Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: DSG problem

  1. #1
    bananamicke
    Gäst

    DSG problem

    Jaaaaaa
    Senast redigerad av bananamicke den 2012-04-16 klockan 18:07.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Verkar vara ett känt problem hos VAG.

    http://dl.getdropbox.com/u/84043/For...termittent.pdf


    Därför kan man ju tycka att de borde fixa det, garanti eller ej.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Skriv ut sidan och ta med men släng inte fram den det första du gör utan ha den som reserv om det blir diskussion.

  4. #4
    bananamicke
    Gäst
    Detta var helt otroligt underbart! exakt det problemet jag har. Jag är evigt tacksam. Nu har jag iaf oddsen på min sida

    tackar än en gång

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Så i princip så är det bara en kontakt som har lossnat? Upp på lyft o tröck dit?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  6. #6
    bananamicke
    Gäst
    Känns som att detta ska ändå VW fixa på garanti även om den gick ut för två månader sen. Tragiskt annars. Lär inte ge mig lätt på den punkten.

    Så jag vill inte pilla runt själv för då kan de komma att gnälla på det.
    En GTI som rullat 3000 mil ska inte ha problem med växellådan om det inte är ett fabriksfel. PUNKT!

  7. #7
    bananamicke
    Gäst
    Ja fick då svar från felsökningen idag. De hittade inget fel. Blev direkt sur och sa att där är självklart ett fel, lämnar inte in en bil som är hel.

    Så ska dit imorgon och testa den och visa dom att dom är totalt ute och cyklar. Blir duktigt irriterad. Hörde hur dom snackade i bakgrunden "om att jag nu är så säker kan dom byta växellådan och så kan jag betala 40lax"

    En dsg låda ska inte hoppa fram när du försöker smyga fram.
    Gillas inte!

  8. #8
    PoloGTI
    Gäst
    Var du hos "Din Bil" Malmö? Lämnade in men förra bil för "felsökning" och som du skrev hittade d inget. I Tomelilla bytade det diverse och allt var frid och fröjd. Detta var dock inom garantiram. Prova tid hos Motorcenter i Skurup alt. Michelsens i Tomelilla/Ystad! Klart bättre service! Är en bit å köra men det är det värt! Brukar få lånebil hos Michelsens i Tomelilla.

  9. #9
    bananamicke
    Gäst
    Var på "Din bil" i malmö ja. Det du talar om är aktoriserade (stavning?) eller? Så du rekommenderar Michelsen?

    Tack

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Nilsson
    Medlemsnr
    910
    Ort
    Hurva-Eslöv
    Inlägg
    94
    Din Bil Malmö......e man förvånad.

  11. #11
    PoloGTI
    Gäst
    Ja de är auktoriserade. Rekommenderar dem varmt! Helt annan mentalitet än "storstan". Kör du dit (Tomelilla) så kolla in den gröna Sciroccon! Grym färg! Har även den "nya" Golf GTI:n, röd.

  12. #12
    bananamicke
    Gäst
    Dåliga? alltså gärna info här! ska jag ta den till "Din Bil" i lund eller ska jag bara ta den till någon helt annan?:P Jag är iaf grymt besviken just nu. Ska jag verkligen betala för felsökningen. Han jag frågade för en vecka sen sa "ja där är något fel på bilen" så bokade vi felsökning. Han som kolla bilen sa "Nej där e absolut inget fel.

    Nej usch nu, detta börjar bli dåligt.

  13. #13
    johan777
    Gäst
    Vad hände med ditt problem har ungefär samma på min.
    Den slår också välldigt hårt när man lägger i driven. Hela motorn slårtill och vrider sig bakåt.

  14. #14
    bananamicke
    Gäst
    Har haft den inne en gång för att kolla det, dom hittade inget. Sen var den inne på Service och dom testade med, dom hittade heller inget fel. Men ja, har märkt att den ligger i 2:a växeln när man ligger i en hastighet på 5-10 km/h, så när man ska gasa så blir det segdrag, växlar även hårt ner när du kör snabbt och behöver bromsa in inför till.ex en rondell.

    Så nej har inte fått fixat nåt. Ska boka tid med en mekaniker så dom får åka med för dom verkar ju inte hitta nåt fel alls.

  15. #15
    NXe
    Gäst
    Lyfter en gammal tråd, men har samma problem med min passat, och försökte komma in i det dokumentet som någon tipsade om längre upp men det fanns inte kvar, någon som har det som kan dela med sig ?

    Hälsningar
    Alexander !

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Lämna in bilen och be dom skicka en fråga till VW support i Sverige med dom mätvärdena som dom vill ha så borde ni ha ett svar snarast vad som är fel.

    Finns MASSA DSG bilar som det inte nåt fel på så att säga att det är ett vanligt problem är att överdriva...jag ser endast trasiga bilar så för mig kan jag välja att se VW som ett dåligt märke men så är inte fallet.
    Som vanligt så hörs bara dom som har ett klagomål och aldrig dom kört 170000mil utan problem (Så ska de vara men man kan vissa glädje och att man är nöjd ändå).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin