Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 140
  1. #101

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Brukar vara tillåtet eftersom det är tävlingsförsäkrat.
    Har tidigare år körts med slicks iaf.

  2. #102

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Brukar vara tillåtet eftersom det är tävlingsförsäkrat.
    Har tidigare år körts med slicks iaf.
    Okej, annars får man väl slita på det fina med.. Sägs att det ska vara trevligt och köra, så i år lär jag inte missa det. :P

  3. #103

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vet iaf ett tillfälle när jag på banan slet som ett djur för att hänga på en likadan bil i annan färg som åkte fort. Kunde fasen inte ta mig om före jag blev omsläppt då föraren körde så jäkla bra.

    I efterhand fick jag se att han åkte på slicks.
    VA FAAAN , jag åkte ju på R-däck.

    Kul episod!
    Senast redigerad av Lillen den 2013-05-30 klockan 19:29.

  4. #104
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Däck gör mkt skillnad på väghållingen

  5. #105

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sant.
    Men jag åkte ju Kumho V70.
    Hade faktiskt ganska bra grepp.

  6. #106
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Har faktiskt aldrig kört mer R-däck, ska bli kul o se skillnaden när man väl skaffat det. Har vanliga Kumho Ecsta SPT och tycker de greppar rätt så bra på gatan

  7. #107
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Rakt av tre-fem sekunder på varvet mellan gat o r-däck.
    Nästan samma mellan r-däck o slicks.

    Man ska inte ta steget till slicks från gatdäck då vill man aldrig köra annat

    Via kranaprataren på mobilen...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  8. #108
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Hahaha, kan tänka mig. Sen beror det också på vilket väder det är, regn vill man nog helst inte ha

  9. #109

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Får nog fjäska lite med farsan o se om han inte kan trolla fram några gamla stcc-slicks till mig. Synd om man blir bortskämd och inte vill köra gatdäck bara. :-/

  10. #110

    Reg.datum
    jun 2013
    Namn
    Michaela Lundgren
    Ort
    Stockholm, Nynäshamn
    Inlägg
    6
    Jaha, då var man hemkommen från mitt första Bugrun.
    Jag är både glad och lite ledsen. Ledsen av att jag inte kunde köra mer bana än vad jag lyckades göra.

    Innan jag åkte till Bugrun & Mantorp så hade jag inte kört bana tidigare. Och med den prestationsångest jag har, så var det väldigt nära att jag inte åkte ut och körde heller. Är glad att jag blev övertalad!

    Efter första vändan i Fredags så var jag inte jätte imponerad. Men när vi började klocka varandra och fick något att "köra för", vilken skillnad det blev då. I fredags satte jag bästa tid på 1:52,9 och sedan lite bättre med 1:52,1. Släppte ut bilen med en kompis, som då fick bogseras in pga oljetryckslampa som spöka.

    Igår, lördag, blev bästa tiden 1:53,? på bara 3 varv. Hann knappt värma upp. Sen började oljetryckslampan blinka igen. Kasta oss iväg till Mekonomen i Mjölby och handlade olja + filter som vi senare bytte på kvällen.

    Idag tog jag ett varmkörningsvarv innan jag började gasa lite mer. På 2 klockade varv av 3, så blev tiden 1:50,6 & 1:50,3 och sen dök min vän oljetryckslampan upp.. Slängde då in handduken. Men har en tid att slå nästa gång jag får tillfälle att köra på Mantorp igen

    Bilen gick utan problem att köra hem, och att pressa på vägen hem. Så nu blir det till att felsöka..

    Ett smakprov ur tjejkompisens kamera
    Namn:  995258_10151639321417025_22339599_n.jpg
Visningar: 395
Storlek:  57.3 KB

  11. #111
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av Michis Visa inlägg
    Innan jag åkte till Bugrun & Mantorp så hade jag inte kört bana tidigare. Och med den prestationsångest jag har, så var det väldigt nära att jag inte åkte ut och körde heller. Är glad att jag blev övertalad!
    Låg efter dig några gånger i helgen, reflekterade bla att du hade bra fart och spårval genom startkurvan och in i Parisarn. Fick idag reda på att det var första gången du körde bana (när jag pratade med din polare som bytte olja och filter), verkligen snyggt kört för att vara första gången på bana.

    Härligt att du vågade dig ut och köra, vi behöver fler i klubben som vågar och vill testa köra på bana. Vågar man bara prova en gång, så brukar det bli fler gånger sen.

    Välkommen ner i banåkar träsket.....

    /Mvh Johan, i en ålänsk reggad Golf mk II.
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  12. #112

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Första gången jag kört bana med min egen bil och första gången på Mantorp och Bugrun dessutom. Många oskulder tagna där... haha...

    Så jävla kul det var och grym eloge till alla som körde på banan för fin disciplin.

    Film från ett av mina varv ligger under bilder och filmer.

    Körde som bäst 1:40 men fegade en hel del vid inbromsningarna så det finns nog en hel del till att kunna göra på den tiden.

  13. #113
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av SixPs Visa inlägg
    /Mvh Johan, i en ålänsk reggad Golf mk II.
    Gick bra den här gången

    För min del så blev det 2a gången jag körde bana, slog min oljetemp rekord denna gången, 130 grader! Var inte lika nervös som första gången och alla på banan betedde sig bra tyckte jag, bättre än förra gången faktiskt var kul o jaga lite golf R i kurvorna (hade ingen chans på raksträckan ändå). Skulle vilja kört mer men var osäker om lådan mådde så bra, hade redan problem på väg till BR att 5an hoppade ur efter ett tag (dock inte på vägen hem). 2an blev också konstig efter första körningen, men körde igen senare o det verkade funka

  14. #114

    Reg.datum
    jun 2013
    Namn
    Michaela Lundgren
    Ort
    Stockholm, Nynäshamn
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av SixPs Visa inlägg
    Låg efter dig några gånger i helgen, reflekterade bla att du hade bra fart och spårval genom startkurvan och in i Parisarn. Fick idag reda på att det var första gången du körde bana (när jag pratade med din polare som bytte olja och filter), verkligen snyggt kört för att vara första gången på bana.

    Härligt att du vågade dig ut och köra, vi behöver fler i klubben som vågar och vill testa köra på bana. Vågar man bara prova en gång, så brukar det bli fler gånger sen.

    Välkommen ner i banåkar träsket.....

    /Mvh Johan, i en ålänsk reggad Golf mk II.
    Tack för feedbacken! Kändes bra på den delen av banan, synd bara att min oljetryckslampa började lysa. Känner att det fanns mer att hämta.

    Nackdelen med att jag nu provat bana är att jag vill göra det igen. Och att jag vill preppa bilen lite innan dess. Nya däck osv..

    Men kommer absolut köra igen!

    Vad körde du på för tider, vet du det? Körde ju som en tok

    /Michis

  15. #115
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av Michis Visa inlägg
    Vad körde du på för tider, vet du det? Körde ju som en tok

    /Michis
    När jag hade fria varv utan trafik, så låg jag på 1.39,0 - 1.39,5 enligt Performance Boxen.

    /J
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  16. #116

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Michis Visa inlägg
    Namn:  995258_10151639321417025_22339599_n.jpg
Visningar: 395
Storlek:  57.3 KB
    KUL och man är GRYMT imponerad av dig i Golfen!
    Att det var första gången hade jag inte trott.
    Fortsätt åka mer bana.

  17. #117
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Brutalt nöjd över hur många som sköter bilarna bra som vi besiktigade. Var inte mer än en handfull som inte tog sig igenom.

    Själv var jag lite väl bakis på lördagen så det blev bara två halvtimmes pass på fredagen men fick sträckköra hela passet på nästan 1 timme o tio minuter på söndagen
    Ruggit förvånad hur bra mina nankang cykeldäck klarade sig utan större överhettning och slitage :what:
    Får väl ses som bra betyg för däck runt 400 spänn

    Från mobila sektionen...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  18. #118
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lilla_Vargen Visa inlägg
    Brutalt nöjd över hur många som sköter bilarna bra som vi besiktigade. Var inte mer än en handfull som inte tog sig igenom.
    Jag blev nekad och det beror inte direkt på att jag inte tar hand om min bil, mer att jag ville se om en nybesiktigad bil skulle släppas igenom utav er då jag förmodade att den hade dålig bromsvätska (synd att inte bromsvätskan testas även av dem, antog nämligen att den var rutten men ville ha det bekräftat). Gjorde som du sa åt mig redan dagen innan att byta vätska i behållaren och det räckte ju inte. Blev glassätarhelg för min del, nya tag nästa år.

    Fixade dock mina bakhjulslager samma kväll, förbannade pisskonstruktion på Mk2 som måste efterdras fyrtioelva gånger innan de sätter sig utan glapp. Nästa år får det bli uppdatering med Lupo-nav med Mk4-lager.

    Men kul var det i vilket fall!

  19. #119
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Nästa år får det bli uppdatering med Lupo-nav med Mk4-lager.

    Men kul var det i vilket fall!
    I 2nd that

  20. #120
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Michis Visa inlägg
    Jaha, då var man hemkommen från mitt första Bugrun.
    Jag är både glad och lite ledsen. Ledsen av att jag inte kunde köra mer bana än vad jag lyckades göra.

    Innan jag åkte till Bugrun & Mantorp så hade jag inte kört bana tidigare. Och med den prestationsångest jag har, så var det väldigt nära att jag inte åkte ut och körde heller. Är glad att jag blev övertalad!

    Efter första vändan i Fredags så var jag inte jätte imponerad. Men när vi började klocka varandra och fick något att "köra för", vilken skillnad det blev då. I fredags satte jag bästa tid på 1:52,9 och sedan lite bättre med 1:52,1. Släppte ut bilen med en kompis, som då fick bogseras in pga oljetryckslampa som spöka.

    Igår, lördag, blev bästa tiden 1:53,? på bara 3 varv. Hann knappt värma upp. Sen började oljetryckslampan blinka igen. Kasta oss iväg till Mekonomen i Mjölby och handlade olja + filter som vi senare bytte på kvällen.

    Idag tog jag ett varmkörningsvarv innan jag började gasa lite mer. På 2 klockade varv av 3, så blev tiden 1:50,6 & 1:50,3 och sen dök min vän oljetryckslampan upp.. Slängde då in handduken. Men har en tid att slå nästa gång jag får tillfälle att köra på Mantorp igen

    Bilen gick utan problem att köra hem, och att pressa på vägen hem. Så nu blir det till att felsöka..

    Ett smakprov ur tjejkompisens kamera
    Namn:  995258_10151639321417025_22339599_n.jpg
Visningar: 395
Storlek:  57.3 KB
    Ang oljetrycket så hade jag kollat oljepickuppen i sumpen, den brukar nämligen bli full av skit.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin