Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 57
  1. #1
    christian19
    Gäst

    eftersnack Bug Run 2007

    Tjena!!

    Tänkte att vi kunde dela av oss med våra erfarenheter av Bug run 2007 här så slipper det spridas ut i så många trådar......


    För övrigt är jag MYCKET intresserad av att köpa ett Volkswagen MULTITOOL Försökte få tag på ett på Bug run men förgäves :-( Inga problem att betala mera än det dem såldes för på Bug Run om Någon vill sälja ett.....

    Mvh Christian

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Som vanligt en mycket trevlig tillställning.

    MEN!?

    VÄRME!

    Mycket kul och mycket strul.
    Borbos bjöd på B-vitaminer.
    Manny har blitt Norrlänning....igen.
    Vi smygstartade med Camp Norrland i år.
    Henrik.M och hans blandade gäng kom som vanligt.

    Årsmötet var KUL!
    Mycket bra uppslutning.
    DET SKALL UPPREPAS nästa år hoppas jag.
    Medlemmar skall gå dit anser jag.
    Hmm jag som tidigare inte gått dit.

    BRA att få diskutera med styrelsen.
    Framtiden ser ljus ut och vi har en NY Ordförande!
    Alla dispyter/missförstånd angående forumet fick sin förklaring.
    Sakligt och snyggt som det skall gå till.

    MASSOR av Bubblor i år.
    Massor av "ettor" åxå.
    VAR va alla Mk II?

    SYND att inte Tobbe(golf666) han klart!
    SYND att Mats(Falcor inte han klart OCH var kry).
    Även SoFine-Johlson var hemma och dränkte sig i annat.
    Flera projekt som blev hemma detta år som man ville se där.

    HOPPAS på att se alla dem och många fler på Bug Run 25.
    Jubileum nästa år och då hoppas man på flera nya byggen.

    Fler tjejer på Bug Run = kul.
    Fler idioter på Bug Run = mindre kul.
    Uppskattade faktiskt vakterna på området detta år.
    FÖR MÅNGA incidenter på området detta år.
    Den röde Ghian , spilld öl , tappade öl på bil , inslagna bilrutor , sparkade ölflaskor på bilar , handgemäng , allmänt störiga idioter mm mm.......
    Massa som inte hör hemma på en kul träff.
    Mer poliser på Bug Run än ja nånsin tidigare sett = Tråkigt!

    Bilen Kokade 2 gånger och pissar växellådsolja numer.
    Men jag kom både dit och hem utan haveri iaf.

    Jag själv åkte bana.
    Blev en kort karriär i år.
    Oljeläkage i packboxen.
    MEN KUL VA DET ATT GASA LITE =)

    Fotade resten av helgen.

    Kommer säkert på mer men några korta intryck iaf!

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    jag tycker mest synd om mig själv som inte fick ihop min bil i tid...

    Sen var det VARMT! Låg helt utslagen hela lördagkväll i bilen o pallade inte resa mig, pollenallergin gjorde nog sitt med.

    annars var det toppen!!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Får säga att det var ett av dom bättre Bug Run!
    Trevligt folk, mycket bilar och massa sol...

    Som medlem i juryn får jag dock säga att det var lite tunt i vissa klasser och personligen så skulle jag vilja se fler nya byggen överst på pallen...
    Dock håller både vinnarna och flera andra byggen mycket hög klass!
    Om man tittar på klassen mk4 så var det mycket diskuterande fram och tillbaka innan vi enades om en vinnare, svårt val!
    Sen vill jag gratta pojkarna som vann "bästa inovation" som är första vinnaren på Bug Run utan vare sig hjul eller motor!

    Till slut måste jag tacka Marty "Golf Racing" Cronvall för lånet av bilen för att glida runt lite i RS:n! Jag blev dock nedpetat från tronen och fick femte bästa tid men dock näst jämnast. Folk som tycker den bilen bara är en sån där utställningsbil ska veta att den även går att köra med! Trotts att jag är ovan att köra den bilen så gick det ju över förväntan...
    ...Bra jobbat med bilen Marty!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #5
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag får säga att det var en mkt trevlig helg o jag hade roligt mm,
    Banåkat funkade väl hyffsat för min del men det finns lite buggar på bilen som behöver åtgärdas under vintern,
    Förlåt att jag missade årsmötet jag glömde av det bara,

    Jag missade en hel del folk som jag skulle leta upp för en gammal polare kom fit på fredagen som jag inte sätt på många år.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Om jag ska sumera : Kul och mycket trevligt sällskap. =)
    Även årets rookie (överkalixbon) tyckte det var kul så han har planerat in för nästa år..han o årets andra rookie janne.m (övertårnebon) fann varandra direkt.
    Har aldrig skrattat så mycket som när dessa 2 herrar gjorde upptåg under lördag kväll.....

    Årets raggningsreplik ger jag Janne M som på partycampingen stannar en tjej och frågar : Tjena tjejen , vet du om det finns någon bra fest jag kan följa med på här i närheten??

    Sen var det som lillen skrev mycket incidenter av tråkigare slag pga av ren idioti.
    Finns dock en sak jag reagerar mycket starkt på o det är när föräldrar har med sina små barn (som sitter i vagn) med på partycampingen under kvällen.
    Sen att båda föräldrarna dessutom går med ölburk i handen medan barnvagnen manövreras mellan alla fyllon gör inte saken bättre.....
    Eftersom jag själv är småbarns förälder så blir jag väldigt upprörd över en sådan syn.


    Men jag tänker som så , att så länge det inte är någon av mina bekanta som svinar o missköter sig på ett sånt sätt att man får skämmas , så är det ett bra bugrun.
    Det blir vad man gör det till och i år tyckte jag vi lyckades bra , alla hade kul , alla var vänner och alla verkar ha kommit hem helskinnade.

    Nu är det bara 360+ dagar kvar.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-06-11 klockan 13:17.

  7. #7
    Mike
    Gäst
    Förbjud alla jävla Fiddysar, var ju folk som åkte 24/7 med de där små ettriga sakerna.

    Sen var lugna campingen klart bässt. Hade aldrig kunnat sova på den "vilda campingen".

    Någon borde även stänga av den där satans musiken de spelar ur talar trattarna. Stör ju bara när man vill höra motorljudet

    Annars är jag förbaskat nöjd, och de tre lammkötten jag tog med är numera totalt VW frälsta och ska dit nästa år

  8. #8
    christian19
    Gäst
    Tja!

    Vad var det som hände med minimoto föraren osv??vilken bil var inblandad osv

    hörde att dem pratade om detta på söndagen...

    Mvh Christian

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av christian19 Visa inlägg
    Tja!

    Vad var det som hände med minimoto föraren osv??vilken bil var inblandad osv

    hörde att dem pratade om detta på söndagen...

    Mvh Christian
    http://bugrun.fotopic.net/p42189515.html

    http://bugrun.fotopic.net/p42189516.html

    http://bugrun.fotopic.net/p42189441.html



    Lägger ut bilderna som en tankeställare till hur det kan gå o hur snabbt det kan gå åt helvete.
    Vet att i det här fallet gick det visst bra utan allvarligare skador. (det var iaf vad som sas under lördag från arrangören).
    Blir den dyr affär för killen som körde fiddyn , eftersom en sådan maskin inte går att försäkra.
    Enligt mig borde all 2-hjulsåkning vara förbjudet under bugrun.....var bara en tidsfråga inna detta hände.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-06-11 klockan 22:07.

  10. #10
    jooeell
    Gäst
    ja det var en mycket kul träff men eftersom jag inte fick med mig bilen upp så förtärdes det lite väl mycket alkohol =( så klockan 14 på lördagen var jag riktigt bakis blev inte så full sen hehe hummm

    men tur i oturen att jag inte fick med min bil upp för igår så hade jag brand i motorutrymmet =( inte kul... så idag har jag varit lite deppig!

  11. #11
    spidi
    Gäst

    solbränna

    fan va det är skönt o ha det. fan va mitt tredje år i rad som jag bränner sönder mej.. så nästa år ska jag ta med solskydd plus förhoppnings vis min ny hottade golf då med. o ja jag håller med förbjud dom där 2 hjuliga sakerna det är bara ett störande moment ju..

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Puh, äntligen hemma, vi tog en liten avstickare till märsta på söndag och hälsade på polomannen men sambo (tack för sovplatsen klass 5+ servicen) så vi åkte upp mot luleå först imorse. Mätaren stannade på 235 mil bara räknat resan till och från mantorp, men med en snittförbrukning på 0,817 L/mil med fullastad golf Vr6 så är det kanon.

    Mycket trevligt folk på träffen, fick ett ansikte på massa folk härifrån, samt att det var väldigt bra på lugna campingen. Vad som hände på partycampingen på lördag har jag inga kommentarer till, men en hel hop fulla Gtiklubbare var inte helt fel =) Du får tvångsvärva Danne till klubben Henrik.

    Har världens skummaste brännmärken på ryggen där man inte kommit åt med solkrämen, men det är bara skönt. Fast gtiklubbarna kanske skulle hänga ihop och ställa ut tillsammans på lördagen och hålla ihop inom grupperna på söndagen och göra lite mer reklam för våra bilar.

    Årsmötet om än långt och varmare än finnarnas bastuvagn, var givande bra att gå på så hoppas det blir fler medlemmar där nästa år.

    Alla tråkiga olyckar var väldigt tråkiga, men själv såg jag inte av något bråk. Synd bara att kamera batterierna tog slut och det bara blev 373 bilder, och missade många snygga mk2:er på söndagen, men hoppas andra fått med dom.

    Norrlandscampingen var kanon med bra folk, får leta med fler till nästa år, synd bara för PA-snubbarna på partycampingen som spelade sönder sömnen för oss ända borta på lugna campingen.

    Väldigt trevlig helg och minisemester, men nästa år blir det egen bil och lite banåka, förhoppningsvis har det hänt lite mer. Nu blir man bara mer och mer sugen på att fixa planerna med egna bilen.
    Senast redigerad av Janne.M den 2007-06-11 klockan 20:23.

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Mycket trevligt folk på träffen, fick ett ansikte på massa folk härifrån, samt att det var väldigt bra på lugna campingen. Vad som hände på partycampingen på lördag har jag inga kommentarer till, men en hel hop fulla Gtiklubbare var inte helt fel =) Du får tvångsvärva Danne till klubben Henrik.
    Måste inlägga att det var en väldigt oskyldig gest från din sida.
    Sen vad som hände resten av kvällen brukar gå under lagen "Det som händer på bugrun stannar på bugrun...vill man veta får man åka med nästa gång". ;-)
    Ska föv ut på nya bravader med danne o david på lördag....på hemmaplan & då är det "flat out" som gäller. (Jag o david tog lite lungt med tanke på tidigare erfarenheter med hårt festande och att ta sig hem).
    O när david kör "flat out" är det bara att hålla i sig , det i kombi med danne kan bli ett riktigt kalas... =)
    Kan slår dig en pling och hör vad du har för dig under kvällen....du kanske vill hänga med på ett hörn.

    Trots min återhållsamhet med ölen så hade vi med oss 87st som förbrukades på 2-dagar.
    Riktig fest med andra ord....och ja....jag hade skitkul i vanlig ordning.

    Min röst däremot som var nog risig redan lördag eftermiddag (märkte dom som var på mötet) blev inte bättre på söndagen.
    Anledningen är dels AC i bilen (bra grej) & att en snäll kille med en hjälm lånade ut sin megafon när det lirades lite skön hårdrock vid senen.
    Hårdrock + Megafon = Man måste skråla med ett tag.


    Nästa år kör vi igen o då är vi ännu mer folk. ;-)






    Har världens skummaste brännmärken på ryggen där man inte kommit åt med solkrämen.
    Samma här , har en 4-kant på ryggen som gör väldigt ont.
    Min sambo undrade varför jag hade märket o jag sa som du "att jag inte kom åt att smörja där".
    Hon kollade på mig o undrade ifall jag var dum i skallen som inte bett någon av er att hjälpa mig att smörja där.
    Kanske något att komma ihåg till nästa år....vi sopar i oss ett par pilsner och smörjer varandra. *garvar*

    Vi averkade 230 mil i bil även vi i år.....ganska prick.

    Säger väl som jag o lillen brukar säga : Samma tid , samma plats ..fast nästa år.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-06-11 klockan 20:52.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Adam Norrman
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    3
    Jag tyckte att bugrun var jätte kul med många fina bilar!
    Men en sak förstår jag inte varför slåss man på en bilträff för?
    nu till saken.
    Jag och min flickvänn och 3 polare och ens flickvänn satt ner och skulle precis tända vår engångsgrill då kom en full tjej som snubblade in på vår campingplats som gick igenom vår plats till vår granne som ligger och sover! Och hon typ la sig över honnom och han blir typ chockad och knuffar bort henne sen slog hon han med en sko sen så var det inget mer med det!
    Sedan efter 2-3 minuter kommer ett gäng stora fullvuxa påverkade tautoerade män i 30-40 års åldern och frågade vem som knuffade tjejjen
    och då sa vi att hon ramlade där borta så blev dom typ förbannade och började skrika och gapa och slänga öl runtomkring sig så vi blev rädda men dum som jag var så ville jag snacka igenom det med han.
    Så satt jag lungt på min stol så såg han min och typ började tjabba med mig och slå av mig min keps så jag ställde mig upp för att fråga vad som försegå. Och då kom hans polare i full galopp och boxade mig 2 ggr i ansiktet.
    Så jag gick en bit bort o ringde polisen och dom kom typ direkt och stoppade deras jävla galenskaper..

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Throzell
    Ort
    Utlandet
    Inlägg
    60
    för varmt, ja FÖR varmt..
    =(
    annars toppen som alltid.

  16. #16
    onk
    Gäst
    Varmt ja.. Men hellre värme än 12+c och regn som det var -05.

    Hade redigt kul, bästa buggen hittils.
    Jag tyckte det var lugnt i år, såg inga bråk alls och där vi bodde på partycampingen var det inte så farligt oväsen.
    Men va det bråk är det ju inte bra.


    Fränaste bilen: "Fridolin" den gula tyska postbilen. Enligt ägarn finns det ca 150 kvar varav 50 är i trafik. Ett ex i samma skick som den han har hade sålts för ca 28 000 euro...
    Det är galet.

    Träffade även jag lite folk som man bara har sett här annars, vissa trevliga och vissa som man trodde dom skulle va...

    Bästa stället på lördagen var skuggan vid tvättplatsen. Slog upp stolarna där och kollade på bilarna och drack massa vatten, vilket var rätt gött..

    Hann ju även med några varv som bromskloss på banan
    Tack vare den enorma värmeutveckling som infann sig + att jag mest kände mig som bambi på hal is bland alla ettriga golfar så blev det inte så många varv, men kul att prova på iaf.

    Nu ska jag rota igenom dom 597 bilder ja tog å se om de nått man kan lägga opp...

    Just det.. En sak var dåligt.
    Jag glömde mina tältpinnar...

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Träffade även jag lite folk som man bara har sett här annars, vissa trevliga och vissa som man trodde dom skulle va...
    Om du har min kommentar om din jetta i åtanke (som jag engång ägt)..så var den inte illa menad.
    Blev bara lite chockad över hur den såg ut nu jämfört med hur den var när jag sålde den.
    Märkte att du blev lite irriterad o for iväg , sen träffade jag inte dig mer o hade möjlighet o snacka.
    Däremot pratade jag med någon av dina kompisar som berättade om bilen , så jag berättade min historia om den o sa även att jag trodde du tagit illa upp för att jag undrade vad f*n du gjort med den.
    Men det var inte så jag menade , fick bara aldrig chansen att snacka mer med dig än just den där lilla stunden....då jag utryckte mig kanske lite klumpigt.

    Har bilder på den när du bränner bana.

    http://bugrun.fotopic.net/p42189546.html

    http://bugrun.fotopic.net/p42189548.html

    http://bugrun.fotopic.net/p42189549.html

    http://bugrun.fotopic.net/p42189563.html

    http://bugrun.fotopic.net/p42189565.html
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-06-11 klockan 22:12.

  18. #18
    john1
    Gäst
    Väldigt varmt, kändes som om solen försökte ha ihjäl en!

    Annars var det riktigt skoj, ser redan fram emot 2008!

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Som alltid underbart roligt !!
    Jättekul att se så många på vårt årsmöte

    Faktiskt för 11 året i rad har jag aldrig haft problem att sova på partycampingen , hörde om mkt oväsen nere i svängen men vid scenen var det lugnt efter dem sluta spela.
    Fast då var jag nog o drack öl ngnstans :-)

    Även jag har en klantig solbränna :-)

    Kul som fanken att min garage o bubblapolare tog hem bästa innovation för denhära låten som fortfarande rungar i mitt huvud

    Tack även alla som hjälpte till på Bug Run !!!!

    Men nästa år kör jag nog vattenkylt dit :-)

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    henrik.m. har du bilder på jettan sedan du ägde den man blev ju nyfiken...

    jag campa sidan om dom som hade jettan...


    ps.. sorry att jag missade årsmötet sov så gott i en sol stol då under ett party tält i skuggan.. *blir så när man ej sover så mycket på natten "party campingen"*

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin