Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956

    Hur får jag loss plasten vid torkaren MK4

    Skall dra igenom lite kalbar vid torpedväggen och tänkte då lossa på plasten som sitter över torkarmotorn... "Fågelbadet".

    Vet att man skall lossa på torkararmarna men sen har jag för mig att det bara skall vara att ta bort plasten men det känns som att den är limmad mot rutan?

    Golf MK4 -02

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Den är ner tryckt i en list som sitter precis längst ner på rutan.
    Om du kollar på plasten i profil så ser den ut som ett T dvs den är inte pressad precis vid runt untan listen sitter ca 5 mm "in" på plasten...hajar du?

    1: Varmbil (annars sprängs plasten).

    2: Få upp lite (!) på ena hörnet , jag brukar pressa in mina fingrar men en PLAST eller TRÄ kil kan funka men var försiktig iom att det är glas i närheten.

    3: När du fått den att släppa lite så lossar du den sakta och lite i taget hela vägen...dvs "vandrar" med fingrar eller kil längs med rutan.

    Kan hjälpa att dropa ner lite såpa vatten så du får lite glid på det hela.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Kanon =) Då skall jag åka och prova detta sen, Har för mig att det skall finnas ett hål där någonstans som man kan dra igenom lite kablar! Håller på med att kompletera larmet lite!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin