Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 234567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 140
  1. #81
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    ÄR du säker på det??
    Inte nu längre. Jag har tydligen blandat med något annat

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Man vet ju aldrig med Grape och Bug Run då det ofta är sena med info.
    Men jag vet med säkerhet att det är/var försäkrat som tävlingshelg tidigare.
    Och slicks har det körts under banpassen(av ganska många).
    Besiktning med gatdäck(det flesta besiktar med gatdäck).

  3. #83
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Slicks brukar vara ok på BugRun

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Bug Run räknas som tävlingshelg , är försäkrat som tävlingshelg.
    Detta pga Stripkörning , Beetle Cup och Formel V och att buller ibland överskrider 95db.
    Slicks mm brukar slinka igenom MEN bilen i sig ska klara en besiktning innan banan.
    Se till att sköta det snyggt och köra som folk då många är amatörer!

    För vidare info fråga de som skall besikta(dvs GTiklubben).
    Men som sagt om det nu är Henrik C(VR6-Turbo) detta berör så har du ju en del banerfarenhet.
    Då blir det säkert bra , men rekomenderar väl kanske inte att åka på slicks annars.
    Dessa har ju helt usla kallegenskaper , om än supergrepp vid varma.
    Så under korta pass kan det ju vara svårt om man inte vet.
    yes Henrik C
    Ett par tre varv så är det fint grepp i slicks, problemet jag har är väl snarare att det blir halt med r888 efter ett tag å det e ju lite små lurigt, 195 bredd, funkar dock hyggligt på 15-20 min körningar ,sparar nog på slicksen till andra körningar i vilket fall.
    Men drag slicksen åker med så klart! hoppas det klistras som fasen iår!

  5. #85

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Ååhh, den som ändå fick på en uppsättning dragslicks , för min del blir det bara R pjäxor och en stilla förhoppning om grepp.

    Nä ,kanske dags att gå "all in" och göra en snabbare mindre bruksvänlig version av den lilla tyskan i CS anda så det kan gå lite fort oxå..
    Hur ser det ut? Vad är det för bilar här som åker i "min"klass dvs 4wd/rwd klassen
    Och vad körs det för tider?? Jag ska!!!!!! Åka 11 sec... Olättat såklart är ju bruksbil , och körs fram och förhoppningsvis tillbaka =) måste väl försvara Norrlands och björkarnas stad.
    Min plan är komma dit , få köra allt som finns, vara klass 1a på strippen och inte tömma Stertmans barskåp..

  6. #86
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Lycka till, ser fram emot att se dig köra RS Specialen

  7. #87
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Ååhh, den som ändå fick på en uppsättning dragslicks , för min del blir det bara R pjäxor och en stilla förhoppning om grepp.
    Det känns rätt fel om du tänkt åka med R-däck på strippen. På banan fyller de sin funktion men fungerar sämre än vinterdäck rakt fram...

  8. #88

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Smygtestat lite med dubbfria v däck , men jag hade ännu större grepproblem med hakka v-däck jämfört med mpsc R däcken fullt upp med att ratta och styra emot 1-2 no traction och in i varvstopp.. men kan jag få samma tid/slutfarter som g tech PRO:n sa så ska det nog räcka en bit ändå

    Men just nu är den på pallbockar bilskrället pga ett mindre haveri... Men inget som förhoppningsvis är fixat inom kort och lite uppdatering ska också hinnas med på broms/insug/ och lite annat med men inget som jag delar med mig av för stunden utan Focus på BR2013 just nu top secret och mörka dagsformen gäller.
    Lite mindre bling bling trim och Erik & lillens research and development gubb/fulmeck avd

    Men bana RS och stripp ska köras är planen
    Erik

  9. #89
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Smygtestat lite med dubbfria v däck , men jag hade ännu större grepproblem med hakka v-däck jämfört med mpsc R däcken fullt upp med att ratta och styra emot 1-2 no traction och in i varvstopp.. men kan jag få samma tid/slutfarter som g tech PRO:n sa så ska det nog räcka en bit ändå

    Men just nu är den på pallbockar bilskrället pga ett mindre haveri... Men inget som förhoppningsvis är fixat inom kort och lite uppdatering ska också hinnas med på broms/insug/ och lite annat med men inget som jag delar med mig av för stunden utan Focus på BR2013 just nu top secret och mörka dagsformen gäller.
    Lite mindre bling bling trim och Erik & lillens research and development gubb/fulmeck avd

    Men bana RS och stripp ska köras är planen
    Erik
    Med R-däck har du väldigt hårda sidoväggar, bilen sätter sig väldigt dåligt med det vid rakt fram-åka. Mjuka sidoväggar och lägre däcktryck så börjar det hända saker.

  10. #90

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Visst är det så, haldex modden hjälper en hel del, men det är på tok för hård fjädring / chassie och fel profil/däck för maximalt avstamp så jag har ff riktigt usla 60 fot tider typ 1.95-97 och ändå så skuttar den iväg 0-100 på 3.30 som bäst hittills på Racelogic

    Mjukare bakfjädrar , 16"slicks småbromsar skulle vara kanon för rattlås racing men nu är det inte läge för det så "you race what you got" får det bli så får vi se.
    Erik

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Ååhh, den som ändå fick på en uppsättning dragslicks , för min del blir det bara R pjäxor och en stilla förhoppning om grepp.

    Nä ,kanske dags att gå "all in" och göra en snabbare mindre bruksvänlig version av den lilla tyskan i CS anda så det kan gå lite fort oxå..
    Hur ser det ut? Vad är det för bilar här som åker i "min"klass dvs 4wd/rwd klassen
    Och vad körs det för tider?? Jag ska!!!!!! Åka 11 sec... Olättat såklart är ju bruksbil , och körs fram och förhoppningsvis tillbaka =) måste väl försvara Norrlands och björkarnas stad.
    Min plan är komma dit , få köra allt som finns, vara klass 1a på strippen och inte tömma Stertmans barskåp..
    Erik kanske hinner klart med sin best!
    Golf2 ,4wd ,vr6 motor med ,om jag minns rätt ca 850 påsar under huven om allt laddtryck vrids upp
    10.85 körde han 2012 med fwd med samma motor som ska i golf 2:an

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Att vinterdäck går bättre på strippen är en myt.
    Det var många många år sedan svarvade vinterdäck var snabba.
    Går att åka ganska låga däcktryck i ett bra R-däck åxå , trixet är att ha värme i däcket innan repan annars har du inget grepp.
    Det går att lösa på flera sätt om man vill värma innan strippen.

    Sedan finns ju alltid reservplaner =)
    I Gasekkes fall!

  13. #93
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Att vinterdäck går bättre på strippen är en myt.
    Länge leve myter och hopp! Det är ett fritt land så var och en får ha sin åsikt om vad som är rätt eller fel.

  14. #94

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Vr6Turbo Visa inlägg
    Erik kanske hinner klart med sin best!
    Golf2 ,4wd ,vr6 motor med ,om jag minns rätt ca 850 påsar under huven om allt laddtryck vrids upp
    10.85 körde han 2012 med fwd med samma motor som ska i golf 2:an
    Coolt! Sånt gillas finns det någon mer info om den bilen? En sådan vill jag självklart bli frånåkt av på BR. Jag tycker att det saknas snabba 4wd folkor trots att det uppenbarligen finns ett gäng lite här o där, aldrig sett någon utom wicked vr6 turbo, men den körde jag ifrån på EDPS redan 2011 då vi knappt trimmat alls och den hade 450+ i motorn sas det då?
    M

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Länge leve myter och hopp! Det är ett fritt land så var och en får ha sin åsikt om vad som är rätt eller fel.
    Sant.
    Alla får prova!

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Coolt! Sånt gillas finns det någon mer info om den bilen?
    http://www.vr6.nu/phpbb/viewtopic.php?f=27&t=8489

  17. #97
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Erik Milberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Coolt! Sånt gillas finns det någon mer info om den bilen? En sådan vill jag självklart bli frånåkt av på BR. Jag tycker att det saknas snabba 4wd folkor trots att det uppenbarligen finns ett gäng lite här o där, aldrig sett någon utom wicked vr6 turbo, men den körde jag ifrån på EDPS redan 2011 då vi knappt trimmat alls och den hade 450+ i motorn sas det då?
    M
    Skoj att min bil kommer på tal

    Gasekke>> Du bor väl för långt upp i landet om du missat att snabbaste golfarna som härjat på den svenska vw scenen de senaste åren kommer från dalarna

    Ja om vi ska snacka om snabba vw fwd eller 4wd så tycker jag de lyser överlag med sin frånvaro på dragrace tävlingar. Så även på bugrun tyvärr. Brukar alltid snackas att de ska komma snabba bilar till br, så är de varje år.
    Men de kanske är jag som är lite skadad oxå, ordet snabbt har olika meningar för folk...

    Denna film börjar väl bli lite gammal då jag inte kör dubbelturbo längre, men eftersom de verkar finnas de som missat den så blire en repost

    http://www.youtube.com/watch?v=H1GbyYK1VoE

    http://www.youtube.com/watch?v=Mt-CHOwMXJY

    Angående mitt nya bygge så hoppas jag den står startklar till br. Jobbar på det om vi säger så.
    Hinner jag i tid och får köra lite så kommer jag vara nöjd, att dra av någon rekord repa känns ganska långt borta då de isf blir första körningen för året.

    För övrigt så hoppas på att få se Michaels danska monster r36 mk2á på bugrun detta år.

  18. #98
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Den såg jag o några andra på BR Raceday men fick aldrig se den i action eftersom regnet slutade aldrig (förrän senare, men då hade han redan stuckit).

  19. #99

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Erik_vr6 Visa inlägg
    Skoj att min bil kommer på tal

    Gasekke>> Du bor väl för långt upp i landet om du missat att snabbaste golfarna som härjat på den svenska vw scenen de senaste åren kommer från dalarna

    Ja om vi ska snacka om snabba vw fwd eller 4wd så tycker jag de lyser överlag med sin frånvaro på dragrace tävlingar. Så även på bugrun tyvärr. Brukar alltid snackas att de ska komma snabba bilar till br, så är de varje år.
    Men de kanske är jag som är lite skadad oxå, ordet snabbt har olika meningar för folk...

    Denna film börjar väl bli lite gammal då jag inte kör dubbelturbo längre, men eftersom de verkar finnas de som missat den så blire en repost

    http://www.youtube.com/watch?v=H1GbyYK1VoE

    http://www.youtube.com/watch?v=Mt-CHOwMXJY

    Angående mitt nya bygge så hoppas jag den står startklar till br. Jobbar på det om vi säger så.
    Hinner jag i tid och får köra lite så kommer jag vara nöjd, att dra av någon rekord repa känns ganska långt borta då de isf blir första körningen för året.

    För övrigt så hoppas på att få se Michaels danska monster r36 mk2á på bugrun detta år.
    Smygläste i projekttråden, puts o prestanda i toppklass. Tja vad säger man , min bil klassas väl som snabb av många men det snabbaste den gått på riktigt stripp var 12.49 2011 med K04 , 2012 mest mek och nu inför 2013 lutar det åt stressmek som vanligt då det strulat lite med pärlan, men det ska nog lösa sig med det och jag hoppas bara kunna åka en hyfsad 11 med 18" R däck 1600+vikt inkl förare.

    Helt klart finns det grymma bilar men att för få syns på event, och själv bor man ju lååååånnngt bort från all form av aktivitet för att kunna nöta lite bana o stripp.
    Dalarna alltså för snabba VWs? Visste väl att de fanns någonstans.

    Nä ska meka ihop min snarast BR = målet allt annat just nu får vara av mindre betydelse, ska gå delar finns och lite annat på G hoppas vi ses på banan då.Med vänlig hälsning, Erik

  20. #100

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Inte hittat någon vidare info, antar att slicks inte är något som är förbjudet att köra med? Nämligen fått tag på en uppsättning. (Vill inte köra sönder mina image)
    Annars är bilen snart redo, byta till brembo max skivor samt yellowstuff belägg imorgon! Aldrig varit så här sugen på Bugrun..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin