, är man förvånad ;-)

    Grattis då, men vad blev tiden ??? Hade man haft ngn chans med 3 decimeter tidigare inbromsning...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  16. #56

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av Lilla_Vargen Visa inlägg
    Å f-n, är man förvånad ;-)

    Grattis då, men vad blev tiden ??? Hade man haft ngn chans med 3 decimeter tidigare inbromsning...
    Tyvärr så är Assarsson väääldigt snabb, han fick 22:22 i konbanan.

    Vad fick du för tid Lilla_vargen?

  17. #57
    D.E
    Gäst
    Jag hade delar med mig till Pekka samt P Hagel men hittade inte någon av dem...

  18. #58

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    En liten summering av min Bugrun helg.

    Vi åkte ner till Bugrun tidigt i fredags för att få en bra plats på lugna campingen (trodde jag...)

    När vi kommer ner till Mantorp vid 13-tiden så är det 9-10 led av bilar som står i kö utanför, fick stå i kö i två(!) timmar.
    Varför släppte dom inte in alla bilar tidigare som dom brukar göra?

    När vi väl kommer in så skyndar vi till lugna campingen men möts av spärrband överrallt för att folk hade "paxat" platser till sina polare som stod i kön utanför. Halva kullen vid ingången till pariserkurvan var avspärrad!
    Jag tycker det är först till kvarn som gäller och inga spärrband ska vara tillåtna. Jag kanske börjar bli gammal eller nåt!? =)

    Vi hittade en tältplats till slut och grillade lite mat och sänkte några öl innan man tog ett varv på partycampingen och hittade några ansikten man kände igen.
    Sen var det dags att gå och lägga sig, det blev en KALL natt. Jag har nog aldrig frusit så mycket i ett tält =)
    Hörde nåt om 1,5 grader i luften...

    På lördagen var det mycket bankörning för min del, bilen (mk1an) går riktigt bra nu och jag har ingenting att klaga på förutom att ett hjullager gick åt =)
    Om det är någon som har bilder på min gråa mk1a så får ni gärna PMa mig!
    Jag hann även med att jobba lite i klubbtältet och raggade tre nya medlemmar till klubben.
    Tjejen tog några varv på banan med ABTn och hon varvade ur den rätt ordentligt =)

    Lördagskvällen spenderades i gott sällskap och det blev ganska sent..

    På söndagmorgon så skulle jag jobba på besiktningen klockan 08:00, usch!
    Ställde klockan på 07:00 och lyckades ta mig upp i hyfsad god tid till arbetspasset.
    Det var inte så många som ville besikta bilen på söndagen, tror vi hade 10 bilar, jämfört med lördagen då det besiktades 84(!) bilar. Är det nytt rekord? Intresset för bankörningen verkar ha ökat, kanske är dags för Bugrun att utöka tiden för "prova-på" bankörningen?

    Men det är skrämmande hur många som inte har koll på sina egna bilar innan dom åker till ban-besiktningen. Av 10 bilar så tror jag vi nekade 4st av olika anledningar, läckade bromsledningar, läckade/trasiga stötdämpare, två bilar hade STORA glapp på höger bakhjul mm.
    Mitt tips är att kolla igenom bilen ordentligt själv innan man åker hemifrån. Det kanske har varit för mycket fokusering på bra bromsvätska så många har glömt bort resten av bilen?
    Kolla igenom bilen hemma så minskar ni riskerna att bli nekade att åka!

    Lite allmänt:
    Väldigt mycket stök, mer än vanligt.
    Det känns som att många tar med sig alla polare och åker ner och festar loss och att själva VW intresset inte är det viktigaste utan man är där för att supa och festa.
    Även på lugna campingen svinades det mycket tycker jag, det kändes som att många låg på lugna för att dom inte fick plats på partycampingen. "Nya scenen" med tillhörande tält + öltält tog ju upp en jäkla massa tältplatser.

    ...Assarsson övertalade mig att köra RS banan på söndagen trots att mitt hjullager hade sagt upp sig, det resulterade i en 3:e plats. Tack för det Assarsson! =)

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marty Cronvall
    Ort
    Malmö/Bjärred/lund
    Inlägg
    455
    ja nu är man hemma i soffan igen.

    Tackar alla vw frik för en trevlig helg, bara ett stort fel på helgen , den går så jävla snabbt.. O jag fick inte kört bana , bussen hade nog varit för slö
    på rakan.


    men tack alla för en trevlig helg

  20. #60
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Tyvärr så är Assarsson väääldigt snabb, han fick 22:22 i konbanan.

    Vad fick du för tid Lilla_vargen?
    GRATTIS till 3:E tiden !!!

    Tror det var runt 23:10 någonstans men UTAN 5 sekunderna för stoppkonen.... DVS offentligt 28:10 den repan och var det nu 25: ngt med två sekunders tillägg andra repan.

    Dock om man nu ska då hitta på bra bortförklaringr så var inte min hjulinställning bra för konbanekörning, för mycke camber. Men det skall fixas till nästa år ;-)

    Utan de tre missarna hade man kanske plockat ngn plats....
    Men, men, med tanke på att det var första gången jag körde bilen på 2 år så kanske man ska se det som ett misslyckande..
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin