Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
  1. #21
    mange__
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nokia9902 Visa inlägg
    verkar vara h-cylindern trots allt tryckte lite hårdare på broms tycker som pedalen sjunker så nu till min fråga hur i he vet jag vilken jag skall ha?finns två att välja på till golf trean en på 20.64mm en på 22.2 mm

    jag har exakt samma fel och bytte huvudbromscylindern, den ska vara 20.64 mm på alla golf utom diesel och vr6.

    jag har dock fortfarande problemet kvar och mitt problem tycks vara att bromsrduceringsventilen eller va den heter är paj..

  2. #22
    nokia9902
    Gäst
    Kommit till rätsida med problemet? hjälpte inte byta h-cylinder iof så tar ju bromsen men som sagt lite läbbigt när man kört nån annan bil kollade upp slangen till b-servot,kan man på nåt sätt justera själva rörelsen på pedalen?typ som när man spänner h-bromsen?

  3. #23
    nokia9902
    Gäst
    ingen som har nån lösning?kanske byta till skivor bak mycket jobb?

  4. #24
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Om reducerventilen kärvar eller är dålig så kan det bli lite konstiga fenomen med bromsarna så kolla att den lilla kolven rör sig riktigt och sätt en tving eller nåt som håller in kolven när du luftar bromsarna bak.

  5. #25
    djsnowman
    Gäst
    Jag har Tyvärr inget svar på vad felet är men vill tillägga att jag har ett liknande problem på min mk3 1,8cl.

    mina bromsar tog också långt ner när jag köpte bilen. pumpade man på pedalen en gång så tog den som vanligt. luft tänkte jag och började lufta, visst det kom luft och efter det tog pedalen bra, men efter 2 dagar var den likadan igen, spännde backar och kollade ok och luftade med tryck. funkade mycket bra i ca 1 månad och nu är de likadant igen. Skit jobbigt.

    Väntar på svar så jag också kan testa;P

  6. #26
    Sebbe
    Gäst
    Oj! Jag svarar åt mig själv. Bytte huvudbromscylindern sen blev det bra i mitt fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin