Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Jaaacob
    Gäst

    Hur ska vacuum ocn ventilationslangar sitta? JJ motor 8v mk1

    Hjälp mig nu ni kära golfvänner!

    har fortfarande inte fått någon ordning på detta, bilen går. kör faktiskt den nu till vardags men fy. den är svag och orkeslös, hackar på lilla spjället, när jag gasar fullt så mööpar den och orkar lite mer samt går jämnare. Det är något mysko någonstans. Vad ska vart? vilken slang sitter fel?

    Det vore bra om någon hade en bild där man såg hur slangar till tomgångsmotor, topp, ventilkåpa och insugsdamask satt. Årsmodellen är en 84a JJ motor orginal, nu sitter ett ihopplock där men skall vara samma spec som JJ Gti 8v.

    har letat men hittar inte, kanske någon med mk1 8v gti som har en bild på motorutrymmet så man ser?

  2. #2
    jooeell
    Gäst
    det ska ju finnas en bild under huven på hur det ska se ut

  3. #3
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jaaacob Visa inlägg
    Hjälp mig nu ni kära golfvänner!

    har fortfarande inte fått någon ordning på detta, bilen går. kör faktiskt den nu till vardags men fy. den är svag och orkeslös, hackar på lilla spjället, när jag gasar fullt så mööpar den och orkar lite mer samt går jämnare. Det är något mysko någonstans. Vad ska vart? vilken slang sitter fel?

    Det vore bra om någon hade en bild där man såg hur slangar till tomgångsmotor, topp, ventilkåpa och insugsdamask satt. Årsmodellen är en 84a JJ motor orginal, nu sitter ett ihopplock där men skall vara samma spec som JJ Gti 8v.

    har letat men hittar inte, kanske någon med mk1 8v gti som har en bild på motorutrymmet så man ser?
    Tomgångsmotor på JJ?

    http://hem.bredband.net/sebrom/projekt.htm

    Längst ner har du bilder när motorn sitter i bilen.

  4. #4
    Jaaacob
    Gäst
    Sebbe, tackar nu har jag fått bilen att gå som den "ska".

    tyvärr känns motorn orkelös, knuffar iväg liiite vid 4-5000varv men inte mer än så. Förut minns jag motorn som att den knuffa redan vid 3000varv å var ganska stadig upp.

    Nu är den trött vid 110-> full gas å den segar sig upp till 140 efter ett par 4-500meter. Vad tusan kan detta bero på? Det känns inte som bränslebrist eftersom den matar på, den känns bara trött?

  5. #5
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jaaacob Visa inlägg
    Sebbe, tackar nu har jag fått bilen att gå som den "ska".

    tyvärr känns motorn orkelös, knuffar iväg liiite vid 4-5000varv men inte mer än så. Förut minns jag motorn som att den knuffa redan vid 3000varv å var ganska stadig upp.

    Nu är den trött vid 110-> full gas å den segar sig upp till 140 efter ett par 4-500meter. Vad tusan kan detta bero på? Det känns inte som bränslebrist eftersom den matar på, den känns bara trött?
    Tändningen kanske? Eller kammen en kugg fel?

  6. #6
    Jaaacob
    Gäst
    Jag får nästan kolla på det, förra ägaren har ju renoverat motorn så det borde ju stå rätt till men jag ska testa vrida på fördelaren å se vad som händer. Ska ta komp. då lär jag väl se om kammen står fel?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin