Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
  1. #21
    Andreas.latth
    Gäst
    Jag har en KR motor i min caddy, så det är väl ganska lika.
    Jag flyttade över motor, växellåda, drivaxlar, spindlar och bromsar från en golf mk 2 GTI 16v. Har även bytte bränslepump och kablage.
    Fjädrar och stöddämpare i fram kunde jag inte ha, eftersom stötdämparna är längre och drivaxeln tjockare, så när man hissade upp bilen så tog drivaxeln i främre länkarmsfästet. jag har nu istället ställbara coilovers.

    Men det är ju som sagt motorfästena du måste flytta över.
    Sen fick jag bygga om växelväljaren för den tog i "downpipen".
    Annars va de inte några större problem.

    Så om man sammanfattar allt så det som är kvar från caddyn är länkarmar, fjäderbensgummi, motorfästen.

    Och jag har inte reggat om den än, håller fortfarande på och bygger.
    men tanken är väl att bygga om till coilovers bak och skivbromsar bak.
    och sen regga som ombyggt fordon...
    Har finns länk till min bil
    http://www.garaget.org/?car=129558

    Ett litet tillägg till 15kw/100kg, jag pratade med dom på srfo och detta är alltså en max gräns. Bygger man inte tillräckligt bra enligt dom så kan det bli så att dom godkänner bilen för tex 8kw/100kg...

  2. #22
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Andreas.latth Visa inlägg
    Jag har en KR motor i min caddy, så det är väl ganska lika.
    Jag flyttade över motor, växellåda, drivaxlar, spindlar och bromsar från en golf mk 2 GTI 16v. Har även bytte bränslepump och kablage.
    Fjädrar och stöddämpare i fram kunde jag inte ha, eftersom stötdämparna är längre och drivaxeln tjockare, så när man hissade upp bilen så tog drivaxeln i främre länkarmsfästet. jag har nu istället ställbara coilovers.

    Men det är ju som sagt motorfästena du måste flytta över.
    Sen fick jag bygga om växelväljaren för den tog i "downpipen".
    Annars va de inte några större problem.

    Så om man sammanfattar allt så det som är kvar från caddyn är länkarmar, fjäderbensgummi, motorfästen.

    Och jag har inte reggat om den än, håller fortfarande på och bygger.
    men tanken är väl att bygga om till coilovers bak och skivbromsar bak.
    och sen regga som ombyggt fordon...
    Har finns länk till min bil
    http://www.garaget.org/?car=129558

    Ett litet tillägg till 15kw/100kg, jag pratade med dom på srfo och detta är alltså en max gräns. Bygger man inte tillräckligt bra enligt dom så kan det bli så att dom godkänner bilen för tex 8kw/100kg...
    Det lät inte allt för svårt. tanken är att jag skall bygga den såpass bra att jag får igenom med kr effekten. Motorn jag köper ingår inte låda så det och drivaxlar skall jagas fatt på. Coilovers sitter på bilen nu men det är ju till mk1. passar mk2 spindeln på mk1 coilovers?
    Vet någon vilka lådor som passar på kr motorn? skulle tex en vanlig 5 petad cl låda passa eller blir det problem?

    Mvh: Bullten

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40
    Bytte till en GTI-motor i en golf -75 1,1 för länge sedan, har för mig att man måste svetsa ett nytt motorfäste på höger sida av karossen.

  4. #24
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wallin Visa inlägg
    Bytte till en GTI-motor i en golf -75 1,1 för länge sedan, har för mig att man måste svetsa ett nytt motorfäste på höger sida av karossen.
    är det motorfäste vid generatorn som inte stämmer överens?
    Besiktigade ni den sen?

    Mvh: Bullten

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40
    Det är fästet som är svetsat i rampipan nedanför fjädertornet, troligtvis har du inget fäste där, titta och jämför med en golf som inte har 1,1 liters motor. Besiktade som vanligt eftersom insprutningen var utbytt mot förgasare.

  6. #26
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Har man en Golf med 1.1l smalblock så måste du svetsa i ett nytt högre motorfäste ja.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  7. #27
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Har man en Golf med 1.1l smalblock så måste du svetsa i ett nytt högre motorfäste ja.
    Det skall gå att ordna. Tack för all info som ni kommer med.
    fortsätt med det så kanske det blir en 16v så småningom hehe =)

    Mvh: Bullten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin